Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
LPG a LPG jaka róznica ?
Autor Wiadomość
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
  Wysłany: 05-11-2009, 22:40   LPG a LPG jaka róznica ?

Ogrzewam przy pomocy dmuchawy na propan-butan taką pewną halę (nie istotne)
Mam sobie taką niebieską butlę 10kg i co pewien czas jak się zużyje ,wymieniam na pełną.
Ale do istoty sprawy. Zawsze wymiane robiłem na jednej stacji (gaspol czy coś takiego) Dzisiaj nie mając czasu jechać w korkach na moją ulubioną stację przez godzinę tam i z powrotem podjechałem na jakąś tam podrzędną stację LPG (była najbliżej) Pierwsze zdziwienie to ,że za wymianę zapłaciłem 35zł zamiast jak zwykle 49zł. No ale to akurat było pozytywne zdziwienie.
Przyjechałem na miejsce podłączyłem butle do nagrzewnicy a tu pierwsza niespodzianka. Na butli czerwona naklejka cytuje: "Tylko do użytku w silnikach spalinowych! Zakaz stosowania w instalacjach domowych"
No cóż butla jak butla , zawór pasuje do reduktora ... odpaliłem nagrzewnice.
Subiektywne odczucie ,dużo więcej ciepła ! płomień w jednolitym niebieskim kolorze.
Jednak po kilku chwilach zacząłem czuć potworny smród gazu w pomieszczeniu. ! Myślałem ,że coś nie dokręciłem ,jednak jak się okazało wszystko szczelne.

Może ktoś mnie oświeci co to za gaz kupiłem ? czy może po prostu zostałem nabity w butelkę (w butlę w sumie) przez sprzedawcę ?

Dodam tylko ,że zużyłem już kilka innych butli i nigdy takiego smrodu nie było.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
costa brawa 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 `00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 563
Skąd: mielec
Wysłany: 05-11-2009, 23:06   

co do tego ze do silnikow to moze kupiles butle jak do wozkow widlowych ( ta z rurka w srodku - a tak po zatym to gaz jest ten sam - sam uzywam (bardzo sporadycznie ale czasami jest potrzeba) butli od wozka do zagrzania palnikiem takiej kadzi z srodkiem do trawienia alum i jakos nigdy nie smierdzialo mi ani nic - a z kilku zrodel mialem butle(normalnie do grzania palnikiem mam taka duza butle na propan - nie pamietam ile kg ale tak z 1.5 m wysykosci ma

moze gaz byl jakis cos nie tego - tak pamietam ze jak kilka lat temu lpg tankowal ojciec to na jednej stacji smierdzialo na innej nie - teraz tankuje na tej samej caly czas i nie wiem czy nadal sie tak trafia czy juz nie
_________________
Mój misiek :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33851
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 05-11-2009, 23:27   

Ja też tak podejrzewam. Sam kilka dobrych lat temu miałem auto na LPG i jak zatankowało się gdzieś "w lesie" to smród był potworny.
Nie wiem jak to w dzisiejszych czasach jest z podatkami ale kiedyś pamiętam ,że na jeden rodzaj propanu była akcyza na inny nie (domowy czy samochodowy nie pamiętam) Tutaj doszukuje się oszustwa, że sprzedają gaz bez akcyzy (powtarzam tylko hipoteza) dlatego o ponad 10zł tańszy.

Po zastanowieniu to co napisałeś tłumaczy wszystko. W normalnej domowej butli przez zawór do reduktora dostaje się gaz odparowany
Jeśli w butli jest rura jak napisałeś to przez zawór gaz się przelewa w fazie ciekłej. Tani chiński reduktor przepuszcza ten ciekły gaz do palnika i stąd dodatkowe ciepło i bonusowy smród ,bo gaz nie spala się w całości.
W instrukcji nagrzewnicy właśnie przeczytałem ,że NIE WOLNO kłaść butli na boku bo właśnie gaz w fazie ciekłej dostanie się do zaworu i reduktor nie będzie działał prawidłowo.
Oddam jutro tą butlę bo albo uszkodzę grzejnik albo sie zatruje gazem.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
XL 
Mitsumaniak
Rycerz Dżidiaj

Auto: Carisma 1,8 GDI EXE /98'/
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 142
Skąd: Bytom-Rozbark
Wysłany: 07-11-2009, 21:27   

W butli jest mieszanina propanu i butanu. Propan ma temp. parowania -42C, a butan 0C. Proporcje mieszaniny dobiera się w zależności od temp. otoczenia i zastosowania gazu. Butan jest tańszy i bardziej capi. Uczciwi inaczej sprzedawcy zawyżają zawartość butanu, stąd różnice parametrów gazu pochodzącego z różnych źródeł.

Pozdrawiam, XL
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.