Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: karolgt
11-10-2007, 22:05
Tłoczek hamulcowy - średnica, zmiana płynu
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-08-2006, 11:12   Tłoczek hamulcowy - średnica, zmiana płynu

Jestem teraz daleko od domu, konkretnie w pracy i mam możliwość kupienia na miejscu reperaturek zacisku do mojego Colta (które już dawno powinny być wymienione), ale... oczywiście jest problem. Sprzedawca patrzy w katalog jak szpak w *cenzura* i za nic nie może się zdecydować jakie reperaturki mi sprzedać. Nie wie jaką średnicę ma cylinderek!!! Moja prośba do Was, bo auta przy sobie nie mam i zmierzyć nie mogę, jaka jest ta średnica w moim aucie? Dane auta w podpisie. Z góry dzięki za szybką odpowiedź.

I jeszcze jaki płyn hamulcowy wlać: taki jak napisali na zakrętce zbiorniczka wyrównawczego? DOT-3?

Pozdro
Ostatnio zmieniony przez josie 16-09-2006, 11:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-08-2006, 11:29   

Hugo, w '90 roku, przynajmniej w C52A były jakieś zmiany techniczne i u mnie zawsze sprawdzają części po VIN-ie czy mam auto już po zmianach czy jeszcze przed. Nie wiem jak w C51A ale mogło być podobnie. Rozgarnięty sprzedawca powinien dać sobie z tym radę.
Możesz wlać DOT4 - szczególnie jak zmieniasz całość.

P.S.
Cylinderki są w bębnach z tyłu.
Z przodu są tłoczki i zaciski
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-08-2006, 12:47   

josie napisał/a:
Możesz wlać DOT-4
Cylinderki są w bębnach z tyłu.
Z przodu są tłoczki i zaciski


Prawda, spieszyłem się i palnąłem gafę :oops:

Dzięki wielkie josie. A z tym DOT-4 to dobry pomysł? Zmieniam cały płyn, ale wiadomo, że gdzieś tam zawsze trochę zostanie starego DOT-3, np. w pompie. Słyszałem, że może się kaszka z tego zrobić i wtedy ładny meksyk. Czyszczenie układu.

Z kolesiem chcemy zrobić tak:
-wjechać autem na rozłożoną folię,
-podnieść auto, ustawić na podporach i odkręcić wszystkie koła,
-wymienić reperaturkę prawego zacisku hamulcowego,
-odkręcić odpowietrzniki przy wszystkich kołach,
-naciskając pedał hamulca wypompować płyn z układu,
-zalać nowym i odpowietrzyć,

Co o tym myślisz?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-08-2006, 15:58   

z podniesieniem calego auta i odkreceniem wzsystkich kol to dobry pomysl - sam tak robilem, wygodnie sie wtedy odpowietrza nawet bez kanalu czy podnosnika

ale odkrecic wszystkie odpowietrzniki to kategorycznie nie - po kolei odkrecasz i spuszczasz

mozesz nalac DOT-4 a nawet DOT 5.1 (nie DOT-5 lecz 5.1)

polecam ze zbiorniczka wybrac plyn strzykawka
a potem przy zalaniu nowym i odpowietrzniu to po kolei:
- prawy tyl
- lewy przod
- lewy tyl
- prawy przod

jak w kazdym zacznie lac sie plyn (najlepiej uzyc przezroczystego wezyka i sloika z woda) bez babelkow, to powtorzyc jeszcze raz po 2-3 depniecia na kolo
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-09-2006, 23:48   

Krzyzak napisał/a:
a potem przy zalaniu nowym i odpowietrzniu to po kolei:
- prawy tyl
- lewy przod
- lewy tyl
- prawy przod


A czemu akurat tak? Ja słyszałem że od koła najdalej od pompy do tego najbliżej, znaczy lewy tył, prawy tył, lewy przód, prawy przód.

Hugo, jak zmieniasz to cały czas musisz mieś płyn w zbiorniczku, inaczej zapowietrzy się pompa i będziesz się męczyć. I zmiana tak jak Krzyżak pisał metodą odpowietrzania - jeden pompuje a drugi upuszcza aż będzie leciał nowy czysty płyn bez bąbelków
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-09-2006, 20:47   

josie napisał/a:
A czemu akurat tak? Ja słyszałem że od koła najdalej od pompy do tego najbliżej, znaczy lewy tył, prawy tył, lewy przód, prawy przód.

no tak - najdalej od pompy - a w Galu pompa jest z drugiej strony niz w Colcie - stad ta pomylka :) , ale generalnie nie bedzie to duzy blad
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.