Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Głośne stukanie w silniku 2.0 16v
Autor Wiadomość
wujas691 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2000 1997rok
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 6
Skąd: Góra
Wysłany: 05-10-2008, 09:15   [EA2A/W 2.0] Głośne stukanie w silniku 2.0 16v

Witam wszystkich. Jestem nowy na tym forum. Niedawno kupiłem galanta z 97 roku. Wczasie ostrzejszej jazdy zaczęło coś stukać w silniku i spadła moc. Rano jak go odpale mocno stukają zawory przez jakieś pięć sekund potem chwila ciszy i pojawia się dość rytmiczny stuk, jak zwiększe obroty to grzechocze dość głośno. Mechanik oglądał ale niewie co co to może być, więc proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez Owczar 12-02-2010, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 05-10-2008, 10:05   

Nie świeci Ci się kontrolka cisnienia oleju w czasie pracy na biegu jałowym ?

Jak Ci się zagrzeje moc wraca?
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
wujas691 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2000 1997rok
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 6
Skąd: Góra
Wysłany: 05-10-2008, 10:08   

Kontrolka gaśnie normalnie i nie świeci podczas pracy. Po rozgrzaniu nadal jest to samo.
 
 
mitsumaniek
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2008, 10:17   

a może to wina oleju silnikowego :?:
 
 
wujas691 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2000 1997rok
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 6
Skąd: Góra
Wysłany: 05-10-2008, 10:20   

Zaczęło tak robić przed wymianą, zrobiłem zmianę i zalałem mobil 10w40. Poprawy żadnej niema.
 
 
mitsumaniek
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2008, 10:58   

trudno coś powiedzieć jak się nie widzi i nie słyszy silnika.Przyczyn może być wiele.postaraj się bardziej opisać skąd dochodzi ten hałas.Zobacz czy jak wciskasz sprzęgło jest ciszej,czy może coś w okolicy kolektora ssącego?
 
 
wujas691 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2000 1997rok
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 6
Skąd: Góra
Wysłany: 05-10-2008, 11:06   

Teraz się sytuacja trochę wyjaśniła przejechałem się nim teraz i zaczęła mrugać kontrolka od oleju czyli słabe ciśnienie. I pytanie co dalej?
 
 
mitsumaniek
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2008, 11:24   

Sprawdz jeszcze stan oleju,jak jest o.k to cos ze silnikiem,panewki,wał korbowy...no remoncik chyba?
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 05-10-2008, 11:32   

mitsumaniek napisał/a:
Sprawdz jeszcze stan oleju,jak jest o.k to cos ze silnikiem,panewki,wał korbowy...no remoncik chyba?

To też jest jedna z przyczyn , ale najpierw wymieniłabym czujnik? i zobaczyła jaki jest efekt.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
wujas691 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2000 1997rok
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 6
Skąd: Góra
Wysłany: 05-10-2008, 12:03   

Jeśli to by byłby czujnik to chyba by niestukały zawory. Tak mi się wydaje.
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 05-10-2008, 12:08   

Przy mocnym katowaniu auta zdarza się że panewka wału sie obróci co kończy się remontem silnika. Objawy masz wtedy takie jak opisujesz - stukanie, spadek mocy (choś nie zawsze) i na początku lekko świecąca się kontrolka ciśnienia oleju. Nikt tu co prawda nie jest prorokiem czy wróżką ale tak to na mój nos wygląda. Obstawiałem na początku jeszcze przestawiony rozrząd ale nie miało by to potwierdzenia w kontrolce ciśnienia.
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
wujas691 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2000 1997rok
Dołączył: 11 Wrz 2008
Posty: 6
Skąd: Góra
Wysłany: 05-10-2008, 12:12   

A jakie koszty są z tym remontem związane. Chyba chodzi tylko o remont wału?
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 05-10-2008, 13:28   

wujas691 napisał/a:
A jakie koszty są z tym remontem związane. Chyba chodzi tylko o remont wału?

Koszt takiego remontu zależy w jakim stanie jest wal i korbowody,i ile ktoś weźmie za robociznę,jeżeli wal ma małe ryski i nie zrobiło się jajo i zachował swoje wymiary pod szlif to można go przeszlifować samemu papierem ściernym,założyć nowe panewki,i będzie to hulało,ale trzeba mieć średnicówkę albo do niej dostęp i wiedzieć jak się nią posługiwać,sam szlif walu troszkę kosztuje,z tego co wiem,ale na ta chwile nie powiem ile bo nie pytałem nigdy o to bo jak zarazie nie było mi to potrzebne.
 
 
 
mitsumaniek
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2008, 20:16   

Mój gal też tak stukał,aż się wystukał.Wymieniłem czujnik ale nic to nie dało.Dziś sprzedaje na części bo nie opłaca się robić.ale ja mam 1987 rok prod.,czyli znacznie starszy.
 
 
Shakers 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Eclipse 98` 2.0 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 21
Skąd: Jarocin
Wysłany: 08-10-2008, 11:36   

Jeśli jest to stukanie ale bardziej jak cykanie w rytm silnika to są to popychacze! Można wymienić pojedyncze jeśli ktoś się zna i wie które są zużyte. Koszt od sztuki to ok 40-50pln. wymiana wszystkich to x16 ;/ plus robocizna (prawie tak jak rozrząd). Stukanie pojawiło ci się po wymianie oleju bo wcześniej ktoś widocznie wlał tak zwanego doktorka gdzie zagęszcza olej i teoretycznie uszczelnia silnik. Najlepiej to zrobić podczas wymiany rozrządu.

Nie jestem mechanikiem ale to był mój przypadek.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.