 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
LPG w 3000GT |
Autor |
Wiadomość |
Krystian990
Forumowicz

Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 172 Skąd: Dłużec
|
Wysłany: 30-10-2009, 09:15 LPG w 3000GT
|
|
|
Witam. Być może przez niektórych będę zjeżdżony na starcie ale zaryzykuję zadanie tego pytania. Co myślicie o włożeniu instalacji LPG do 3000GT VR4?? Oczywiście nie myślę tu o jakichś najtańszych instalacjach tylko o dobrej sekwencji. Jeżdżę naprawdę dużo (ok 40tys km rocznie) dlatego biorąc pod uwagę apetyt miśka na paliwo naprawdę dużo można by zaoszczędzić. Mam 2km od domu stację LPG na której tankuje LPG od dawna i nie trafił mi się nigdy kiepskiej jakości gaz. Dbają o renomę. Dlatego sprawę kiepskiej jakości gazu można pominąć. |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 30-10-2009, 20:22
|
|
|
we wrocku subaru wrx Sti jezdzi na lpg..no to chyba da sie to zrobic. jednak martwi mnie wieksza temperatura spalania gazu ale na to pewnie tez jest jakis sposob mozna skorygowac jakos mieszanke.
nie no , wsadzaja ludzie lpg do roznych auto, wiec w sumie czemu nie do vr4....tylko czy to ma sens? moze sie okazac ze wyskocza dodatkowe naprawy( a sa kosztowne w vr4) w zwiazku z uzywaniem gazu i oplacalnosc calego projektu szlag trafi.. za to bedzie sie lepiej czul codzinnie tankujac mniej:) |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 31-10-2009, 09:04
|
|
|
Po pierwsze to koszt takiej instalacji będzie bardzo duży więc nie wiem czy to w ogóle się opłaca bo kiedy ci się to zwróci, jeśli któryś warsztat się tego podejmie to na pewno nie będzie to dobrze chodziło mam paru znajomych mających sekwencje pozakładaną do dużych silników wolnossących i ciągle jakieś problemy mają a to szarpie a to słaby jest, a to check engine się zapali itd a co dopiero w 3l turbo. Moje zdanie jest takie że szkoda psuć tak fajne sportowe auto gazem ale jak się ktoś uprze to w Polsce wszystko się da, jest u nas wariat który zagazował ferrari f360 pytanie tylko z jakim skutkiem. Jeśli przerastają cię koszta eksploatacji 3kgt turbo (a benzyna to tylko niewielka część kosztów) to jeździj dalej Matizem bo tylko zniszczysz to fajne auto. pozdro |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 31-10-2009, 10:22
|
|
|
a ja bym zagazował i to czym prędzej, instalacja będzie musiała być dobrej jakości i mieć duuuży potencjał więc tania nie będzie. Jeżeli coś się posypie to tak naprawdę prędzej czy później i tak by się zepsuło, a z zaoszczędzonych pieniędzy na gazie opłaci się naprawić.
Oczywiście musisz znaleźć bardzo dobry zakład i pieniążki (kolegi 2.8 v6 wolnossący 195km zagazowali u nas za 3900zł i jest ok) |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
Bartek3g
Forumowicz Już mgr inż. :)
Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 216 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31-10-2009, 17:57
|
|
|
Sprawa etyki, technicznie wszystko sie da. Ja bym osobiscie nie gazowal auta z turbo, jakbys mial SL to predzej. |
|
|
|
 |
dolar2dolar2 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-11-2009, 00:55
|
|
|
Witam
Miałem wiele wątpliwości z gazowaniem auta z turbo (posiadam galanta e39 dynamic do którego wlozyłem silnik 4g63t od eclipsa z tego samego roku).... Ale widziałem w ciagłej eksploatacji następujące auta mojego szefa i moich kolegów
mercedes sl 1995 3.2l v6
mercedes (chyba sl) cabrio 2001 3.0l v6
sabb areo cabrio 2.0turbo (rzędowa czwórka)
bmw seria 5 2001 2.5l (chyba rzędowa)
wszystkie mają sekwencyjną instalację gazową i świetnie jeżdżą po 60tys rocznie. już okolo 2 lata. Najwięcej rozmawiam z posiadaczem sabba i nie ma on żadnych problemów z gazem niczego w silniku nie zmieniał seria po prostu.
