Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] zerwany gwint na szpilce
Autor Wiadomość
kowal_ldz 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.8 16v GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-10-2009, 18:27   [Cari 1.8] zerwany gwint na szpilce

jak wiadomo przyszedł czas na zmiane opon. gdy odkręcałem nakrętki (tylne prawe koło), jedna bardzo ciężko szła. nagle opór uległ i na tym się skończyło... nakrętka kręci się, lecz nie odkręca.

1. ktoś poradzi jak zdjąć koło? rozwiercić?
2. wiadomo, że piasta idzie do wymiany, znalazłem kompletny wahacz od 1.8 gdi za 100 zł, czy będzie pasowało do mojej caris 1.8 116km?
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-10-2009, 20:39   

Kolego z tego co opisałeś to gwintu prawdopodobnie nie zerwałeś. Jak to określiłeś szpilka, jest ona wprasowywana na gorąco w piastę i ma małe wypusty i to cała szpilka ci się obraca. Będzie ciężko ale proponuję odkręcić piastę i zdjąć z kołem, wtedy albo rozwiercisz szpilkę z drugiej strony albo zablokujesz ją i odkręcisz nakrętkę. Na przyszłość jeżeli będziesz miał objawy ciężko odkręcającej się naktętki to zapodaj WD 40, zawsze coś spenetruje a po jakimś czasie odkręcaj w systemie trochę do przodu czyli odkręcasz i odrobinę do tyłu czyli zakręcasz.
 
 
kowal_ldz 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.8 16v GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-10-2009, 22:08   

1. jak odkręcić piaste od tyłu?
2. jak się okazuje gwint na nakrętce był zjechany, dlatego ciężko szło :( tutaj nie było sposobu żeby wyjść z sytuacji bezproblemowo
3. wierciłem od przodu - 3,4 cm utwardzanej śruby zostało rozwiercone. straty: kilka/kilkanaście stępionych wierteł; piasta.
4. tak, to szpilka się kręciła

dziękuję, że chociaż Ty wykazałeś zainteresowanie ;) podpowiedz jeszcze proszę odnośnie pytania nr 1 ;)
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-10-2009, 22:58   

Piasta przykręcona jest 4 śrubami, jężeli rozwierciłeś nakrętkę to koło masz zdjęte. Odkręcasz 4 nakrętki a są one od strony wewnętrznej i piasta powinna wyjść razem z łożyskiem. Zastanawiam się dlaczego gwint nakrętki był zerwany, bo w tym przypadku i tak powinna się odkręcić, zakładam, że gwint na szpilce był dobry. Koszt piasty 200-300 zł. szkoda dobrej piasty. Mogłeś odkręcić piastę na kanale. przyspawać szpilkę do kołnierza piasty i próbować stosując wcześniej podaną metodę prxód tył odkręcić nakrętkę.
 
 
kowal_ldz 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.8 16v GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-10-2009, 11:10   

szkoda szkoda, razem zabawa będzie kosztowała jakieś 450 zł. dopiero dowiedziałem się, że łożysko nie jest wymienne. jutro zwrócę zakupioną piaste, dopłacę i wymienię na nową
 
 
Raffil 
Mitsumaniak
GoldCariManiak


Auto: Carisma 1.8 GDI (07.2000r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 120
Skąd: Białystok
Wysłany: 16-10-2009, 17:08   

Nie wiem na 100% ale chyba kiedyś przeglądając forum napotkałem się na problem urwanej szpilki i tam chyba została wymieniona sama szpilka.. Więc się dowiedz czy szpilki nie są wymienne..

Pozdrawiam
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-10-2009, 19:12   

Dlaczegop twierdzisz, że łozysko nie jest wymienne. Czekam na przypływ gotówki i kupuje łozysko do tylnej piasty i będę wymieniał. Łożysko stare wyprasowujesz z piasty a nowe wprasowujesz. Mam możliwość kupienia łożyska za 140 zł po rabacie z 230 zł, naprawdę dobre łozysko i wcale nie trzeba wymieniać całej piasty. Poza tym dlaczego piszesz o wymianie łozyska. Jeżeli wyjmiesz piastę a szpilka jedna będzie uszkodzona to wymień tą szpilkę a w ostateczności możesz ją przyspawać i będzie git. Można zaoszczędzić czsu i pracy i kupić za 300 zł całą nową piastę. Wybór należy do ciebie. Pozdro.
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-10-2009, 21:36   

Po co piasta, po co te całe kombinacje.

