Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: witek.w-wa
07-12-2007, 01:48
SKrzynia się rozsypała...
Autor Wiadomość
Ilove3000GT
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2007, 15:05   SKrzynia się rozsypała...

Witam, prosto z mostU: Pasuje do Gt3kSL skrzyniaod sigmy 3.0 12v??
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 12-10-2007, 15:59   Re: SKrzynia się rozsypała...

Ilove3000GT napisał/a:
Witam, prosto z mostU: Pasuje do Gt3kSL skrzyniaod sigmy 3.0 12v??


Wiem że od Sigmy 24V na 99% a od 12V też powinna bo to zasadniczo te same skrzynki były ale głowy nie dam, zwróć uwage na płytkę sterującą ponieważ były różne wersje i lepiej żeby z tym samym TCU pracowały oryginalne elektro zawory - można przekładac płytki między skrzynkami bo sam mam skrzynke składaka
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
karol89
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2007, 17:30   problem ze skrzynią

witam! mam problem ze skrzynką, automat wersja sl 97', jak zmienia bieg to wygląda to jakby włączał sie luz, samochód jest na obrotach(chwilowy dzwięk jakby w manualu na wcisnietym sprzegle dodawac gazu)po czym wrzuca bieg. pod koniec wytracania prędkości czuje sie zachamowanie skrzynią. Jeżeli ktos miał podobny problem albo wie co to moze byc prosiłbym o jakąś informacje.
pozdrawiam!
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2007, 18:16   Re: problem ze skrzynią

karol89 napisał/a:
witam! mam problem ze skrzynką, automat wersja sl 97', jak zmienia bieg to wygląda to jakby włączał sie luz, samochód jest na obrotach(chwilowy dzwięk jakby w manualu na wcisnietym sprzegle dodawac gazu)po czym wrzuca bieg. pod koniec wytracania prędkości czuje sie zachamowanie skrzynią. Jeżeli ktos miał podobny problem albo wie co to moze byc prosiłbym o jakąś informacje.
pozdrawiam!


Prawdopodobnie mowisz o slizganiu sie TQ (Tourqe Converter - to ta przekladnia w automacie co robi za sprzeglo). Jesli powoli siada to tak sie lubi zachowywac. Pytanie jak zle jest bo wymiana plynu w skrzyni moze pomoc. Problem jest tylko taki jesli olej jest juz ostro zafajdany to mozliwe ze bedziesz musial zrobic to plukanie dwa razy. Duza czesc plynu zostaje wlasnie w tym elemencie podczas wymiany. Wymien raz - przejedz troche kilometrow zeby to sie dobrze wymieszalo i wymien jeszcze raz. Jest szansa ze to uratuje twoja skrzynie.
 
 
karol89
[Usunięty]

Wysłany: 31-10-2007, 18:27   

Wielkie dzieki, na pewno skorzystam z twojej rady:) pozdrawiam!!
 
 
kiepuczi 
Forumowicz

Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 203
Skąd: Pulawy
Wysłany: 01-11-2007, 15:28   

Bron boze nie powinienes wymieniac oleju w automacie jesli nigdy niebyl wymieniany , albo od bardzo dawna lub nie jestes pewnien. Mozesz tym tylko zaszkodzic swojej skrzynce. Skad to wiem, otoz kilka lat temu jak tylko pojechal do usa kupilem sobie z kolega samochody z automatami , ja doge avenger 2.5 l , on chrysler sebring 2.0l. wiekowe troche samochody jak na ameryke bo 5 letnie .Chcielismy je doprowadzic do porzadku zabralismy sie miedzy innymi za wymiane olejow w automatach. Po tych zabiegach jeg skrzynka byla na smietnik, a w mojej nie wskakiwala dwujka i ciagle palilo sie CE.
Dopiero pozniej zaprzyjaznieni mechanicy pracujacy w GM i mitsubishi powiedzili mi ze popsulismy je wymiana oleju gdzie id nowosci nikt nie wymianial . Rzeczywiscie olej mial kolor brazowy zamiast czerwony. Automat to skomplikowana sprawa. W usa mowia ze zautomatem tzreba jak z "baby" . Przystosowaly sie do nowej gestosci oleju i wymiana wyplukala wszystko, nowy olej tylko pogorszyl sprawe.
Nie prubujcie odkrywac nowych rzeczy , jesli zostaly juz odkryte. Za wielka woda 90% to automaty .
Do takich skrzynek dolewamy tylko oleju i jezdzimy dalej.
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 01-11-2007, 16:31   

Czyli oznaczloby to ze niema co szukac czegos do pomocy tylko rozkladac skrzynie... niezle ale ja tego nie widze. A jesli chodzi o te dwa samochody co wspomniales to oba produkty kiepskiej firmy co robi do bani skrzynie. Wiem kiepuczi bo sam mialem Avengera (tak na marginesie - szkoda ze juz nie mam bo super samochod). Problem z tymi ze chulaja na kiepskich olejach i malo to dba o to w USA. Takze potem efekty sa takie jak mowisz.
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 01-11-2007, 23:12   