Mam zamiar zagazować się sekwencją daję nową uszczelkę pod głowicę (stalową) i do gazownika.
pozdro |
|
|
|
 |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 01-11-2009, 02:42
|
|
|
Jak chcesz wkładaj ... ale możesz mieć problem ze sprzedaniem, ja osobiście bym takiego samochodu z gazem nie kupił. Dlaczego? ano dlatego, że jeżeli ktoś oszczędzał na paliwie to i stan samochodu może być wątpliwy.
Nie lepiej kupić jakieś toczydło na takie przebiegi? mnie osobiście byłoby szkoda takiego samochodu który po woli ale jednak staje się klasykiem, a za pare lat może być sporo warty dobrze utrzymany egzemplarz ale na pewno nie taki z gazem i z przebiegiem ~400kkm ...
PS kolego od "chyba rzędowej 2.5L" szóstki, BMW nigdy nie produkowało, nie produkuje i chyba nigdy nie wyprodukuje V6, "znaFca" ... |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
yasiu.usa
Nowy Forumowicz
Auto: 3000GT SL
Kraj/Country: USA
Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 28 Skąd: KrK
|
Wysłany: 01-11-2009, 06:08
|
|
|
lukaszpl napisał/a: | PS kolego od "chyba rzędowej 2.5L" szóstki, BMW nigdy nie produkowało, nie produkuje i chyba nigdy nie wyprodukuje V6, "znaFca" ... |
tak BTW to poczytaj tutaj...>>>
http://www.bmwm.beep.pl/a...iki/silniki.htm
dla jasnie oswieconych rzedowy to nie V-ka ;P |
|
|
|
 |
Krystian990
Forumowicz

Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 172 Skąd: Dłużec
|
Wysłany: 01-11-2009, 10:34
|
|
|
Łukasz kolega miał rację pisząc, że rzędówka, a to chyba było bo być może nie jest maniakiem BMW (tylko mitsu ) i nie chciał z siebie robić "znaFcy" chociaż akurat w tym nie jest. A co do tego ile to auto będzie warte jak je zagazuje i jak ciężko będzie je sprzedać to nie istotne dla mnie bo bym go nie myślał zmieniać przez długo. Co do Twojej teorii "oszczędza na paliwie- oszczędza na częściach" to jesteś w błędzie. Tak jak to któryś kolega napisał wyżej kasa zaoszczędzona na paliwie może iść na części Zrobienie 3kgt 40tys km w rok (tak jak ja robie) na benzynie kosztowało by ~20000zł mówiąc o samym koszcie paliwa, a na gazie ~9500zł:D Chociażby doliczyć 1000zł na droższy przegląd + droższe świece itp itd to zostaje ponad 9000zł do przodu w 1 rok!! I tu N3000 ma odpowiedź po jakim czasie się zwróci koszt instalacji LPG. Jeśli by instalacja wyniosła 5000zł to się zwróci po pół roku. A w następnym roku już całe 9tys zł do zainwestowania w Miśka |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 01-11-2009, 10:51
|
|
|
krystian , widze ze ty juz jestes zdecydowany.... raczej szukasz tylko przytakniecia na forum. . skoro jednak oszczedzisz az 9000zl rocznie to kup sobie faktycznie jakies tanie TDI lub cokolwiek juz zrobione na gaz...vectre 1,6 w gazie, nie wiem cokolwiek czym sie bedziesz poruszal.
osobiscie jestem na nie jesli chodzi o gaz.
