Lancer 1.3 ( 4g13) kłopot po wymianie rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 05-11-2009, 14:43 Lancer 1.3 ( 4g13) kłopot po wymianie rozrządu
|
|
|
Witam !
Jakiś czas temu wymieniany był w aucie rozrząd ( kompletny) + olej przy okazji.
Zmiany w pracy silnika po tym zabiegu:
- drżenie silnika przenoszące się na całe auto na postoju
- metaliczne cykanie dochodzące tak jakby z tyłu silnika ( patrząc od przodu auta)
- w czasie przyśpieszania delikatne szarpnięcia
Poza tym wszystko jest ok - tzn moc, zużycie paliwa itp, nie świeci się żadna nieporządana kontrolka.
Rozrząd był wymieniany w prywatnym warsztacie u sprawdzonego ( tzn w innych markach) mechanika ,który jednak chyba nie bardzo się orientuje w specyfice Mitsu.
Na moje pytanie, czy ustawił rozrząd zgodnie ze znakami fabrycznymi otrzymałem odp.
" Eeee, tam chyba nie ma znaków fabrycznych"
Natomiast jak zwróciłem uwagę na metaliczne cykanie, to odpowiedział : "No wie pan, to nie jest nowe auto"
To, że nie jest nowe to wiem, ale przy rzeczywistym ( naprawdę rzeczywistym) przebiegu 120tkm ten silnik raczej nie ma prawa tak pracować. No i zastanawia fakt, że przed wymianą silnik chodził jak zegarek - żadnych szarpnięć, cykań itp.
Olej na jakim pracuje po wymianie to Mobil Super S 10W40.
Ma ktoś może jakieś sugestie co mogło zostać spartaczone ? |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 05-11-2009, 15:06
|
|
|
Zle zalozony pasek rozrzadu, do poprawki |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 05-11-2009, 16:31
|
|
|
Źle założony tzn np. przestawiony o jeden/dwa ząbki ?
Czy może jakiś balans źle ustawiony ?
Do poprawki się zgłoszę, ale nie do tego pana - teraz już mam nauczkę, żeby serwisować Mitsu u tych mechaników, którzy się znają na tej marce.
Mam tylko nadzieję, że przejechanie z taką usterką kilku tysięcy km ( bo tyle już zrobiłem od wymiany) nie odbije się na miśku i wróci do pełni zdrowia |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 05-11-2009, 17:49
|
|
|
Cytat: | Źle założony tzn np. przestawiony o jeden/dwa ząbki ? | na 99% tak
Troszke duzo przejechales na tym.. niech sie wypowie jakis ekspert bo ja to tylko teorie znam |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
Bazz
Mitsumaniak Rzeźnik- kombinator

Auto: lancer C61(2)(6) :D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 149 Skąd: Goniądz
|
Wysłany: 06-11-2009, 16:33
|
|
|
na 100% źle złożony rozrząd. dokładnie tak, przestawiony 1 ząbek. myślę że 2 zęby zabiłyby zawory od razu. w tym silniku nie ma żadnego balansu. nie wiem jak można zepsuć tak prosty rozrząd (2 koła + rolka ) jeżeli masz 12V to na 99% jakieś zaworki trafiło... |
_________________ - Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
- Colt C58A GTI swap na 4G63
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny
Nie ma drogich części, są tylko duże marże...
Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ".
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-11-2009, 21:57
|
|
|
2 zeby jeszcze przejdzie
przy 3 byloby bliskie spotkanie 3-go stopnia |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 07-11-2009, 14:06
|
|
|
Cytat: | jeżeli masz 12V to na 99% jakieś zaworki trafiło...
|
O w mordę jeża... no właśnie mam 12v trzeba będzie miśka oddać do jakiegoś dr miśkologa.... i juz nigdy więcej "panów Kaziów"
teraz pytanie do szanownego państwa - jesli juz przejechalem na tym przestawionym rozrządzie kilka tkm to może najlepiej będzie kupić nowy pasek ? ( sam pasek czy caly komplet?) I przy okazji moze jakas regulacja zaworków czy cóś ? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2009, 15:23
|
|
|
Można zostawić dotychczasowy pasek rozrządu pamiętając o tym, bo założyć go w dokładnie w tym samym kierunku co przed wymianą. Gdybym to robił sam, najprawdopodobniej nie kupowałbym nowego paska. Oddając jednak auto do warsztatu, wolałbym jednak dołożyć te kilkadziesiąt PLN na nowy pasek i mieć pewność, że mechanik (z niewiedzy lub przeoczenia) nie założy paska odwrotnie. |
|
|
|
 |
Bazz
Mitsumaniak Rzeźnik- kombinator

Auto: lancer C61(2)(6) :D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 149 Skąd: Goniądz
|
Wysłany: 07-11-2009, 20:24
|
|
|
ja bym nie ryzykował i kupił nowy, kosztuje w sumie niewiele, a na opakowaniu kazdego paska jest napisane : NIE STOSOWAĆ PONOWNIE |
_________________ - Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
- Colt C58A GTI swap na 4G63
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny
Nie ma drogich części, są tylko duże marże...
Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ".
 |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 07-11-2009, 21:33
|
|
|
Bazz napisał/a: | ja bym nie ryzykował i kupił nowy, kosztuje w sumie niewiele, a na opakowaniu kazdego paska jest napisane : NIE STOSOWAĆ PONOWNIE |
w przypadku dawania do mechaników jak najbardziej słusznie, ale ja wielokrotnie zdejmowałem pasek rozrządu i zakładałem ten sam. przecież się nie zurzył od zdjęcia... |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
|