Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Pajero II - bardzo drogie w utrzymaniu?
Autor Wiadomość
doc
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2009, 08:18   [2.5 TD] Pajero II - bardzo drogie w utrzymaniu?

Czesc, wita sie nowy - jeszcze nic na tym forum nie pisalem, ale chwile juz czytam.

Czesto spotykam sie z opinia, ze Pajero jest samochodem bardzo drogim w utrzymaniu w porownaniu z Land Cruiserem, Hiluxem, Patrolem czy nawet LR Defenderem. Ile w tym jest prawdy?

W tej chwili jezdze plaskaczem ze znaczkiem forda, ale powoli dojrzewam do 4x4 i powaznie biore pod uwage dlugiego Pajero II z silnikiem 2,5 TD, SS i manualna skrzynia.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 26-10-2009, 08:33   Re: Pajero II - bardzo drogie w utrzymaniu?

doc napisał/a:

Czesto spotykam sie z opinia, ze Pajero jest samochodem bardzo drogim w utrzymaniu w porownaniu z Land Cruiserem, Hiluxem, Patrolem czy nawet LR Defenderem. Ile w tym jest prawdy?

Nie ma wcele.
Wszystko zależny od utrzymania auta i regularnego dbania.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
doc
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2009, 08:55   

Czyli nie jest prawda, ze czesci i naprawy sa znacznie drozsze niz do Toyoty, LR czy Nissana, czy masz na mysli, ze przy uzywaniu z glowa Pajero nie bedzie awaryjny?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 26-10-2009, 09:11   

ja miałem dużo dużo pajero i żadne nie było jakieś awaryjne. wszystko zależny od użytkowania
Mam klientów którzy maja i Toyote i Pajero i mówią, ze nową Toyota był 13 razy na usunięcie usterek na gwarancji.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
doc
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2009, 09:15   

A bo dzisiaj juz nie robia dobrych aut :)

Dlatego mysle o kupieniu Pajero II z okolicy 1999 roku, o ile znajde w przyzwoitym stanie...

Szukajac informacji o cenach utrzymania patrzylem na Toyoty 80 i 90 w podobnym wieku, czyli 10-15 lat.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 26-10-2009, 09:27   

Miałem każdy model pajero, żadne mnie nie zawiodło. Jak sprzedawałem, zawsze kupił go pierwszy klient.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 26-10-2009, 10:40   

doc napisał/a:
4x4 i powaznie biore pod uwage dlugiego Pajero II z silnikiem 2,5 TD


To raczej weź już z silnikiem 2,8. Odnośnie awaryjności->> w dużej mierze zależy to od nas samych czyli serwis i jeszcze raz serwis.Odnośnie spalania: żona ma 2,5 TD krótki i pali w granicach 9-10 l na 100,ja mam 2,8 TD długi i przed modyfikacjami i przeróbkami palił 11-12,obecnie po dodaniu 300kg w postaci różnych szpeji pali 13-14 na 100.Spalanie zależy też od tego gdzie i po czym będziesz jeździł->>teren/szosa.A czemu napisałem że bierz 2,8?? ->> przy długim jak jeszcze zapakujesz rodzinkę i bagaż będzie się kiepsko zbierał :? I tak jak napisałeś koniecznie że ze skrzynią SS :!: .Części zapasowych można szukać na używkach->> jest ci tego dostatek.Przedział wiekowy "umyślonego" samochodu i naszych jest miej więcej :rolleyes: taki sam. Witaj na forum :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
doc
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2009, 11:43   

A jak ze stopniem napakowania elektronika 2 2,8 TD? To chyba znacznie nowsza konstrukcja od 2,5? Pytam pod katem awaryjnosci oczywiscie.

Jawaldek, te wartosci spalania, ktore podales, to trasa, miasto, czy mieszane?
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 26-10-2009, 12:40   

doc napisał/a:
A bo dzisiaj juz nie robia dobrych aut :)
Dlatego mysle o kupieniu Pajero II z okolicy 1999 roku, o ile znajde w przyzwoitym stanie...
.


