Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] Zasłanianie chłodnicy na zime.
Autor Wiadomość
guncio125 
Nowy Forumowicz


Auto: colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Nowy Sącz
  Wysłany: 31-01-2010, 17:59   [CAxA] Zasłanianie chłodnicy na zime.

Wiem,ze zima juz zagosciła na dobre,co bardzo mi sie nie podobalo ze wzgledu na zimowe spalanie,oraz niska temperature w samochodzie.A dokladnie spalanie (miasto golwnie odcinki po kilka km) wynosilo ok 10-12 litrow 95okt,ze wzgledu na niedogrzewanie sie silnika,nawet na dluzszych (kilkunasto kilometrowych odcinkach) przy temperaturach -10 i nizej wskazówka temperatury nawet nie wchodzila na skale. Postanowilem przykryc chlodnice tekturą i efekty sa ogromne.Spalanie ok 2-3litry mniejsze,a po kilku minutach w srodku jest juz cieplutko.Mam tylko pytanie,czy takie przykrywanie chlodnicy jest bezpieczne? jesli tak,to do jakich temperatur mozna stosowac tą metodę i jak duzy kawałek chlodnicy nalezy przykryc? Dodam,ze zaslonilem ok 3/4 swojej.Czy przy dluzszych dystansach mam calkiem odkrywac?
 
 
bogdan54 
Mitsumaniak
bogdan54

Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 100
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 31-01-2010, 18:07   

Witam .To co piszesz raczej wskazuje na niesprawny termostat ,częściowo lub całkowicie otwarty przy zimnym silniku .przy prawidłowo działającym termostacie silnik powinien się nagrzać po 3-4 km .
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2010, 18:11   

bogdan54 napisał/a:
przy prawidłowo działającym termostacie silnik powinien się nagrzać po 3-4 km .

przy temperaturach na dworze -15, -25 silnik w pełni się nagrzewa po około 7-8km, przynajmniej u mnie. no chyba, że ja również mam niesprawny termostat...
_________________
7,60/100
 
 
 
bogdan54 
Mitsumaniak
bogdan54

Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-01-2010, 19:28   

Pexu napisał/a:

przy temperaturach na dworze -15, -25 silnik w pełni się nagrzewa po około 7-8km,

Sorki ,zapomniałem dodać ,że wyjeżdżam z garażu o nieznacznej plusowej temperaturze .Swoja droga ciekaw jestem czy czujnik temperatury zewnętrznej oprócz informacji na wyświetlaczu ma wpływ na ustawienia komputera . Ktokolwiek wie niech się odezwie .
 
 
tom17 
Forumowicz


Auto: Colt CJ0 1.3 / Bora 1.9TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 115
Skąd: łódzkie
Wysłany: 31-01-2010, 20:00   Re: Zasłanianie chłodnicy na zime.

guncio125 napisał/a:
Mam tylko pytanie,czy takie przykrywanie chlodnicy jest bezpieczne? jesli tak,to do jakich temperatur mozna stosowac tą metodę i jak duzy kawałek chlodnicy nalezy przykryc? Dodam,ze zaslonilem ok 3/4 swojej.Czy przy dluzszych dystansach mam calkiem odkrywac?


Wymień termostat. Na pewno będzie zdrowsze dla silnika (szybciej się nagrzeje bo bedzie pracował na małym obiegu) i nie będziesz musiał się martwić co z jego temperaturą.

Jeżeli chodzi o zasłonięcie chłodnicy to większe szanse na przegrzanie są w mieście niż na trasie (masz wskaźnik więc w jakiś sposób możesz to kontrolować).
 
 
guncio125 
Nowy Forumowicz


Auto: colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 31-01-2010, 20:21   

dzieki,czyli mam do wymiany termostat...w takim razie nic tylko czeka mnie wymiana,ale nim zakupie bede jezdzil z tektura.Jezdzac z nia temperatura osiaga poziom identyczny jak w lecie po pelnym rozgrzaniu czyli w okolicach polowy białego pola temperatury.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-01-2010, 21:23   

guncio125 napisał/a:
Mam tylko pytanie,czy takie przykrywanie chlodnicy jest bezpieczne?
Jest bardzo niebezpieczne. Grozi przegrzaniem silnika i to po kilku km jazdy. Jesli już zakryłeś chłodnicę tekturą to mam nadzieję, że po wewnętrznej stronie zderzaka, bo widzę ostatnio coraz częściej tjuning samochodów na literę v z kartonem na zewnątrz atrapy chłodnicy :D . Sorry nie mogłem się powstrzymać. Wymień termostat jak najszybciej.
 