a tak z innej bajki - nie meczy cie jezdzenie po polsce autem typu GT? bo dla mnie to meka ,dziury koleiny.... az szkoda auta...no chyba ze sie poruszasz tylko po autostradach...taki polski zarcik... |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 01-11-2009, 14:54
|
|
|
Krystian tak ładnie to to wygląda tylko w teorii hehe a z drugiej strony widzę że pojęcie o 3kgt masz zerowe pisząc że założysz sobie droższe świece jak zamontujesz gaz. Najlepiej to go przerób na węgiel albo na pedały wtedy będzie naprawdę tanio hehe, auta sportowe jak 3kgt nie nadają się do jazdy na co dzień jak sławek napisał, to z reguły drugi lub trzeci samochód, jeździ się nimi dla przyjemności. Nawet jak uda ci się kupić 3kgt VR4 to na pewno nie będziesz nim robił 40tys rocznie skoro już teraz szukasz oszczędności bo koszta utrzymania tego auta są naprawdę duże a co dopiero przy przebiegach rzędu 40tys na rok jak planujesz, osobiście mam nadzieje że jednak nie uda ci się kupić 3kgt i sprofanujesz gazem jakiś inny samochód. |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
dolar2dolar2 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-11-2009, 16:47
|
|
|
A propo profanacji gazem. Są już światowi producenci którzy oferują auta turbodoładowane napędzane metanolem, lpg lub cng. Wspominany przeze mnie sabb w nowych modelach proponuje takie rozwiązania seryjnie (zapraszam na polska stronę sabba). Wyjaśnij mi proszę dlaczego paliwo inne niż benzyna to profanacja? Robią przeciez bardzo dynamiczne auta na olej napędowy (pegueot 407 220koni, VW Golf cyba 160koni i wiele innych.
A co do oszczędzania na częściach kupiłem moje auto za 2200 złotych przez 2 lata włożyłem w nie około 20000 tysiecy złotych, liczę z robocizną nie jestem mechanikiem, aby odtworzyć oryginalny stan pojazdu (żadnego tuningu po prostu seria) i żeby wszystko działało i na podstawie manuala (dostepnego na forum) dobrałem silnik z tego roku z turbiną i namówiłem mechanika na odtworzenie vr4 z 89 roku. Większość podzespołów modelu e39a dynamic4 jest zbieżna z vr4 a co nie było to wymieniłem. Czy moja chęć wstawienia gazu jest objawem profanacji? Naprawdę może nie zdecydowałbym się na taki ruch gdybym więcej zarabiał. Po za tym że naprawdę podoba mi się ten model,jest dynamiczny komfortowy bo ma nie zależne zawieszenie z tyłu i cztery skrętne koła i jest przy tym niepozorny. Inne auto o takich parametrach to evo z seri 1,2 lub 3 jest jednak dużo droższe w zakupie a tak samo kosztowne w eksploatacji (vr4 był protoplastą lancera evo i mają wiele zamiennych wzajemnie części).
Jeśli chodzi o bmw to nie jestem znawcą ale z ego co pamiętam montowano w nich rzędowe właśnie szóstki a nie widlaste v6. Oczywiście mogę się mylić dlatego napisałem "chyba" co wyjaśnia sprawę. Chciałem się tylko wypowiedzieć że są osoby montujące gaz do aut turbodoładowanych oraz sześciocylindrowych i cieszą się z niższych kosztów eksploatacji bez problemów technicznych.
Szanuję Twoje zdanie lecz jeśli możesz weź pod uwagę że nie każdy ma zaplecze finansowe na posiadanie dwóch lub więcej aut nie chodzi o same samochody ale także koszty garaży ubezpieczeń itp. Poza tym chciałbym się cieszyć z jazdy na co dzień skoro robię do pracy 22razy w miesiącu 52km w jedna stronę.
pozdrawiam i czekam na wyjaśnienie dlaczego gaz to profanacja?
