Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9 D-ID] Jak to z tym silnikiem jest?
Autor Wiadomość
shymo 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 2002 DID, 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-10-2009, 11:05   [Cari 1.9 D-ID] Jak to z tym silnikiem jest?

Witam,

Jak wspominałem w tym temacie
Kod:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=43305
- stałem się posiadaczem Carismy D-ID. Szukałem trochę po sieci i na forum, ale wciąż mnie nurtuje pochodzenie tego silnika.

Z tego co udało mi się tu wyszukać to w starszych Cari jest silnik 1.9 TD taki sam jak w volvach s/v40 i jest to jednostka Renault DCI.

Czy D-ID to ta sama jednostka? Czy może jakaś nowsza generacja DCI? Czy to może taki silnik jaki można znaleźć w Lagunie II ?
Czy turbina jest GARRETTa?

Jakby ktoś wskazał mi jakieś namiary.
Wcześniej pomykałem benzynką, a nie dość że diesle bardziej skomplikowane, to jeszcze z tej Carismy taki mieszaniec :)
_________________
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 25-10-2009, 11:17   

a co za problem stary silnik to oznaczenie f8qt to samo co w renaultach ominięto literę t i nigdy w renault nie był oznaczany dci rożnie go nazywano przeważnie d lub td d turbo a silniki zaczynały się od oznaczanie f8q (były rożne wariacje osprzetu od roto diesla po pompy rożnych producentów z turbina i bez )

zaś did jest f9q i jest montowany w renaultach i nissanach pod nazwa dci ( oznaczone są tak silniki renault z common rail ) i tak samo zaczynają się oznaczenia w renaultach

co do dci czyli silników z common rail to narazi w miarę najnowsza technologia i nawet vag zaczął ja stosować w nowym silniku 2,0 tdi ucząc się na błędach konkurencji takiej jak fiat (jtd) grupa PSA (hdi) renault nisan (dci)
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 25-10-2009, 12:35   

shymo napisał/a:
1.9 TD taki sam jak w volvach s/v40 i jest to jednostka Renault DCI.

jest to silnik pochodzacy jeszcze z Renault 19, na wtrsyku posrednim do komory wirowej. Nastepca tego silnika to silniki Dti i Dci te ostatnie z wtryskiem typu Common-Rail i wtryskiem bezposrednim. Taki silnik masz w Carismie.
shymo napisał/a:
Czy to może taki silnik jaki można znaleźć w Lagunie II
wersji I po liftingu (dci)
Jesli masz wersje 102km to masz turbine bez zmiennej geometri lopatek jesli masz wersje 115km to masz zmienna geometrie lopatek.
Z tego co pamietam turbosprezarka jest firmy Garrett :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.