Wszytko zależy od tego jak dbał o auto poprzedni właściciel. Przykładowo, moja pojarka z tegoż właśnie rocznika, wydatki po zakupie:
zawieszenie dla świętego spokoju, gumki, końcówki drążków ok 1000 PLN, musiałbym w faktury patrzeć co i jak ale z tego co pamiętam to wymiana gumek na wachaczach, pasują od gallopera, dwadzieścia pare złotych netto sztuka plus robocizna.
Zupełnie nie potrzebna wymiana wału przedniego (tak się płaci za własną niewiedzę, niestety nikt na forum ani też sprzedawca nie podpowiedział, że wał jest taki jak powinien a jedynie trzeba go zaślepić i jazda dalej), z którego wziąłem tylko cześć przednią z wieloklinem trzysta parę złotych, uszczelniacze wału, oryginalne 80PLN, zamienniki po trzydzieści pare ale na krótką metę można się poratować i takimi po 5 zł.
Ostatnio zaczęły się problemy z odpalaniem rano po dłuższym postoju, opisywane na tym forum. Już się bałem, że czeka mnie wymiana pompy. Rozwiązanie okazało się banalne: zabrudzona pompka filtra paliwa w jakiś magiczy sposób powodowała zapowietrzanie, po przeczyszczeniu pompki i dolaniu do paliwa dodatku (x-ceramic czy coś w tym rodzaju) problemy zniknęły jak ręką odjął, pali rano na dotyk (prawdopodobnie też wtryski były już troszkę zasyfione).
Zużycie paliwa, przy spokojnej jeździe, sprawdzane dla temperatur wczesnojesiennych: trasa 9-9,5 l, miasto 10, teren 13,5 l.
 
 
doc
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2009, 13:24   

Cytat:
Przykładowo, moja pojarka z tegoż właśnie rocznika


Z ciekawosci, w jakim stanie byla rama? Wymagala jakiegos wkladu pracy?

[ Dodano: 26-10-2009, 14:59 ]
jawaldek napisał/a:
doc napisał/a:
4x4 i powaznie biore pod uwage dlugiego Pajero II z silnikiem 2,5 TD


To raczej weź już z silnikiem 2,8.


Teraz dopiero doczytalem, ze 2.5 ma pasek rozrzadu, a 2.8 lancuch.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 26-10-2009, 17:12   

doc napisał/a:
Jawaldek, te wartosci spalania, ktore podales, to trasa, miasto, czy mieszane?

Mieszane i dodatkowo teren górski Terenu nie jestem w stanie sprawdzić bo i jak sprawdzić np godzinne wyciąganie się z błotnistego terenu. Jeszcze na dodatek jak podjeżdżam do miejsca parkowania -po długiej jeździe- pozwalam interkulerowi troszkę popracować aby ostygł.Tak jak napisał diWhizZ dużo zależy od uczciwości poprzedniego właściciela.Elektronika czy to 2,5 czy też 2,8 żyją czasami swoim życiem ale jak napisałem są sprawne używki,wiele zależy od warsztatu w którym będziesz serwisował samochód. W okolicach Krakowa jest mechanik klubowy P.Leszek ->> telefon znajdziesz na forum małopolskim.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 26-10-2009, 17:53   

doc napisał/a:

Z ciekawosci, w jakim stanie byla rama? Wymagala jakiegos wkladu pracy?


U mnie rama OK, nie gnijąca nawet w newralgicznym miejscu o którym wspominał Waldek, natomiast lepiej tego rudej tak nie zostawiać, niebawem robię kompleksową konserwację, łącznie z czyszczeniem ramy od środka (przynajmniej spróbuję), podwozie i profile.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 26-10-2009, 18:13   

diWhizZ napisał/a:
nie gnijąca nawet w newralgicznym miejscu o którym wspominał

uprzedzając pytanie odpowiadam->> okolice tylnego mostu
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
doc
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2009, 21:37   

Pajero II ma taka sama rame jak jedynka (w sensie "prawdziwa"), czy zintegrowana z nadwoziem? W razie powaznej korozji wchodzi w gre jej wymiana?
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 27-10-2009, 00:00   

bude mozna podniesc na ramie wiec jest osobno
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.