[CA1A 1.3] Problem z moim Mitsu |
Autor |
Wiadomość |
auxtech
Forumowicz
Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 40 Skąd: września
|
Wysłany: 03-11-2009, 20:17 [CA1A 1.3] Problem z moim Mitsu
|
|
|
Witam wszystkich. Na wstępię wypada sie przedstawiac a wiec o to jestm Ja CA1A. DO rzeczy. Problem wygląda tak: Mitsu nie chce palić. Po otrzymaniu dawki pewnego specyfiku do komory ssącej powietrze (w miejscu filtra) odpalił i było ok. do czasu... Po kilku km (około 2) zapaliła sie kontrolka check engine. Jednakl nadal moge go normalnie odpalac i gasic. Problem pojawia sie ponownie kiedy silnik wystygnie... znowu przestaje odpalac. Po kolejnych tych samych zabiegach odpali i tak w kółko. Dodam jeszcze ze jak juz odpali to po chwili sam wchodzi na wysokie obroty około 3-4 tys i nie chce zejsc. do tego świeci sie ten check engine. Czasami jak mu przygazuje to prycha i kicha. Wyciągałem kompa i oglądałem kondensatory - na oko wszystko ok. Troche zawory grają marsza ale wątpie zeby to miało aż taki wpływ. Jesli ma ktoś jakies ciekawe pomysły to prosze o podopowiedz. Pompka paliwa 100% sprawna. świece wyczyszczone. |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 04-11-2009, 11:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 03-11-2009, 21:46
|
|
|
Jeśli zapaliła się kontrolka, to znaczy że komputer wykrył błędne działanie jakiegoś podzespołu. Warto odczytać kody błędów. Będzie coś więcej wiadomo gdzie szukać przyczyny problemu. Bardzo dużo zależy od prawidłowego działania różnych czujników. |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
auxtech
Forumowicz
Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 40 Skąd: września
|
Wysłany: 03-11-2009, 22:12
|
|
|
No a jak sprawdzić te błędy? |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 03-11-2009, 22:32
|
|
|
na stronie Krzyżaka znajdziesz dużo wiadomości na temat miśków. Temat o diagnozie błędów komputera wtrysków. |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-11-2009, 08:36
|
|
|
czujnik temperatury silnika umarl |
|
|
|
 |
auxtech
Forumowicz
Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 40 Skąd: września
|
Wysłany: 04-11-2009, 12:04
|
|
|
Dziś rano po uruchomieniu silnika i rozgrzaniu wyregulowałem zawory i wymieniełem swiece. jest lepiej ale nadal zle. Silnik ma bardzo dużą mieszanke. Mocno kopci na czarno (zapach paliwa z rury a nie oleju) i nowe świece są juz czarne jak sadza.... co to moze byc??
[ Dodano: 04-11-2009, 12:08 ]
Widze ze Krzyzak znasz sie na mitsu to moze wiesz czy w moim colcie CA1A błędy komputera bede mógł zdiagnozować tak samo jak w opicie u Ciebie na stronce?? Z tym problemem ze ja mam 4 piny w miejscu podłączenia diody... a do tego dojde... chodzi tylko o to czy numerycznie błędy sa te same co w Twojej tabeli?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-11-2009, 13:17
|
|
|
bledy beda te same, dodatkowo moze byc blad MAP sensora - czyli tego pudeleczka, co 1.3 ma zamiast przeplywomierza
natomiast odczyt bledow zalezny od rocznika 92 i 93 jeszcze dioda sie da (tez nie wszystkie) a potem to juz tylko zwieranie 1 pinu zlacza JOBD z masa (opisane na forum) |
|
|
|
 |
auxtech
Forumowicz
Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 40 Skąd: września
|
Wysłany: 04-11-2009, 13:24
|
|
|
ok wielkie dzięki. ja mam rocznik 92 wiec pewnie sie bedzie dało tak jak piszesz.. dam znac jak odczytam blędy |
|
|
|
 |
auxtech
Forumowicz
Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 40 Skąd: września
|
Wysłany: 04-11-2009, 14:29 [CA1A 1.3] Sonda lambda... a dokładnie jej brak
|
|
|
Witam ponownie. Chyba juz wiem jaki jest powód wszystkich problemów związanych z moim mitsu. Kupiłem go jako uszkodzonego a dokładnie twierdzili ze pompka paliwa. Pompka wymieniona. Odkręcam pokrywe kolektorow wydechowych, patrze, szukam sondy no i jej nie ma... a kolektor pospawany w miejscu gdzie ona powinna byc. Normalnie magiki w dzisiejszych czasach takie ze szok. Teraz prośba do Was. Jesli ktos ma CA1A 1.3 12v czy moze mi wlepic fotki albo wysłac mi na maila jak wygląda w Was sonda i gdzie jest ona podłączona w kolektorze no i gdzie jest podłączona elektrycznie tzn który przewód. Z góry wielki dzięki za pomoc |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 04-11-2009, 16:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 04-11-2009, 16:42
|
|
|
auxtech, sonda lambda nie jest w kolektorze a w portkach.
 |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
auxtech
Forumowicz
Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 40 Skąd: września
|
Wysłany: 04-11-2009, 19:43
|
|
|
czerwona linia na rysunku to sonda?? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 04-11-2009, 19:46
|
|
|
auxtech napisał/a: | czerwona linia na rysunku to sonda?? | To prowadzi do miejsca zamontowania sondy, sonda to ten coś z numerem 18. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
auxtech
Forumowicz
Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 40 Skąd: września
|
Wysłany: 04-11-2009, 20:51
|
|
|
no, no rozumiem. sprawdziłem. jest. znowu wracam do pkt wyjścia jutro bede próbował zczytac błędy kompa... |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 04-11-2009, 20:53
|
|
|
auxtech, scaliłem temat z twoim drugim tematem. Kontynuuj tutaj. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-11-2009, 08:31
|
|
|
lambde masz na rurze wydechowej - tuz za plecionka a przed katalizatorem |
|
|
|
 |
|