[Cari 1.6] Szarpanie silnikiem w [Cari 1.6 16V] |
Autor |
Wiadomość |
Cargo
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 99 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 29-09-2009, 21:39 [Cari 1.6] Szarpanie silnikiem w [Cari 1.6 16V]
|
|
|
Witam mam mały problem z moim silnikiem w Cari silnik 1.6 16V wersja GL. Problem polega na tym że jak zapale silnik zaczyna nim szarpać . Kolega ma taki sam silnik co ja i u niego przy odpaleniu można stawiać szklankę na silniku . Co to może być za przyczyna tego szarpania... ? |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 29-09-2009, 22:12
|
|
|
być może nie pali na jeden cylinder .Sprawdż świece i kable wysokiego napięcia .Możesz po odpaleniu ,oczywiście wcześniej otwórz maskę .sprawdzić -podczas pracy zdejmuj fajki ze świec na krótko i załóż .Przy zdięciu fajki ze świecy na ,której silnik nie zmieni charakterystyki pracy ( tej nierównej) będziesz wiedział ,która nie pali .jeśli będzie iskra to znaczy że trzeba wymienić swiece.Jeśli nie będzie iskry to szukamy w drugą stronę -najpierw kabel . |
|
|
|
 |
Cargo
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 99 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 10-10-2009, 15:19
|
|
|
Miroslaw1305 napisał/a: | być może nie pali na jeden cylinder .Sprawdż świece i kable wysokiego napięcia .Możesz po odpaleniu ,oczywiście wcześniej otwórz maskę .sprawdzić -podczas pracy zdejmuj fajki ze świec na krótko i załóż .Przy zdięciu fajki ze świecy na ,której silnik nie zmieni charakterystyki pracy ( tej nierównej) będziesz wiedział ,która nie pali .jeśli będzie iskra to znaczy że trzeba wymienić swiece.Jeśli nie będzie iskry to szukamy w drugą stronę -najpierw kabel . |
Sorry że tak długo nie odpisywałem ale nie miałem czasu sprawdzić przewody są OK nie świecą w nocy ,świece w porządku a silnik nadal chodzi jak chodził czyli hu....
Myślę na regulacja zaworów ale nie wiem czy to ma sens ...? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 10-10-2009, 16:59
|
|
|
raczej nie ma sensu robić to częściej niż jest zalecane czyli sprawdzać co 15 tys km i w razie czego regulować.
Ja bym sprawdził cewki w manuale jest opis jak sprawdzić i jakie pomiary są w normie. |
|
|
|
 |
Cargo
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 99 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 10-10-2009, 17:21
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | raczej nie ma sensu robić to częściej niż jest zalecane czyli sprawdzać co 15 tys km i w razie czego regulować.
Ja bym sprawdził cewki w manuale jest opis jak sprawdzić i jakie pomiary są w normie. |
Mam sprawdzić cewki zapłonowe tak ... ? |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 10-10-2009, 17:37
|
|
|
Miroslaw1305 napisał/a: | -podczas pracy zdejmuj fajki ze świec na krótko i załóż . |
człowieku zastanów się co Ty piszesz, tak to można było sprawdzać 30 lat temu,
odpięcie świecy od układu wysokiego napiecia podczas pracy sprawia, ze mozesz uszkodzić power tranistor
jak sprawdzić cewkę, wzmacniacz zapłonu i kable - opisane jest w FAQ w moim poście,
oraz workshop manualu i jeszcze gdzieś tu na forum wiec problemu nie będzie
to jest wersja silnika z 2 - fajkocewkami czy na placu rozdzielacza ?
no i skoro kolega ma identyczne komponenty, to dlaczego nie podmienicie na próbę ?
przecież to góra 3 min roboty |
|
|
|
 |
Cargo
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 99 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 11-10-2009, 12:42
|
|
|
leser napisał/a: | Miroslaw1305 napisał/a: | -podczas pracy zdejmuj fajki ze świec na krótko i załóż . |
człowieku zastanów się co Ty piszesz, tak to można było sprawdzać 30 lat temu,
odpięcie świecy od układu wysokiego napiecia podczas pracy sprawia, ze mozesz uszkodzić power tranistor
jak sprawdzić cewkę, wzmacniacz zapłonu i kable - opisane jest w FAQ w moim poście,
oraz workshop manualu i jeszcze gdzieś tu na forum wiec problemu nie będzie
to jest wersja silnika z 2 - fajkocewkami czy na placu rozdzielacza ?
no i skoro kolega ma identyczne komponenty, to dlaczego nie podmienicie na próbę ?
przecież to góra 3 min roboty |
Trochę źle się wyraziłem kolega ma taki sam silnik ale ma inny aparat zapłonowy on ma na palcu rozdzielacza . A ja mam 2 fajki . szukam tych zdjęć w workshop manualu ale jakoś nie mogę znaleźć |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Cargo
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 99 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 21-10-2009, 19:43
|
|
|
Sprawdziłem fajkocewki są porządku nawet pokusiłem się o regulacje zaworów bo trochę mi klekotał wydechowy. Silnikiem zaczęło słabiej szarpać. Ale problem szarpania silnikiem na wolnych obrotach jest nadal zarówno na gazie jak na benzynie. Bardzo jest to wkurzające jak się stoi na światłach drgania przenosza się na karoserie. Obroty są na poziomie 800 przygazowane do 1200 polepsza sytuacje i już nie czuć tych wibracji na karoserii
Myślę że powodem tego jest źle wyregulowany zapłon . Bo mam wrażenie że trochę strzela w rurę. Ale nie wiem gdzie gdzie wyregulować ten zapłon typ silnik to ten:
Czy ktoś spotkał się z takimi objawami... ? |
|
|
|
 |
|