Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Niskie obroty po włączeniu odbiorników
Autor Wiadomość
ig_or 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-10-2010, 17:59   [Cari 1.6] Niskie obroty po włączeniu odbiorników

Witam,
Tak się zastanawiam. Jak nie włączę ogrzewania tylnej szyby i dmuchawy trochę mocniej to obroty mam w miarę ok, tzn. są na poziomie 800-900 i nie falują. Inaczej jest jak teraz gdy jest zimniej i chciałbym włączyć dmuchawę i ogrzewanie tylnej szyby jednocześnie - wtedy obroty spadają do jakichś powiedzmy 500-600 i zaczyna telepać kierownicą. Wg mnie obroty mogłyby spaść ale po chwili krokowy powinien je podbić to tych wcześniejszych 800-900. Dzisiaj próbowałem zresetować kompa i nauczyć go obrotów na nowo. Odłączyłem aku na jakieś 10 min. Potem odpaliłem auto bez włączonych odbiorników i poczekałem jakieś 15 minut - obroty były ładne tzn ustabilizowały się na jakichś 800. Potem zgasiłem auto, powłączałem wszystko co możliwe i ponownie odpaliłem - teraz też obroty były na jakieś 800 cały czas i nic nie falowało. Poczekałem kolejne 15 min i wyłączyłem auto. Następnie już normalnie odpaliłem - jak obroty spadły i ustabilizowały się na tych 800 to włączyłem dmuchawę i ogrzewanie tylnej szyby - ponownie spadek obrotów i telepanie kierownicy. Po spadku obrotów nawet troche nie zostały podbite.

Co to może być? Czy coś nie tak z krokowym, a może co innego?
_________________

" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto
 
 
 
AK47ck 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.6 16V;)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 12
Skąd: Kielce
Wysłany: 31-10-2010, 13:01   

Mam ten sam problem, przepustnica i krokowy były czyszczone, a u mnie obroty spadają na 600, możne regulator napięcia w alternatorze? Sugeruje, bo sam na razie nie mam czasu żeby coś z tym zrobić :) pozdrawiam!
 
 
ig_or 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-11-2010, 14:27   

Mam pytanie dodatkowe. Czy silniczek krokowy bierze udział podczas uruchamiania silnika? Tak się zastanawiam, bo on przecież steruje wolnymi obrotami i ssaniem (steruje przepustnicą) zatem po przekręceniu ustawia się on w określonej pozycji na podstawie danych z innych elementów (np. czujnik temperatury). Czy zatem jeżeli krokowy jest padaka i np. zawiesza się to czy objawem jego zużycia mogą też być problemy z odpalaniem na zimnym silniku?

[ Dodano: 02-11-2010, 09:23 ]
No nic. Dzisiaj czyszczenie krokowca i przepustnicy.....zobaczymy czy nie będzie gorzej :)

[ Dodano: 03-11-2010, 11:09 ]
Przepustnica i krokowy wyczyszczone. Niestety z podbijaniem obrotów się nie poprawiło. Czyli po czyszczeniu nie jest gorzej, ale chyba nie jest też lepiej - jedyne co zauważyłem to to że autko może trochę lepiej reaguje na wciskanie gazu.

Co do samego podbijania obrotów to zauważyłem jedną ciekawą rzecz. Jeżeli na ciepłym silniku włączę nawiew i ogrzewanie tylne szyby obroty spadają i telepie kierownicą. Jeżeli natomiast zgaszę silnik, włączę wszystkie odbiorniki i odpalę samochód obroty stabilizują się na poziomie 700 - 800 i nie ma efektu drżenia wszystkiego.

Co to może być? Jaki układ sterowania może odpowiadać za takie zachowanie?
_________________

" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto
 
 
 
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4173
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 03-11-2010, 12:01   

A mierzyłeś prąd ładowania aku?
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 
 
ig_or 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-11-2010, 12:15   

Nie mierzyłem, ale aku mam roczne więc raczej nie powinno być z nim problemu. Poza tym to doświadczenie:

"Jeżeli na ciepłym silniku włączę nawiew i ogrzewanie tylne szyby obroty spadają i telepie kierownicą. Jeżeli natomiast zgaszę silnik, włączę wszystkie odbiorniki i odpalę samochód obroty stabilizują się na poziomie 700 - 800 i nie ma efektu drżenia wszystkiego. "

pokazuje że raczej prąd jest ok....tylko coś nie tak z podbijaniem.
_________________

" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.