Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Mercedes ML]Szarpie kierownica przy skretach
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-10-2009, 22:06   [Mercedes ML]Szarpie kierownica przy skretach

Witam wszystkich forumowiczow

Mam nadzieje ze wspolnymi silami uda nam sie rozwiazac problem ktory przedstawie, otóż sprawa wyglada następująco, znajomy ma Merca ML W163 (jak sie nie myle) problem polega na tym ze jak sie skreca kierownica w prawo lub lewo wystepuje efekt taki skokowy szarpania kierownica, nic przy tym nie halasuje, nie trzeszczy, nie stuka, tylko czuc takie delikatne skoki na kierownicy, jak sie jedzie samochodem prosto jest wszystko w porzadku, gorzej jak sie chce delikatnie zbierac łuk czy to w prawo czy to w lewo zwłaszcza na mokrej nawierzchni albo jak sie trafi w kaluze, poprostu szaleje przod auta tak jakby to wynikalo z gwaltownego skoku, czyli braku plynnosci przy skretach, dodam jeszcze ze na zgaszonym silniku wyczuwalne sa luzy w listwie kierowniczej natomiast po odpaleniu silnika luzy te kasuja się, mam wiec pytanie co moze byc przyczyna takiego zachowania, pompa wspomagania czy maglownica? Dodam ze zalezaloby mi na tresciwie uzasadnionej odpowiedzi gdyz w ostatnim czasie poszlo sporo kasy w remont i regeneracje zawiesznia przy tym aucie. Wiec bede wdzieczny za pomoc, moze znajdzie sie ktos kto spotkal sie z takim przypadkiem, i wie co moze powodowac takie zachowanie samochodu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-10-2009, 14:04   

Czy te skoki czuć podczas kręcenie kierownicą czy na skręconej kierownicy podczas jazdy?

Jeśli to pierwsze to warto sprawdzić naciąg paska wspomagania, bo taki efekt występuje gdy pasek się ślizga...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-10-2009, 15:47   

Owczar, pasek sie nie slizga, raczej nie ma prawa sie slizgac, gdyz niedawno robilem przy tym aucie kompletny przeglad, wiec pasek i rolki byly wymienione, a napinacz jest automatyczny, sprawdzalem czy nie jest wyosiowany i wyszedl prawidlowo, jak sie na postoju kreci kierownica to czuc takie pulsowanie przy jej skretach, a w czasie jazdy to przeksztalca sie to w takie skokowe skrety kol, dlatego auto na sliskiej nawierzchni traci trakcie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-10-2009, 20:28   

moja siostra ma ML'a (V8 430) i niestety tez ma problemy z przekladnia kierownicza - u niej znow jest problem z odbijaniem kierownicy ze skretu...
niestety serwis nie potrafil tego problemu rozwiazac, wiec nie wroze nic dobrego w przypadku Twojego kolegi
po roku tej dziwnej pracy zaczal wyciekac plyn ze wspomagania - problem rozwiazala zamiana auta na audi q7
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-10-2009, 21:12   

Krzyzak, Tutaj w ten sposob nie mozna niestety rozwiazac tego porblemu gdyz ten samochod zostal zakupiony jakies 4 miechy temu i jeszcze ziom nie zdazyl sie nim nacieszyc, choc sadze ze jestem juz w polowie rozwiazywania problemu, listwe kierownicza wykluczylem, pozostala pompa wspomagania, no i pada jeszcze podejrzenie na uklad BAS ESP.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 28-10-2009, 21:18   

być może siadają przeguby.Oznaką jest właśnie takie zachowanie na zakrętach jak opisałeś .
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 29-10-2009, 07:22   

Miroslaw1305, na postsoju?

Stawiam na pompę wspomagania
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-10-2009, 16:38   

Miroslaw1305, jakby to byly przebuby to byloby je slychac, albo mialyby deliktane luzy na kulach lozysk , natomiast przeguby sa jak nowki, gdyz sprawdzalem je bo wymienialem oslony przeciw pylowe, gdyz zaczely sie pocic (nie byly popekane)

Bartek, ja takze podejrzewam pompe wspomagania, gdyz to moze swiadczyc o pulsacji podczas skrecania (wyglada jakby to byly skoki cisnienia), choc najpierw musze rozwiazac problem ukladu BAS ESP, bo on napewno ma wade, wdyz nie dziala uklad antyposlizgowy.

Panowie czekam na kolejne wskazowki ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.