 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
2.5 V6 ciężko wchodzi "p" w automacie |
Autor |
Wiadomość |
Sadek
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 67 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 13-09-2018, 15:26 2.5 V6 ciężko wchodzi "p" w automacie
|
|
|
Witam od wczoraj mam problem z wrzuceniem biegu postojowego, wchodzi ale z oporem, poza tym skrzynia pracuje bez zarzutów (stan oleju w normie). Co może być przyczyną ? Czytałem o innych skrzyniach i użytkownicy pisali o czujniku hamulca i tym przycisku na skrzyni. Co o tym sądzą mitsumaniaki ? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-09-2018, 21:14
|
|
|
U mnie podobnie, z tym, że nie nazwałbym tego problemu z wrzuceniem na P, ale po prostu czuć pewien opór przy przejściu z R na P i w drugą stronę również. Wiem, że tak nie powinno być, bo kiedyś tego nie miałem, no i czasami jeżdżę kilkoma innymi Galantami w automacie i tak wybieraki pracują bez oporów i bardzo "miękko". Kiedyś zauważyłem, że lżej się włącza i wyłącza P jak mocniej wcisnę pedał hamulca, ale wyregulowałem linkę blokady pedału hamulca tak, że odbezpiecza dźwignię wybierka po dosłownie muśnięciu pedału hamulca, mimo to nadal wybierak się przycina.
Dodam, że wymieniałem całą podstawę wybieraka biegów i bez zmian. Nie wiem, może linka zmiany biegów się zaciera, ale dlaczego tylko w przy przełączaniu z lub na P, a reszta biegów wskakuje jak należy... |
|
|
|
 |
Sadek
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2014 Posty: 67 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 15-09-2018, 18:42
|
|
|
Panowie
Problem rozwiązany, napiszę jaka to była pierdoła. Cięgna od automatu są po lewej od akumulatora wcześniej miałem mały akumulator i komputer od lpg był obok niego po zmianie Aku na większe komputer wisiał po lewej od akumulatora i zsunął się blokując cięgna. Wystarczyło go podnieść, mam nadzieję że komuś pomoze opis rozwiązania mojego problemu . |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-09-2018, 21:50
|
|
|
A ja obstawiałem skrzywiony bolec co blokuje skrzynię po wrzuceniu na P. Dzieje się tak jak parkuje się z górki bez ręcznego |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-09-2018, 08:09
|
|
|
tresorex, serio może się skrzywić? On jest w środku skrzyni, co? Nie da się go wymienić bez demontażu skrzyni? |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-09-2018, 10:53
|
|
|
Tak czytałem kiedyś jak kupiłem gala z automatem. Było o tym chyba na forum PRND w jakimś opisie na temat kultury jazdy automatem. Zobacz sobie raz jak staniesz pod górkę, wrzucisz P, zgasisz auto i puścisz hamulce. Auto stoczy się kilka cm i cały ciężar opiera się na bolcu. Jak odpalisz i będziesz chciał wrzucić D to dźwignia z P będzie bardzo ciężko wychodzić. Ja jak staję na pochyleniu to zatrzymuję auto, zaciągam ręczny, wrzucam na N żeby się ręczny naciągnął i dopiero wrzucam P.
Czytałem o przypadkach skrzywienia bolca, mało znam osób co mają AT więc nie znam przypadków z życia.
A bolec jest oczywiście w środku skrzyni. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24274 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-09-2018, 11:35
|
|
|
Miałem właśnie to samo napisać - w środku są kły blokujące, to nie jest 1 bolec. Co prawda miałem okazję rozbierać automat z audi i tam były 3 kły, ale nie sądzę by Galant miał tylko 1.
Akurat w audi się 2 kły złamały bo ktoś w trakcie jazdy zapiął P... to był model 80 z 1990 r, 3 biegowy.
Ja zawsze przed zgaszeniem silnika (nieważne czy na górce czy nie) wrzucam N, ręczny, puszczam hamulec by auto zjechało i dopiero P. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-09-2018, 12:18
|
|
|
tresorex, wiem o czym piszesz. Też robię tak jak piszecie, a to haczenie zdarza się nie zawsze. Ostatnio rzadziej. U mnie też dźwignia czasami ciężej przechodzi przez wszystkie położenia. |
|
|
|
 |
|
|