Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.5 V6 ciężko wchodzi "p" w automacie
Autor Wiadomość
Sadek 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 67
Skąd: Lubań
Wysłany: 13-09-2018, 15:26   2.5 V6 ciężko wchodzi "p" w automacie

Witam od wczoraj mam problem z wrzuceniem biegu postojowego, wchodzi ale z oporem, poza tym skrzynia pracuje bez zarzutów (stan oleju w normie). Co może być przyczyną ? Czytałem o innych skrzyniach i użytkownicy pisali o czujniku hamulca i tym przycisku na skrzyni. Co o tym sądzą mitsumaniaki ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-09-2018, 21:14   

U mnie podobnie, z tym, że nie nazwałbym tego problemu z wrzuceniem na P, ale po prostu czuć pewien opór przy przejściu z R na P i w drugą stronę również. Wiem, że tak nie powinno być, bo kiedyś tego nie miałem, no i czasami jeżdżę kilkoma innymi Galantami w automacie i tak wybieraki pracują bez oporów i bardzo "miękko". Kiedyś zauważyłem, że lżej się włącza i wyłącza P jak mocniej wcisnę pedał hamulca, ale wyregulowałem linkę blokady pedału hamulca tak, że odbezpiecza dźwignię wybierka po dosłownie muśnięciu pedału hamulca, mimo to nadal wybierak się przycina.

Dodam, że wymieniałem całą podstawę wybieraka biegów i bez zmian. Nie wiem, może linka zmiany biegów się zaciera, ale dlaczego tylko w przy przełączaniu z lub na P, a reszta biegów wskakuje jak należy...
 
 
Sadek 
Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2014
Posty: 67
Skąd: Lubań
Wysłany: 15-09-2018, 18:42   

Panowie
Problem rozwiązany, napiszę jaka to była pierdoła. Cięgna od automatu są po lewej od akumulatora wcześniej miałem mały akumulator i komputer od lpg był obok niego po zmianie Aku na większe komputer wisiał po lewej od akumulatora i zsunął się blokując cięgna. Wystarczyło go podnieść, mam nadzieję że komuś pomoze opis rozwiązania mojego problemu .
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-09-2018, 21:50   

A ja obstawiałem skrzywiony bolec co blokuje skrzynię po wrzuceniu na P. Dzieje się tak jak parkuje się z górki bez ręcznego :)
_________________


 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-09-2018, 08:09   

tresorex, serio może się skrzywić? On jest w środku skrzyni, co? Nie da się go wymienić bez demontażu skrzyni?
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-09-2018, 10:53   

Tak czytałem kiedyś jak kupiłem gala z automatem. Było o tym chyba na forum PRND w jakimś opisie na temat kultury jazdy automatem. Zobacz sobie raz jak staniesz pod górkę, wrzucisz P, zgasisz auto i puścisz hamulce. Auto stoczy się kilka cm i cały ciężar opiera się na bolcu. Jak odpalisz i będziesz chciał wrzucić D to dźwignia z P będzie bardzo ciężko wychodzić. Ja jak staję na pochyleniu to zatrzymuję auto, zaciągam ręczny, wrzucam na N żeby się ręczny naciągnął i dopiero wrzucam P.
Czytałem o przypadkach skrzywienia bolca, mało znam osób co mają AT więc nie znam przypadków z życia.
A bolec jest oczywiście w środku skrzyni.
_________________


 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24274
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-09-2018, 11:35   

Miałem właśnie to samo napisać - w środku są kły blokujące, to nie jest 1 bolec. Co prawda miałem okazję rozbierać automat z audi i tam były 3 kły, ale nie sądzę by Galant miał tylko 1.
Akurat w audi się 2 kły złamały bo ktoś w trakcie jazdy zapiął P... to był model 80 z 1990 r, 3 biegowy.
Ja zawsze przed zgaszeniem silnika (nieważne czy na górce czy nie) wrzucam N, ręczny, puszczam hamulec by auto zjechało i dopiero P.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-09-2018, 12:18   

tresorex, wiem o czym piszesz. Też robię tak jak piszecie, a to haczenie zdarza się nie zawsze. Ostatnio rzadziej. U mnie też dźwignia czasami ciężej przechodzi przez wszystkie położenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.