Przesunięty przez: mkm 23-11-2009, 21:36 |
[CY3A 1.8] coś się włącza? - około 4.000 obr./min. |
Autor |
Wiadomość |
eska
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 28-10-2009, 13:15 [CY3A 1.8] coś się włącza? - około 4.000 obr./min.
|
|
|
Podczas rozmowy ze sprzedawcą przekazał mi informację, że przy około 4.000 obr./min. odpala się w silniku jakiś system, który powoduje zwiększenie mocy lub "czegoś tam" (nie do końca do mnie dotarło co to jest).
W sumie to odniosłem wrażenie, że jadąc na 2 biegu przy 4.000 obrotów coś jakby nagle zaczęło pchać to auto do przodu mocniej. Czy rzeczywiście coś tam się uruchamia?
Może to tylko jego sugestia na mnie tak zadziałała? |
Ostatnio zmieniony przez mkm 23-11-2009, 21:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-10-2009, 13:29
|
|
|
Wpisz w Googlu MIVEC albo VVT
Pierwsze "pchnięcie" jest już w okolicy 2500 a konkretne przy około 4000... |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 28-10-2009, 15:33
|
|
|
Eeee. Normalnie kompresor startuje A tak na serio, to technologiczne cudo zwane MIVEC zaczyna pokazywac "zompki" mniej więcej od tych predkosci obrotowych silnika. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-10-2009, 18:11
|
|
|
Trik napisał/a: | A tak na serio, to technologiczne cudo zwane MIVEC zaczyna pokazywac "zompki" mniej więcej od tych predkosci obrotowych silnika. |
MIVEC działa płynnie. "Prawdziwy" MIVEC, taki jak 4G69, włączał się tak że czuć to wyraźnie.
1.8 najzwyczajniej ma przy tych obrotach max. moment obrotowy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 28-10-2009, 18:31
|
|
|
No dobra. ten "substytut" MIVEC-a. Jak sobie pokupujemy auta z min. 2,4 to będzie prawdziwy. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
Ostatnio zmieniony przez Trik 28-10-2009, 21:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-10-2009, 18:36
|
|
|
Trik napisał/a: | No dobra. ten "substytut" MIVEC-a. Jak sobie pokupujemy auta z min. 2,4 to bedzie prawdziwy. |
Nie będzie bo 1.8; 2.0 i 2.4 z rodziny 4B1 maja taki sam MIVEC - płynny. Pierwszy max momentu (pierwsza górka) jest przy 2500rpm. Potem w okolicy 3000 MIVEC zaczyna zmieniać fazy i przy 4250 jest maks maksów momentu... |
Ostatnio zmieniony przez mkm 23-11-2009, 21:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 28-10-2009, 21:58
|
|
|
jaca71 napisał/a: | Nie będzie bo 1.8; 2.0 i 2.4 z rodziny 4B1 maja taki sam MIVEC - płynny |
A 4G69 2,4L? No ostatecznie podejdzie 6B31, a niech stracę. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
|