Wiem jedno .olej trzeba wymieniać w skrzyni i nawet w książce pisze co ile km. a te osoby które mówią że nie po prostu się nie znają na automatach,i to jest przykre.to tak jak niektórzy wymieniają olej w silniku a filtr co drugą wymianę. a jeśli chodzi o skrzynię widziałem na litwie od twego auta,jeśli masz kowenter zielony to taki posiadam.pozdrawiam
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-11-2007, 23:28   

kiepuczi napisał/a:
Bron boze nie powinienes wymieniac oleju w automacie jesli nigdy niebyl wymieniany ,

To ciekawe jest to co piszesz. Twoja opowieść średnio (wcale) do mnie przemawia. Nie jest w każdym razie argumentem.
Automatyczna skrzynia biegów działa w oparciu o konwerter i układ wysokociśnieniowych kanalików. Stary olej (zniszczony) zapycha owe kanaliki. Może po prostu syf się ruszył i je zatkał? Oznaczaloby to tylko tyle, ze olej i tak trzeba zmieniać a przy okazji przepłukać skrzynię.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2007, 08:19   

Z tym jest taki problem ze jesli skrzynia jest jeszcze w stanie do uzytkowania to taki zabieg moze jeszcze cos zdzialac, ale jezeli skrzynia jest juz powoli na wykonczeniu to wymiana oleju powie ci czy tak jest.

Moja porada opcja dla tych co moga jeszcze sprobowac cos zrobic bez calkowitego rozbierania bebechow, bo to mniej przyjemne i bardziej kosztowne.
 
 
kiepuczi 
Forumowicz

Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 203
Skąd: Pulawy
Wysłany: 02-11-2007, 09:21   

doge avenger w obu wersjach ma silnik mitsubishi, 2.0l 420A , ten sam co eclipse, i 2.5l mitsubishi, to samo sebring. skrzynia tez. Praktycznie nawet najmniejsze srobki w tymsamochodzie sa produkcja mitsubishi , a wiekszoswc czesci kupujesz od eclipsa. Wiec nie wiem o co ci chodzi o samochodami gorszej jakosci skoro sam jezdzisz mitsubishi.
Co do automatow to to sa powszechnie panujace opinie mechanikow w usa, tam olej od skrzyn wymienia sie srednio co 15-25 tys. Stosuja specjalne maszyny odsysajace i plukajace, troche to ksoztuje niepowiem.
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2007, 11:45   

kiepuczi napisał/a:
doge avenger w obu wersjach ma silnik mitsubishi, 2.0l 420A , ten sam co eclipse, i 2.5l mitsubishi, to samo sebring. skrzynia tez. Praktycznie nawet najmniejsze srobki w tymsamochodzie sa produkcja mitsubishi , a wiekszoswc czesci kupujesz od eclipsa. Wiec nie wiem o co ci chodzi o samochodami gorszej jakosci skoro sam jezdzisz mitsubishi.
Co do automatow to to sa powszechnie panujace opinie mechanikow w usa, tam olej od skrzyn wymienia sie srednio co 15-25 tys. Stosuja specjalne maszyny odsysajace i plukajace, troche to ksoztuje niepowiem.


I tu dobrze ze wspomniales o automacie ktory jest ten sam co w 2G. Oba sa tak samo kiepsko zrobione, bo niestety ta skrzynia nie wyszla najlepiej szczegolnie w przypadku Avengera ktory ma prawie taka sama wage.

Druga sprawa ze w USA malo kto dba o automaty. Tu moze byc calkiem inna sytuacja.
 
 
karol89
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2007, 23:29   

ten misiek ma przejechane nie całe 40tys mil, przebieg wydaje sie prawdzimy patrząc na tapicerke itp..., nie wiem czy był katowany czy tez nie, ale mam nadzieje ze to płukanie skrzynki pomorze:)pozdrawiam!

[ Dodano: 08-11-2007, 22:49 ]
no i niestety skrzynka posypała sie na amen:/ zaprowadziłem samochód do firmy "samko" gosc sie przejechał nim sprawdził co i jak, no i skrzynka poszła do roboty...
 
 
flamaster 
Nowy Forumowicz

Auto: Dodge Stealth R/T 24V 1992
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 29
Skąd: Ruda Śląska / Zabrze
Wysłany: 15-09-2009, 13:26   nie ma dwóch biegów

dopisuję się do tematu z przed dwóch lat, to nie będzie bałaganu
dodge stealth rt, silnik 24v, 92 rok.

mechanik mi powiedział że nie wskakują dwa biegi (w automacie), nie jest w stanie stwierdzić co się stało bo nie ma komunikacji komputera z skrzynią. Jeżdżę normalnie, ale jest mułowy.

mam pytanie, czy lepiej wyciągnąć skrzynkę i ją naprawić czy lepiej poszukać innej w nie wiadomo jakim stanie. Co mi doradzicie? (ja tego sam oczywiście nie będę robił, oddam mechanikowi).

pytam o poradę tutaj, bo łatwo wydać pieniądze, a jak człowiek się nie zna, to szybko z niego szarpią ile wlezie.
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2009, 07:31   

flamaster, po to jest to forum by sobie pomagać , ciężko jest stwierdzić co się stało z Twoja skrzynka być może to wina tylko filtra i oleju a bys może coś poważniejszego typu elektrozawory powiem tak od nas z forum Sigma/Diamante jest kolega Virman co ma skrzynkę do sprzedania automat i to za śmieszne pieniądze i na dodatek jest elektronikiem właśnie od mitsubishi skontaktuj się z nim to może coś doradzi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.