Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJxA] Trzęsie kierownicą przy skręcaniu
Autor Wiadomość
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2009, 09:00   [CJxA] Trzęsie kierownicą przy skręcaniu

Mam problem, jak w temacie. W zasadzie to nic wielkiego, ale niepokoi mnie fakt, że przy wolnej jeździe i manewrowaniu/skręcaniu czy czymkolwiek co wymaga kręcenia kierownicą ta nie chodzi płynnie, tylko skokowo. Wyczuwalne są drgania, ustępujące przy większych prędkościach. Jadąc "na wprost" nic się złego nie dzieje.
Wymieniłem ostatnio końcówki drążków myśląc że problem zniknie ale nie zniknął.
Jakieś pomysły? Czekam na wszelakie sugestie :)
_________________
7,60/100
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 18-11-2009, 18:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2009, 09:26   

A same drążki wymieniałeś??Tam też jest sworzeń i może być luz :D
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-10-2009, 10:11   

na drazkach nie ma luzu.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2009, 15:50   

Może w takim razie lepiej pójdź w kierunku wspomagania,moze płynu jest za mało?
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 12-10-2009, 21:17   

Trzeba będzie sprawdzić, ale pompa nie wyje, więc raczej z nią wszystko w porządku.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-10-2009, 08:42   

Od wczoraj starałem się jak najwięcej objawów przyuważyć i tak:
problem drgania kierownicy znika po przekroczeniu 70 km/h.
w korku, turlając się 5 km/h cały samochód "faluje" - jakbym jechał na scentrowanych kołach. Nie jest to jakieś okrutne odczucie ale ewidentnie płynnie się nie jedzie.

Czyli potwierdza się to co Maretzky mi mówił na PW - coś z oponami albo piasta/łożysko?
Bo pompa wspomagania nie wyje, nic niepokojącego nie zauważyłem...
_________________
7,60/100
 
 
 
Maryjon 
Forumowicz

Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 201
Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
Wysłany: 13-10-2009, 15:21   

W oponach puściły druty? :?
Auto przy wolnej jeździe ma poosiowe bicie...
Nie ściąga auta przy większych prędkościach?
_________________
Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-10-2009, 15:30   

Maryjon napisał/a:
Nie ściąga auta przy większych prędkościach?

Zbieżność była robiona.
Za 30 min wychodzę z pracy, jak nie będzie korków to sprawdzę jak z tym ściąganiem.
Ale jeżeli ściąga to na tą samą stronę gdzie mi się felga grzeje... Zacisk/klocki były sprawdzane parokrotnie, nic tam złego się nie dzieje. Więc?

[ Dodano: 14-10-2009, 07:31 ]
Co zaobserwowałem:
*Felga potrafi się grzać, ale nie ma reguły. Raz się grzeje, raz nie... :roll: :?:
*W zasadzie nie ściąga na żadną ze stron
*Opony wyglądają na bardzo zacne
*Kierownica drga tylko przy skręcaniu/odkręcaniu. I to na ogół jak nie skręcam, zawracam a przy odkręcaniu do "jazdy prosto". No i przy delikatnych ruchach prawo-lewo.
*Jak jadę po łuku, więc kiedy kierownica jest skręcona ale w jednej pozycji, to też drgania ustają.
_________________
7,60/100
 
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2009, 17:08   

Jak felga sie grzeje,a nie jest to spowodowane hamulcami to może łożysko,albo przegub ,chociaz to z drganiem raczej nie ma nic wspólnego,ale mogą to być dwie nie związane ze sobą usterki.
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 14-10-2009, 17:36   

jak mocne masz drgania i czy nasilaja sie po hamowaniu (rozgrzaniu tarcz)
ja mam drgania na kierownicy przy zakretach spowodowane krzywymi tarczami. Tarcze sa do wymiany ale chwilowo nie jezdze miskiem to sobie czekaja. sprawdz moze u ciebie podobny problem wystepuje. Luz na piascie bylby wyczowalny po podniesieniu kola i ruszniu nim.
przy piasce uszkodzonej (lozysu) bicie pojawialo by sie tez przy jezdzie prosto a dodarkowo autko by lubilo myszkowac po drodze.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2009, 10:52   

Tarcze mam w zasadzie nowe (podobnie jak i klocki). Więc raczej to nie to...
Zacznę od zamiany kół, przód z tyłem. Podjadę do wulkanizatora i niech obejrzy opony dokładnie, wyważy raz jeszcze i takie tam...
I wciąż czekam na ewentualne sugestie...
_________________
7,60/100
 
 
 
Maryjon 
Forumowicz

Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 201
Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
Wysłany: 15-10-2009, 11:19   

Do wulkanizatora jedź jak po zamianie przód <-> tył ,zamieni ci szarpanie auta na zauważalne z tyłu.
Wyważenie będziesz czuł dopiero od 80km/h w górę - więc to raczej odpada - chyba że felga krzywa - ale to metodą przez przyjrzenie się możesz wyeliminować :p
No i po przekładce objaw przejdzie na tył. :roll:
_________________
Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2009, 11:22   

Maryjon napisał/a:
No i po przekładce objaw przejdzie na tył.

Gdyby tak było, to będzie przynajmniej wiadomo co się dzieje.
A jak się nic nie zmieni, zostaje piasta/łożysko. Dobrze myślę?
_________________
7,60/100
 
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2009, 11:28   

Gdyby to było coś z piastą to by wyło lub huczało łożysko.
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2009, 11:34   

OK. a jest możliwość że pasek wspomagania jest za luźno?
_________________
7,60/100
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.