Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
maly problem z alternatorem
Autor Wiadomość
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2010, 01:43   maly problem z alternatorem

mam maly problemik z ladowaniem. pomimo tego, ze ciut tam elektronike ugryzlem kiedys tam, zwracam sie z pytaniem o teoretyczne rozgryzienie mojego problemu.

jakis tydzien temu podczas jazdy zaczela mi mrugac lampka ladowania. akurat bylem w trasie jakies 700 od domu wiec od razu czarny scenariusz sobie przedstawilem, nie dojade. po samej regulacji obciazeniem bylo widac ze aku jest juz puste takze lipa, ryzykowac nie chcialem, zjazd na stacje, bum. bydle padlo nie wystartowalo, jakis mily niemiec mnie wystartowal kablami, zaplacilem za tankowanie myslac ze turbo timer da mi czas, nie zgasl. jeszcze raz kolejny dobry czlowiek i zapalil. po kilku minutach krotkiej jazdy na parkingu stacji bum, lampka zgasla a na maksymalnym obciazeniu wszystkich odbiornikow ok, nawet wycieraczki na sucho utrzymuja tempo. generalnie problem pojawia sie do dzis, losowo. wydedukowalem sobie zwarcie lub przerwe w uzwojeniu lub ktoras dioda sie sypie.

pytanie czy ryzykowac tj. zakladac ze dalej sie nie posypie w najblizszym czasie bo akurat ta sytuacja ma z zalozenia sie pogarszac? mam pare wyjazdow w tym kilka po pare kkm, glupio mi wydac kase na nowy alternator kiedy w PL mam kilka jak nie nascie w tym i nowe. chodzi glownie o to czy ktos jest w stanie rozpoznac te usterke i bazujac na doswiadczeniach powiedziec kilka slow? akurat na generatorach pradu w ogole sie nie znam.

z gory dzieki
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-03-2010, 15:39   

PLPynton, moj bracik miał identyczny przypadek w Fordzie, okazało się ze pierścienie komutatora do wymiany, to jest cieżki orzech do zgryzienia bo trzeba wydłubac alternator, jednakże co możesz sprawdzić bez wydłubywania alternatora, to połaczenie głowne prądowe, czy oczka nie sa zniszczone z wiekiem, kabel nie jest gdzies przetarty w wiązce, druga sprawa sprawdziłbym przewód od wzbudzenia alternatora i mase pomiędzy silnikiem i karoserią (też będą identyczne objawy)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-03-2010, 16:04   

Żeby to dokładnie sprawdzić najlepiej rozebrać alternator. Jeśli kontrolka świeciła mocnym światłem to najprawdopodobniej problem ze szczotkami lub jak napisał robertdg z komutatorem, chociaż nie zużywa się on raczej tak szybko, może to być też wina regulatora.
Raczej to nie jest wina uzwonenia stojanu czy diód, bo wtedy raczej delikatne ładowanie by było lub by padło całkiem, w takim przypadku przeważnie kontrolka delikatnie świeci.
Radzę to zrobić bo to raczej będzie postępowało.
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2010, 18:57   

dobra mam indukcyjny miernik pradu jakis fluka to u kumpla to sprawdze jakosc polaczen ale masy i kable pradowe przekrecilem na nowo razem z czyszczeniem ;) qrde niedobrze, nic przekrece jeszcze raz i przesmaruje jakims jalowym chocby silikonem i jutro dam znaka co i jak bo jak ma mi sie przyslowiowo zes... na trasie to no thx
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-03-2010, 19:05   

Na CVR4 są opisane ze 4 takie przypadki jak twój Robert. Za każdum razem to był regulator napięcia ładowania aku, albo sam padał, albo miał zwarcie do masy na kablach.
Acha, jeszcze scenariusz, że masz alternator 100A, one słabo wytrzymują max. obciążenie. Wiem, że ten kto z klubu ma 100A od razu zamienia na wersje 120A.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-03-2010, 19:18   

Sypie się regulator na 100%. Generalny problem VR-4 to ciepło pod maską - motor generuje masę ciepła - porównywalną z Evo, a wylotu na masce brak - stąd problemy z wszelkimi plastikowymi elementami pod maską - od peszli w których są wiązki, przez chłodnicę wody po właśnie drobiazgi elektryczne....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2010, 19:19   

mam 120A jak ze snowbirda, jutro bedzie wiadomo wiecej posprawdzam miernikami.
myslisz Bartku, ze szanse sa, ze sie rozsypie jak tylko wyjade w dluzsza trase nie, Murphy fcuk!
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-03-2010, 19:47   

Nie należy zakładać, że się nie rozsypie....Jeżeli to nie jest jakiś trywialny brak kontaktu, to niestety trudno wyrokować ile jeszcze podziała..... a pamiętaj, że Murphy był optymistą.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 15-03-2010, 19:58   

w jakich miśkach były 120A? ja u siebie wymieniłem na 100A, ale napięcie ładowania troche za niskie (13,8V)
Ostatnio zmieniony przez kochajj 15-03-2010, 20:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-03-2010, 20:03   

W edycji tzw. zimowej, czyli z ogrzewaniem przeniej szyby, lusterek, foteli i takich tam drobiazgów. W Galantach n/a też chyba jest taki podział.

Co do napięcia ładowania to u mnie też na granicy :wink: (altek 100A)
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 15-03-2010, 20:13   

może to: http://allegro.pl/item953...r_napiecia.html
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-03-2010, 20:20   

kochajj, to jakaś bzdura.....wyciągacz kasy, nie mający na pewno zastosowania w przypadku Roberta....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-03-2010, 20:22   

110% zgoda z Bartkiem! :D

Hi hi hi hi...
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 15-03-2010, 20:28   

Bartek napisał/a:
kochajj, to jakaś bzdura.....wyciągacz kasy, nie mający na pewno zastosowania w przypadku Roberta....


może i bzdura... nie stosowałem więc pytam :) ... a może przy okazji ktos odpowie mi na pytanie czy pada mi regulator... objaw taki, że na wolnych obrotach przy wlaczonej klimie napiecie ladowania spada do 12,8V...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-03-2010, 20:30   

Do kochajj
Jeśli jest 13,8V to sprawdź kabel masowy biegnący z aku do silnika i przewód ładowania biegnący z alternatora do rozrusznika, gdzi się łączy z kablem biegnącym do aku.
W takich przypadkach najczęściej nie łączy na rozruszniku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.