[CJxA] Trzęsie kierownicą przy skręcaniu |
Autor |
Wiadomość |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-10-2009, 09:00 [CJxA] Trzęsie kierownicą przy skręcaniu
|
|
|
Mam problem, jak w temacie. W zasadzie to nic wielkiego, ale niepokoi mnie fakt, że przy wolnej jeździe i manewrowaniu/skręcaniu czy czymkolwiek co wymaga kręcenia kierownicą ta nie chodzi płynnie, tylko skokowo. Wyczuwalne są drgania, ustępujące przy większych prędkościach. Jadąc "na wprost" nic się złego nie dzieje.
Wymieniłem ostatnio końcówki drążków myśląc że problem zniknie ale nie zniknął.
Jakieś pomysły? Czekam na wszelakie sugestie |
_________________ 7,60/100
 |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 18-11-2009, 18:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2009, 09:26
|
|
|
A same drążki wymieniałeś??Tam też jest sworzeń i może być luz |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-10-2009, 10:11
|
|
|
na drazkach nie ma luzu. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2009, 15:50
|
|
|
Może w takim razie lepiej pójdź w kierunku wspomagania,moze płynu jest za mało? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-10-2009, 21:17
|
|
|
Trzeba będzie sprawdzić, ale pompa nie wyje, więc raczej z nią wszystko w porządku. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2009, 08:42
|
|
|
Od wczoraj starałem się jak najwięcej objawów przyuważyć i tak:
problem drgania kierownicy znika po przekroczeniu 70 km/h.
w korku, turlając się 5 km/h cały samochód "faluje" - jakbym jechał na scentrowanych kołach. Nie jest to jakieś okrutne odczucie ale ewidentnie płynnie się nie jedzie.
Czyli potwierdza się to co Maretzky mi mówił na PW - coś z oponami albo piasta/łożysko?
Bo pompa wspomagania nie wyje, nic niepokojącego nie zauważyłem... |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
Maryjon
Forumowicz
Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 201 Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
|
Wysłany: 13-10-2009, 15:21
|
|
|
W oponach puściły druty?
Auto przy wolnej jeździe ma poosiowe bicie...
Nie ściąga auta przy większych prędkościach? |
_________________ Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991 |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-10-2009, 15:30
|
|
|
Maryjon napisał/a: | Nie ściąga auta przy większych prędkościach? |
Zbieżność była robiona.
Za 30 min wychodzę z pracy, jak nie będzie korków to sprawdzę jak z tym ściąganiem.
Ale jeżeli ściąga to na tą samą stronę gdzie mi się felga grzeje... Zacisk/klocki były sprawdzane parokrotnie, nic tam złego się nie dzieje. Więc?
[ Dodano: 14-10-2009, 07:31 ]
Co zaobserwowałem:
*Felga potrafi się grzać, ale nie ma reguły. Raz się grzeje, raz nie...
*W zasadzie nie ściąga na żadną ze stron
*Opony wyglądają na bardzo zacne
*Kierownica drga tylko przy skręcaniu/odkręcaniu. I to na ogół jak nie skręcam, zawracam a przy odkręcaniu do "jazdy prosto". No i przy delikatnych ruchach prawo-lewo.
*Jak jadę po łuku, więc kiedy kierownica jest skręcona ale w jednej pozycji, to też drgania ustają. |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2009, 17:08
|
|
|
Jak felga sie grzeje,a nie jest to spowodowane hamulcami to może łożysko,albo przegub ,chociaz to z drganiem raczej nie ma nic wspólnego,ale mogą to być dwie nie związane ze sobą usterki. |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 14-10-2009, 17:36
|
|
|
jak mocne masz drgania i czy nasilaja sie po hamowaniu (rozgrzaniu tarcz)
ja mam drgania na kierownicy przy zakretach spowodowane krzywymi tarczami. Tarcze sa do wymiany ale chwilowo nie jezdze miskiem to sobie czekaja. sprawdz moze u ciebie podobny problem wystepuje. Luz na piascie bylby wyczowalny po podniesieniu kola i ruszniu nim.
przy piasce uszkodzonej (lozysu) bicie pojawialo by sie tez przy jezdzie prosto a dodarkowo autko by lubilo myszkowac po drodze. |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-10-2009, 10:52
|
|
|
Tarcze mam w zasadzie nowe (podobnie jak i klocki). Więc raczej to nie to...
Zacznę od zamiany kół, przód z tyłem. Podjadę do wulkanizatora i niech obejrzy opony dokładnie, wyważy raz jeszcze i takie tam...
I wciąż czekam na ewentualne sugestie... |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
Maryjon
Forumowicz
Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 201 Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
|
Wysłany: 15-10-2009, 11:19
|
|
|
Do wulkanizatora jedź jak po zamianie przód <-> tył ,zamieni ci szarpanie auta na zauważalne z tyłu.
Wyważenie będziesz czuł dopiero od 80km/h w górę - więc to raczej odpada - chyba że felga krzywa - ale to metodą przez przyjrzenie się możesz wyeliminować
No i po przekładce objaw przejdzie na tył. |
_________________ Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991 |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-10-2009, 11:22
|
|
|
Maryjon napisał/a: | No i po przekładce objaw przejdzie na tył. |
Gdyby tak było, to będzie przynajmniej wiadomo co się dzieje.
A jak się nic nie zmieni, zostaje piasta/łożysko. Dobrze myślę? |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2009, 11:28
|
|
|
Gdyby to było coś z piastą to by wyło lub huczało łożysko. |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-10-2009, 11:34
|
|
|
OK. a jest możliwość że pasek wspomagania jest za luźno? |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
|