Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] awaria ogrzewania kabiny
Autor Wiadomość
morion 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.3 CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Torun
Wysłany: 30-10-2009, 11:54   [CA1A 1.3] awaria ogrzewania kabiny

Mam problem z ogrzewaniem kabiny. Mianowicie sama dmuchawa chodzi i tłoczy powietrze do kabiny, jednak nie jest ono ogrzewane, nawet jeśli ustawie odpowiednio pokrętło na konsoli środkowej. Wiecie może jaki może być powód tej awarii i czy można usunąć ją jakoś we własnym zakresie? Z góry dzięki za sugestie.
Ostatnio zmieniony przez karolgt 02-11-2009, 02:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 30-10-2009, 13:04   

Na początek trzeba by sprawdzić czy węże od nagrzewnicy są ciepłe, czy krąży przez nią płyn.
Druga sprawa to cięgna i klapka/klapki nagrzewnicy.

Nie wiem jak wygląda dostępność do tych elementów bo nie miałem potrzeby żeby to weryfikować, ale węże do nagrzewnicy powinny być w zasięgu ręki pod maską. Dostęp do cięgien i klapek pewnie wymagałby demontażu konsoli środkowej, a to już jest trochę roboty.
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 01-11-2009, 11:06   

Jest również taki przełącznik jak "cold air bypass" przy nawiewach środkowych i powoduje on iż mimo grzania na środek puszczane jest zimne powietrze. To jest ten przełącznik przy lewym środkowym nawiewie. Być może Ci o to chodzi bo sam kiedyś na początku przygody z mitsu się wściekałem że z środka leci zimne powietrze a rozwiązaniem było przestawienie tego suwaka;)
 
 
 
Alexander
[Usunięty]

Wysłany: 01-11-2009, 23:50   

no ale ono nie jest aż takie zimne przy tym bypassie żeby pomylić z zupełnie zimnym :) powiedziałbym, że jest lekko schłodzone przy max grzaniu
 
 
morion 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.3 CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Torun
Wysłany: 02-11-2009, 22:06   

Dziwna sprawa, węże ciepłe i płyn krąży, wszystkie cięgna i klapki też sprawne, a przy zmianie ustawienia tego cold air bypass'u różnicy nie ma... może termostat ... sam już nie wiem - macie jeszcze jakieś pomysły ??
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-11-2009, 00:14   

a jak włączysz ogrzewanie to nie czujesz może choćby lekkiego "smrodu" wśrodku samochodu? u mnie tak właśnie było, grzało tyle co nic, prawie wogóle, a lekko śmierdziało. Okazało się że miałem mikroskopijna dziurke w tym głównym wężu od chłodnicy (ten zaraz jak się maske otwiera) i sobie baaardzo pomału płyn ubywał.
 
 
 
morion 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.3 CA1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 15
Skąd: Torun
Wysłany: 03-11-2009, 13:22   

sprawdzałem węże i są całe, może powinieniem spuścić płyn z chłodnicy i ją przeczyścić albo wymienić termostat, bo innego pomysłu nie mam. Wiecie gdzie mogę znaleźć godne polecenia termostaty, bo gdzieś wyczytałem, że włoskie zamienniki ktoś odradzał. Powinienem coś jeszcze zrobić albo sprawdzić przed wymianą termostatu ?
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 06-11-2009, 11:39   

Jeżeli silnik łapie temperature to nie szukałbym problemu w termostacie.

Jak sprawdziłeś że klapki są ok? jeżeli oba węże od nagrzewnicy są ciepłe/gorące to właśnie klapki mogą być winne ...
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.