Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
01-06-2009, 08:34
[2.5 TD] Alternator
Autor Wiadomość
wajc83 
Forumowicz

Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 60
Skąd: łódź
Wysłany: 22-02-2009, 18:31   [2.5 TD] Alternator

Witam poszukuje alternatora o najwiekszej mocy . Pytanie teraz jakie wystepowały najmocniejsze alternatory z waku pompą . Posiadam 50amperowy . Pytanie mam jeszcze jedno czy da rade podłaczyc 2 alternator od sporta 130amperowi. Wyszło by ze beda 2 czy nic sie nie spali i czy da rade je podłaczyc?
Ostatnio zmieniony przez Gene 01-06-2009, 08:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 22-02-2009, 18:37   

O ile fizycznie je umocujesz to nie powinno byc problemu z podlaczeniem. W karetkach widzialem 2 alternatory - tam jest duze zapotrzebowanie na prad
 
 
wajc83 
Forumowicz

Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 60
Skąd: łódź
Wysłany: 22-02-2009, 19:02   

mam na dachy 500watt oswietlenia i winch-a pradu brakuje :cry: :cry: :cry: :cry:
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 22-02-2009, 20:20   

co tam zalozyles ? 9 halegenow po 55W?

daje swiatla Ci to okolo 9000 lumenow

jakbys zmienil na 9 x 35W xenon to by dawalo strumien swiatla okolo 28000 lumenow pozerajac 350W

Ja mam 6 xenonow, 2 podstawowe, 2 dlugie na srodku i 2 przeciwmgielne (te kropki pod zderzakiem na fotce obok)
Tych przeciwmgielnych nie uzywam wzasadzie. Jak wlacze dlugie i krotkie to z przeciwka daje tak po oczach ze nic nie widac. Kilometr dalej mozna srubki na ulicy zbierac. Pobiera 170W, a wytwarza strumien swiatla ponad 12000 lumenow czyli wiecej niz Twoje 500W na dachu

Jesli chodzi o wyciagarke to alternator i tak nie wyrobi choc moze lepszy sporo pomoc. Potrzebny chyba do tego porzadny akumulator
Ostatnio zmieniony przez Faraonix 22-02-2009, 20:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wajc83 
Forumowicz

Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 60
Skąd: łódź
Wysłany: 22-02-2009, 20:29   

ja mam do okola auta lampy 2+2+2+4 po 55watt
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 22-02-2009, 20:41   

To troche tego masz. W polonezie mialem H4 (100/110) + 6 x 110W halogeny.
Wlaczalem czasami tylko na chwile.
Raz jechalem przez ciemny las wlaczylem wszystko i po pol godziny regulator na alternatorze sie zjaral. Pozniej kupilem alternator 110A od mercedesa, przerobilem uchwyty i zamontowalem.
Ale teraz porownujac z 4 xenonami ktore biora tylko 140W to mam tak samo oswietlona droga. Jak dla mnie nie potrzeba wiecej.
W postojowkach, stopie i podswietleniu tablicy wsadzilem led-y.
O dziwo w tablicy sa 2 x 10W a teraz mam tam 4 biale diody i tablica jest ladnie podswietlona ciagnac przy tym moze 0,1W
Podswietlenie kabiny w dachu ma 2x8W a z tylu chyba 8W, zamiast tego wsadzilem tam po 36diod
W drzwiach sa 8W zarowki ktore takze na ledy zmienilem

W tych malych zaroweczkach ladne kilkadziesiat wat sie nazbiera ktore mozna zaoszczedzic zmieniajac na ledy
 
 
wajc83 
Forumowicz

Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 60
Skąd: łódź
Wysłany: 22-02-2009, 21:09   

ale u mnie jeszcze czesto winch pracuje :D . Np jak w ten piatek 10 godzinna wyprawa nocna upalania w błocie i uzywanie wyciagarki non stop to nic nie da oszczednosc 200 watt-ów
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 23-02-2009, 00:21   

no to faktycznie drugi alternator by sie przydal, jesli chodzi o podlaczenie elektryczne to nie ma problemu
 
 
wajc83 
Forumowicz

Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 60
Skąd: łódź
Wysłany: 23-02-2009, 08:28   

witam czyli zakładam 2 alternator i równolegle podpinam + do + sterowanie do sterowania tak?
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-02-2009, 09:03   