Bierzesz gumówkę i odcinasz nakrętkę.

Potem zdejmujesz koło, potem zdejmujesz zacisk i jarzmo. Tarcza raczej niczym nie jest przykręcona więc też ją zdejmujesz. Obracasz piastę tak, by szpilka z zerwanym gwintem ustawiła się w dziurze na jarzmo. Potem bierzesz duży młotek i wybijasz szpilkę. Szpilka nie jest ani wprasowywana na ciepło ani przykręcona. Trzeba po prostu dwa razy puknąć i wyleci. Potem bierzesz nową szpilkę (w ASO są za jakieś 20zł) wbijasz ją od tyłu i przykręcasz koło.
Po pewnym czasie musisz sprawdzić czy śruby nie trzeba dokręcić.

Ot i wszystko ;)
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2009, 22:03   

Rozwierć szpilkę. Wybij młotkiem, uważając, aby nie rozwalić piasty. Kupujesz szpilkę za 21 pln i nakrętkę za 2.5 pln w ASO. Włóż szpilkę w otwór, nałóż na luźną szpilkę kilka podkładek i nakręć śrubę. Szpilka w skoczy na miejsce. Zdejmij nakrętkę i podkładki.

PS: NIE WBIJAĆ SZPILKI OD TYŁU.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 16-10-2009, 23:23   

mario mario napisał/a:
Dlaczegop twierdzisz, że łozysko nie jest wymienne. Czekam na przypływ gotówki i kupuje łozysko do tylnej piasty i będę wymieniał. Łożysko stare wyprasowujesz z piasty a nowe wprasowujesz.


tak?
jestes pewien i dasz sobie reke odciac??
czy na pewno piszesz o carismie?
jesli nie masz pewnosci to prosze nie wprowadzac w blad
z tylu w kazdej carismie lozysko jest z piasta i nie ma mozliwosci wymiany lozyska bez piasty!!

kowal_ldz odkrecasz srube centralna, zacisk hamulcowy wraz z siodlem(od strony nadkola) i sciagasz cala czesc w postaci
-kolo
-lozysko z piasta, tarcza hamulcowa, zaciskiem

a pozniej scinasz leb szpilki od strony piasty i wyciagasz obrocona szpilke

jesli jeszcze przewidujesz jakies problemy smialo pisz :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
kowal_ldz 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.8 16v GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-10-2009, 13:50   

zadzwoniłem do dość dobrego sklepu z częściami, gdy chciałem zamówić łożysko powiedziano mi, że do carismy są tylko całe piasty. nie zwlekając pojechałem po piaste firmy (chyba) "koyo" za 250 zł. mając rozwierconą szpilkę wymiana piasty była prosta.

fakt, mogłem kombinować od drugiej strony, ale nie wiedziałem czy jest możliwość odkręcenia od strony wahacza. na forum nie uzyskałem za dużo informacji więc podjąłem się najgorszego rozwiązania. teraz widzę, że jedynym sposobem na starą piastę byłoby przyspawanie starej szpilki gdyż gniazdo w piaście było już tak wyrobione, że nowa szpilka nie miałaby się na czym trzymać.
jedynie niepokoi mnie, że wszystkie piasty z absem które oglądałem (używane) miały dużo cieńszy pierścień absu niż w mojej cari. niestety ta którą kupiłem, miała inny rozstaw śrub trzymających pierścień. po długich poszukiwaniach, zwątpiłem iż znajdę odpowiednią piastę do pierścienia, dlatego podjąłem się lekkiego rozwiercenia dziur w pierścieniu. nie wiem czy to było dobre wyjście.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-10-2009, 21:57   

a nie można było po prostu zadać pytania o kupno piasty uzywanej ?

u mnie w garażu leżą 2 wahacze z piastami od 1.8 z rozstawem 4x114,3 8)
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
kowal_ldz 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.8 16v GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-10-2009, 22:08   

wezmę poprawkę, nad poszukiwaniu części na forum ;) dzięki za podpowiedź :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.