Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Szarpanie silnikiem w [Cari 1.6 16V]
Autor Wiadomość
Cargo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 99
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 29-09-2009, 21:39   [Cari 1.6] Szarpanie silnikiem w [Cari 1.6 16V]

Witam mam mały problem z moim silnikiem w Cari silnik 1.6 16V wersja GL. Problem polega na tym że jak zapale silnik zaczyna nim szarpać . Kolega ma taki sam silnik co ja i u niego przy odpaleniu można stawiać szklankę na silniku . Co to może być za przyczyna tego szarpania... ?
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 29-09-2009, 22:12   

być może nie pali na jeden cylinder .Sprawdż świece i kable wysokiego napięcia .Możesz po odpaleniu ,oczywiście wcześniej otwórz maskę .sprawdzić -podczas pracy zdejmuj fajki ze świec na krótko i załóż .Przy zdięciu fajki ze świecy na ,której silnik nie zmieni charakterystyki pracy ( tej nierównej) będziesz wiedział ,która nie pali .jeśli będzie iskra to znaczy że trzeba wymienić swiece.Jeśli nie będzie iskry to szukamy w drugą stronę -najpierw kabel .
 
 
 
Cargo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 99
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 10-10-2009, 15:19   

Miroslaw1305 napisał/a:
być może nie pali na jeden cylinder .Sprawdż świece i kable wysokiego napięcia .Możesz po odpaleniu ,oczywiście wcześniej otwórz maskę .sprawdzić -podczas pracy zdejmuj fajki ze świec na krótko i załóż .Przy zdięciu fajki ze świecy na ,której silnik nie zmieni charakterystyki pracy ( tej nierównej) będziesz wiedział ,która nie pali .jeśli będzie iskra to znaczy że trzeba wymienić swiece.Jeśli nie będzie iskry to szukamy w drugą stronę -najpierw kabel .


Sorry że tak długo nie odpisywałem ale nie miałem czasu sprawdzić przewody są OK nie świecą w nocy ,świece w porządku a silnik nadal chodzi jak chodził czyli hu....
Myślę na regulacja zaworów ale nie wiem czy to ma sens ...?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 10-10-2009, 16:59   

raczej nie ma sensu robić to częściej niż jest zalecane czyli sprawdzać co 15 tys km i w razie czego regulować.

Ja bym sprawdził cewki w manuale jest opis jak sprawdzić i jakie pomiary są w normie.
 
 
 
Cargo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 99
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 10-10-2009, 17:21   

pawelsonx napisał/a:
raczej nie ma sensu robić to częściej niż jest zalecane czyli sprawdzać co 15 tys km i w razie czego regulować.

Ja bym sprawdził cewki w manuale jest opis jak sprawdzić i jakie pomiary są w normie.


Mam sprawdzić cewki zapłonowe tak ... ?
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 10-10-2009, 17:37   

Miroslaw1305 napisał/a:
-podczas pracy zdejmuj fajki ze świec na krótko i załóż .

człowieku zastanów się co Ty piszesz, tak to można było sprawdzać 30 lat temu,
odpięcie świecy od układu wysokiego napiecia podczas pracy sprawia, ze mozesz uszkodzić power tranistor :roll:

jak sprawdzić cewkę, wzmacniacz zapłonu i kable - opisane jest w FAQ w moim poście,
oraz workshop manualu i jeszcze gdzieś tu na forum wiec problemu nie będzie

to jest wersja silnika z 2 - fajkocewkami czy na placu rozdzielacza ?

no i skoro kolega ma identyczne komponenty, to dlaczego nie podmienicie na próbę ?
przecież to góra 3 min roboty :)
 
 
Cargo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 99
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 11-10-2009, 12:42   

leser napisał/a:
Miroslaw1305 napisał/a:
-podczas pracy zdejmuj fajki ze świec na krótko i załóż .

człowieku zastanów się co Ty piszesz, tak to można było sprawdzać 30 lat temu,
odpięcie świecy od układu wysokiego napiecia podczas pracy sprawia, ze mozesz uszkodzić power tranistor :roll:

jak sprawdzić cewkę, wzmacniacz zapłonu i kable - opisane jest w FAQ w moim poście,
oraz workshop manualu i jeszcze gdzieś tu na forum wiec problemu nie będzie

to jest wersja silnika z 2 - fajkocewkami czy na placu rozdzielacza ?

no i skoro kolega ma identyczne komponenty, to dlaczego nie podmienicie na próbę ?
przecież to góra 3 min roboty :)


Trochę źle się wyraziłem kolega ma taki sam silnik ale ma inny aparat zapłonowy on ma na palcu rozdzielacza . A ja mam 2 fajki . szukam tych zdjęć w workshop manualu ale jakoś nie mogę znaleźć :P
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2009, 14:46   

Cargo napisał/a:

Trochę źle się wyraziłem kolega ma taki sam silnik ale ma inny aparat zapłonowy on ma na palcu rozdzielacza . A ja mam 2 fajki . szukam tych zdjęć w workshop manualu ale jakoś nie mogę znaleźć :P

Workshop manual
dział Engine Electrical 16-31 ;)

[ Dodano: 13-10-2009, 10:41 ]
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=9717
 
 
Cargo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 GL+ LPi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 99
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 21-10-2009, 19:43   

leser napisał/a:
Cargo napisał/a:

Trochę źle się wyraziłem kolega ma taki sam silnik ale ma inny aparat zapłonowy on ma na palcu rozdzielacza . A ja mam 2 fajki . szukam tych zdjęć w workshop manualu ale jakoś nie mogę znaleźć :P

Workshop manual
dział Engine Electrical 16-31 ;)

[ Dodano: 13-10-2009, 10:41 ]
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=9717


Sprawdziłem fajkocewki są porządku nawet pokusiłem się o regulacje zaworów bo trochę mi klekotał wydechowy. Silnikiem zaczęło słabiej szarpać. Ale problem szarpania silnikiem na wolnych obrotach jest nadal zarówno na gazie jak na benzynie. Bardzo jest to wkurzające jak się stoi na światłach drgania przenosza się na karoserie. Obroty są na poziomie 800 przygazowane do 1200 polepsza sytuacje i już nie czuć tych wibracji na karoserii

Myślę że powodem tego jest źle wyregulowany zapłon . Bo mam wrażenie że trochę strzela w rurę. Ale nie wiem gdzie gdzie wyregulować ten zapłon typ silnik to ten:


Czy ktoś spotkał się z takimi objawami... ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.