Piotrek |
|
|
|
 |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 01-11-2009, 17:46
|
|
|
Gaz to może nie profanacja ale nie wypada w aucie klasy GT ... tak samo jak nie wypada np. puszczać bąków w restauracji
Nie porównuj zagazowanego GT do mocnych diesli (przynajmniej ten 220) bo to zła droga ... saaby o których piszesz ... fajnie ale nie wyobrażam sobie żeby saab wrzucał gaz do modeli Aero, więc też nijak to się ma do GT.
yasiu.usa napisał/a: | ... rzedowy to nie V-ka ;P |
Ameryki nie odkryłeś
Wszystkie 6cyl. silniki BMW są rzędowe. |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 01-11-2009, 18:05
|
|
|
Dolar2dolar każdy ma inne podejscie do tego tematu, moje zdanie jest takie że papranie gazem sportowych samochodów to nieporozumienie a dla ciebie to świetny pomysł i tyle, nie zamierzam cię przekonywać bo szkoda mi na to czasu, poza tym rozmawiamy o 3000gt turbo nie o galancie a to zupełnie inne auta i nie ma sensu ich porównywać. Poza tym nie wiem czemu wyskakujesz z dieslem i metanolem skoro mam złe zdanie tylko o przeróbce na lpg. pozdro |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
dolar2dolar2 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-11-2009, 18:22
|
|
|
Nie tędy droga ?
Cytuję ze strony saaba
"Zasilany etanolem silnik generuje około 30 KM mocy i 40 Nm momentu obrotowego więcej. Masz ochotę na dynamiczną jazdę, która uwalnia naturalne źródła energii?
Oto oferta wspomnianego Saaba w wersji AREO
bioetanol
Informacje ogólne:
Moc: 200 KM przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 2500 - 4000 obr./min
Prędkość maksymalna: man. 225 km/h; aut. 220 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: man. 8,2 s; aut. 9,3 s
Przyspieszenie od 60 do 100 km/h na czwartym biegu: man. 8,1 s
Przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu: man. 11,2 s
Zużycie paliwa litry/100 km: man. 11,8/6,6/8,5; aut. 13,1/7,7/9,7
Emisja dwutlenku węgla, cykl mieszany: man. 203 g/km; aut. 232 g/km
Pojemność zbiornika paliwa: 62 litry
Pojemność bagażnika: 352 litry, po opuszczeniu dachu 235 litrów wg norm VDA
Osiągi zmierzono korzystając z paliwa E85. Ze względu na obowiązujące regulacje, dane o emisji CO2 i zużyciu paliwa dotyczą tylko spalania benzyny.
diesel
Informacje ogólne:
Moc: 180 KM przy 4000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: man. 400 Nm przy 1850 - 2750 obr./min; aut. 370 Nm przy 1750 - 3250 obr./min
Prędkość maksymalna: man. 220 km/h; aut. 215 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: man. 9,1 s; aut. 9,5 s
Przyspieszenie od 60 do 100 km/h na czwartym biegu: man. 7,1 s
Przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu: man. 9,6 s
Zużycie paliwa litry/100 km: man. 7,7/4,7/5,8; aut. 9,7/5,3/6,9
Emisja dwutlenku węgla, cykl mieszany: man. 154 g/km; aut. 184 g/km
PF - filtr ograniczający emisję cząstek stałych
Pojemność zbiornika paliwa: 58 litrów
Pojemność bagażnika: 352 litry, po opuszczeniu dachu 235 litrów wg norm VDA
benzyna
Informacje ogólne:
Moc: 210 KM przy 5300 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 2500 - 4000 obr./min
Prędkość maksymalna: man. 225 km/h; aut. 225 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: man. 8,0 s; aut. 9,5 s
Przyspieszenie od 60 do 100 km/h na czwartym biegu: man. 8,4 s
Przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu: man. 10,9 s
Zużycie paliwa litry/100 km: man. 12,0/7,1/8,9; aut. 14,0/7,6/10,0
Emisja dwutlenku węgla, cykl mieszany: man. 213 g/km; aut. 235 g/km
Pojemność zbiornika paliwa: 58 litrów
Pojemność bagażnika: 352 litry, po opuszczeniu dachu 235 litrów wg norm VDA
wszystkie parametry porównywalne
a to tylko topowy model w bardziej cywilnych jest równie zróżnicowana i porównywalna ofevrta
a tak to motywują
Technologia turbo Saaba jest stworzona dla E85
Alkohol etylowy ma wyższą liczbę oktanową (104), co obniża jego skłonność do spalania detonacyjnego, więc bardzo dobrze spisuje się jako paliwo do silników turbodoładowanych. Po jego zatankowaniu wzrasta moc i moment obrotowy silników Saab BioPower. Ponadto, efektywniejszy proces spalania oznacza mniejszą ilość związków sadzy - co dobrze widać też z tyłu samochodu...