Cytat:
ja mam do okola auta lampy 2+2+2+4 po 55watt
I ta cala "latarnie morska" wlaczasz jednym guzikiem? Moze wystarczy zmodyfikowac instalacje i wlaczac tylko ta strone lub lampe, ktora wlasnie potrzebujesz. Oczywiscie mozna wstawic rownolegle 2-gi alternator albo szukac o dwa razy wiekszej mocy z waku, ktory podpasuje pod istniejacy uklad. Mozna ale jest to tak upierdliwa sprawa, ze moze warto zaczac od zmiany lamp na ledy. Albo zainstalowac rozdzielacz i 2-gi akumulator. Przy takich modyfikacjach trzeba przemyslec miejsce, gdzie to wstawic, jak umocowac, jak oslonic. Potem przede wszystkim przemyslec podlaczenie, czy nowy pasek i kolo pasowe, czy jest gdzie. Problemow moze byc sporo. Tak czy siak koszty beda nie male ale wiem, ze ludzie szykujacy auta na wyprawy takie rzeczy robia. Dubluja instalecje 2 x aku, 2 x alternator. Daje to wieksza pewnosc podczas dalekich wyjazdow i pozwala na sprawne zasilanie wielu odbiornikow pradu.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
wajc83 
Forumowicz

Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 60
Skąd: łódź
Wysłany: 24-02-2009, 06:58   

Lampy zapalaja sie z 4 guzików ale mniejsza z tym ja mam alternator 50ah po kapitalnej regeneracji i cóz w odstawkę idzie. Dzis przyjdzie nóweczka 100ah od isuzu. Co do wciśnięcia go to spoko ja alternator mam zmotany na górze . dwa aku po 75ah kazdy i bedzie git.
 
 
piotrekj30 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 2
Skąd: Rumia
Wysłany: 26-10-2009, 18:42   

chce zalozyc wyciagarke potraebuje wiencej pradu potrzebuje porady czy jest opcja zalozenia 2 alternatora czy zmienia sie na mocniejszy
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 22-11-2009, 12:33   

witam w którym miejscu jest umieszczony alternator wysoko czy nisko
może ktoś ma fotki
nie wiem czy to jest prawda lecz ktoś mi powiedział ze są dwa miejsca nisko i wysoko czy ktoś jest w stanie określić lub pokazać ?
_________________
Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 23-11-2009, 22:32   

waclaw2727 napisał/a:
witam w którym miejscu jest umieszczony alternator wysoko czy nisko
może ktoś ma fotki
nie wiem czy to jest prawda lecz ktoś mi powiedział ze są dwa miejsca nisko i wysoko czy ktoś jest w stanie określić lub pokazać ?

3.0v6 ma alternator pięknie wywalony na samą górę podobnie jak cewkę zapłonową...koło pasowe ma wolną nie używaną bieżnie na pasek chyba 14mm wiec w tym silniku jest teoretyczna możliwość podłączenia czegoś jeszcze. W tym modelu elektrownia wygląda na mocną i wydaje się że prądu nie powinno zabraknąć.
 
 
 
waclaw2727 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 166
Skąd: międzyrzecz
Wysłany: 24-11-2009, 21:17   

1405 napisał/a:
waclaw2727 napisał/a:
witam w którym miejscu jest umieszczony alternator wysoko czy nisko
może ktoś ma fotki
nie wiem czy to jest prawda lecz ktoś mi powiedział ze są dwa miejsca nisko i wysoko czy ktoś jest w stanie określić lub pokazać ?

3.0v6 ma alternator pięknie wywalony na samą górę podobnie jak cewkę zapłonową...koło pasowe ma wolną nie używaną bieżnie na pasek chyba 14mm wiec w tym silniku jest teoretyczna możliwość podłączenia czegoś jeszcze. W tym modelu elektrownia wygląda na mocną i wydaje się że prądu nie powinno zabraknąć.


dzięki a czy się orientujesz jak jest rozmieszczone w 2500 cm3, olej napędowy? t lub tdi
czy też ma różne miejsca zamontowania alternatora ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.