Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Diesel kontra Benzyna, czyli troche o Ekologii...
Autor Wiadomość
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2009, 10:01   Diesel kontra Benzyna, czyli troche o Ekologii...

ulrik napisał/a:
Ja spalaniem sie tez nie martwie - no ale ja tankowac bede gnojowke - wiem wiem jestem nieekologiczny :-)

Gnojówa jest bardziej ekologiczna od Pb.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 07-11-2009, 16:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2009, 10:53   

kaeres napisał/a:
Gnojówa jest bardziej ekologiczna od Pb.

Nie jest.
_________________

 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2009, 12:47   

Pewnie, że nie jest :?
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2009, 07:53   

Zawsze myślałem, że im mniej CO2 oraz siarki wydzielanych przy spalaniu tym silnik jest ekologiczniejszy.
Ale widocznie są jeszcze inne parametry które mówią przeciw mojej teorii.
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 06-11-2009, 08:52   

kaeres napisał/a:
Zawsze myślałem, że im mniej CO2 oraz siarki wydzielanych przy spalaniu tym silnik jest ekologiczniejszy.
Ale widocznie są jeszcze inne parametry które mówią przeciw mojej teorii.

Chodzi o to, że benzyna jest praktycznie jednorodna, to znaczy jest mieszaniną kilku węglowodorów, które bez problemów spalają się do H20 i C02 + oczywiście niewielkie ilości innych cudowności. W ropie frakcji jest o wiele więcej, skład jest mniej powtarzalny i często wiele z nich nie ulega spaleniu.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2009, 09:06   

kaeres napisał/a:
że im mniej CO2

CO2 nie truje. Diesel wydziela PM, NOx i SOx które są bardzo trujące.
_________________

 
 
lukas1 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 337
Skąd: Z domu
Wysłany: 06-11-2009, 09:18   

CO2 Nie truje :D dobre
_________________
Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 06-11-2009, 09:19   

tomekrvf napisał/a:
kaeres napisał/a:
że im mniej CO2

CO2 nie truje.

Nooo, to odważne stwierdzenie ;-) Oczywiście nie truje w stężeniach występujących w powietrzu, ale gdyby było go kilka-kilkanaście razy więcej to mielibyśmy poważny problem. Jego powinowactwo do hemoglobiny jest na tyle duże (o wiele mniejsze niż C0, ale jednak), że nawet przy dużym stężeniu tlenu w powietrzu oddychalibyśmy CO2. A nawet przyjmując, że jest nietoksyczny, to nadal jeden z najważniejszych wskaźników "ekologiczności" i jako chyba najważniejszy parametr funkcjonuje w świecie ekologów. A tlenki siarki i azotu powstają również podczas spalania benzyny.
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2009, 11:31   

lukas1 napisał/a:
CO2 Nie truje dobre

Nie truje w stężeniach jakie występują w przyrodzie.
Ulegając ostatniej modzie na ograniczenie emisji CO2 ludzie zapominają o rzeczach które naprawdę trują.
mazin napisał/a:
A tlenki siarki i azotu powstają również podczas spalania benzyny.

W dużo mniejszych ilościach niż to się dzeje w dieslu.
_________________

 
 
krig 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 99
Skąd: DGL
Wysłany: 06-11-2009, 13:45   

Ale tlenku węgla powstaje więcej przy spalaniu benzyny. Tak czy inaczej oba silniki spełniają normę Euro IV.
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2009, 16:28   

krig napisał/a:
Ale tlenku węgla powstaje więcej przy spalaniu benzyny.

I jest on unieszkodliwiany przez katalizator.
krig napisał/a:
Tak czy inaczej oba silniki spełniają normę Euro IV.

Inne normy są dla diesla a inne dla benzyny.
_________________

 
 
krig 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 99
Skąd: DGL
Wysłany: 06-11-2009, 17:36   

Mam rozumieć, że norma dla benzyniaków jest ok, a dla diesli nie ok? Normy są różne, ale obie Euro IV. W której normie jest dopuszczalna większa zawartość CO w spalinach??
 
 
 
zdzicho 
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1,8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 40
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-11-2009, 18:47   

krig napisał/a:
Mam rozumieć, że norma dla benzyniaków jest ok, a dla diesli nie ok? Normy są różne, ale obie Euro IV. W której normie jest dopuszczalna większa zawartość CO w spalinach??


Bez przesady coś sią tak uparł przy tym CO czy tylko to truje (raczej nie truje a przyczynia się do globalnego ocieplenia) ??? CO- jest na topie bo niby ocieplenie przez to następuje a gdzie inne ważne produkty czytaj zanieczyszczenia powstałe przy spalaniu benzyny i diesla ? Te cholerstwa dopiero trują tylko trują jednostkę czyli człowieka, a CO wali po całej kuli ziemskiej dlatego taki krzyk o to jest.
Nie próbuj wciskać kitu, że olej napędowy po spaleniu taki ekologiczny - syf zostaje po tym jak i z benzyny o ile nie gorszy po dieslu.
 
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 06-11-2009, 19:49   

zdzicho napisał/a:
przyczynia się do globalnego ocieplenia

Na pewno?
Bo ja myślę, że w dużym stopniu jesteśmy w to ocieplenie wkręcani...
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-11-2009, 23:06   

mazin napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
kaeres napisał/a:
że im mniej CO2

CO2 nie truje.

Nooo, to odważne stwierdzenie ;-) Oczywiście nie truje w stężeniach występujących w powietrzu, ale gdyby było go kilka-kilkanaście razy więcej to mielibyśmy poważny problem. Jego powinowactwo do hemoglobiny jest na tyle duże (o wiele mniejsze niż C0, ale jednak), że nawet przy dużym stężeniu tlenu w powietrzu oddychalibyśmy CO2. A nawet przyjmując, że jest nietoksyczny, to nadal jeden z najważniejszych wskaźników "ekologiczności" i jako chyba najważniejszy parametr funkcjonuje w świecie ekologów. A tlenki siarki i azotu powstają również podczas spalania benzyny.

Czym innym jest otrucie a czym innym uduszenie. CO2 nie truje. Jest batem eko-oszołomów niczym więcej.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.