Paliwo E85 jest mieszaniną benzyny i alkoholu etylowego. Liczba 85 oznacza, że 85% objętości stanowi etanol. Silniki Saab BioPower mogą być zasilane czystym E85, czystą benzyną lub mieszaniną tych dwóch paliw w dowolnych proporcjach. Moc i moment silnika będą się zmieniać płynnie, wprost proporcjonalnie do ilości etanolu w zbiorniku paliwa. System Saab Trionic sterujący pracą silnika automatycznie ustali zawartość etanolu w paliwie i dostosuje odpowiednio mapy dawki paliwa, ciśnienia doładowania, zapłonu, itp.
Niestety, E85 ma niższą wartość opałową w stosunku do benzyny, co powoduje wyższe zużycie paliwa, szczególnie przy małym obciążeniu. Jest on również mniej lotny od benzyny, co może powodować trudności z rozruchem przy niskich temperaturach. Problem ten rozwiązano stosując elektryczny podgrzewacz bloku silnika. Dodatkowo, póki silnik nie osiągnie temperatury 55°C, a paliwo zawiera co najmniej 50% etanolu, moment obrotowy jest ograniczony.
Dostosowanie do spalania etanolu
Najważniejszą modyfikacją silnika było przeprogramowanie jego systemu sterowania Trionic, tak aby działał on optymalnie, bez względu na bieżące proporcje paliw w baku. Dodatkowo jednostkę napędową zmodyfikowano pod kątem dostosowania do właściwości chemicznych etanolu. Paliwo E85 jest bardziej korozjo twórcze, a w procesie spalania powstaje więcej kwasów. Ponieważ etanol nie ma takich właściwości smarujących jak benzyna, zawory dolotowe i gniazda zaworów dolotowych i wylotowych zostały wykonane ze zmodyfikowanych stopów. Podobnie inne komponenty układu paliwowego, wliczając zbiornik paliwa z rurą wlewową, pompą, regulatorem ciśnienia oraz świece zapłonowe zostały odpowiednio zmienione.
Takie silniki rozwijają inzynierowie
Silnik Flex-fuel - jednostka która może być zasilana benzyną i etanolem w dowolnej proporcji (np. silnik Saaba 9-5 2.0t BioPower). Jest to rozwiązanie najbardziej naturalne, najprostsze technicznie i tym samym najtańsze.
Silnik Bi-fuel - jednostka która może być zasilana benzyną lub gazem ziemnym (lub innym gazem). Silnik posiada dwa oddzielne systemy paliwowe. W przypadku korzystania z zasilania gazem ziemnym emitowane jest około 20% mniej CO2 niż podczas spalania benzyny. Jeśli stosowany jest biogaz (paliwo bardzo trudno dostępne), to jak w przypadku etanolu, takie rozwiązanie jest w pełni ekologicznie.
Silnik hybrydowy - rozwiązanie polegające na połączeniu dwóch źródeł zasilania: silnika elektrycznego sprzężonego z akumulatorami i pomocniczego silnika spalinowego (benzynowego lub wysokoprężnego) służącego również do ładowania akumulatorów. Jednostka spalinowa emituje do atmosfery dodatkowe dawki szkodliwych gazów, ale zużycie paliwa zostało znacznie ograniczone.
Silnik na ogniwa paliwowe - ogniwa paliwowe wykorzystując wodór i tlen wytwarzają prąd, który zasila silnik elektryczny i doładowuje akumulatory. Ta technologia, choć w pełni ekologiczna, jest obecnie najmniej rozpowszechniona i najdroższa."
Chyba to już codzienność diesel gaz etanol
pozdro |
|
|
|
 |
|
|