 
guncio125 
Nowy Forumowicz


Auto: colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 31-01-2010, 21:28   

nie straszcie nawet... to jutro zamowie na allegro. a moze jakis konkretny link macie? ps tekturą zakrylem caly przedni zderzak od zewnatrz i z tylu to samo by jakos wygladalo :D :axe: hehe
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 31-01-2010, 22:31   

Pexu napisał/a:
bogdan54 napisał/a:
przy prawidłowo działającym termostacie silnik powinien się nagrzać po 3-4 km .

przy temperaturach na dworze -15, -25 silnik w pełni się nagrzewa po około 7-8km, przynajmniej u mnie. no chyba, że ja również mam niesprawny termostat...


przy ostatnich mrozach (-18 stopni) colt nagrzewał mi się w pełni po około 1,5-2km. Mam na myśli że wskazówka temp ustaliła się dokładnie w połowie a z dmuchawy juz zaczyna lecieć ciepłe powietrze.

Dodam jeszcze że płyn w chłodnicy niedawno wymieniałem, więc może to tez mieć wpływ na sprawnośc całego układu.
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2010, 08:23   

karolgt napisał/a:
przy ostatnich mrozach (-18 stopni) colt nagrzewał mi się w pełni po około 1,5-2km. Mam na myśli że wskazówka temp ustaliła się dokładnie w połowie a z dmuchawy juz zaczyna lecieć ciepłe powietrze.

Dodam jeszcze że płyn w chłodnicy niedawno wymieniałem, więc może to tez mieć wpływ na sprawnośc całego układu.

a Colta garażujesz?
_________________
7,60/100
 
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-02-2010, 09:52   

Pexu napisał/a:

a Colta garażujesz?


niestety nie.
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2010, 10:03   

to dałeś mi do myślenia... mój się po około 8km w pełni rozgrzewa (wskazówka trochę ponizej połowy) przy temp. około -20.
_________________
7,60/100
 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 01-02-2010, 12:06   

pexu niekoniecznie musi byc cos nie tak z twoim miskiem. masz silnik 1.3 ktory z natury mniej sie grzeje niz 1.6 - moje 1.8 po 2-3 km juz dmucha goracym powietrzem. Smiem twierdzic ze ogrzewa sie masakrycznie szybko :) ale z drugiej strony wiem ze wszytko jest w pelni sprawne i nic zlego sie nie dzieje- poprostu silnik wiekszje pojemnosci i mocniej wysilony. Dodatkowo na to jak sie ogrzewa auto ma wplyw styl jazdy:) delikatna jazda nie sprzyja dogrzewaniu tak jak ostra jazda na obrotach.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2010, 12:11   

czarnuch23 napisał/a:
pexu niekoniecznie musi byc cos nie tak z twoim miskiem. masz silnik 1.3 ktory z natury mniej sie grzeje niz 1.6 - moje 1.8 po 2-3 km juz dmucha goracym powietrzem. Smiem twierdzic ze ogrzewa sie masakrycznie szybko :) ale z drugiej strony wiem ze wszytko jest w pelni sprawne i nic zlego sie nie dzieje- poprostu silnik wiekszje pojemnosci i mocniej wysilony. Dodatkowo na to jak sie ogrzewa auto ma wplyw styl jazdy:) delikatna jazda nie sprzyja dogrzewaniu tak jak ostra jazda na obrotach.

czyli w takich warunkach, gdy u mnie i tak nie da się jechać szybciej niż 40-50km/h (dróg się u mnie nie odśnieża) silnik może się nagrzewać dłużej?
ciepłych powietrzem dmuchać zaczyna juz po 2 km jazdy, natomiast wskazówka się umiejscawia na przedziałce ciut poniżej środka skali, po około 8km od startu.
_________________
7,60/100
 
 
 
macieekg 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 377
Skąd: Głosków k. Piaseczna
Wysłany: 01-02-2010, 17:13   

Niekonicznie ostra jazda co obroty, jak sie toczysz na 2k rpm to sie znacznie dluzej nagrzewa niz jak masz 3,5k rpm :D
A jak jedziesz w korku to juz wogole b szybko. U mnie sie nagrzewa tez tak po 2-3km.
_________________
Live to ride, ride to live by
Mitsubishi Colt CAO 1.6 16v
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.