Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Problem z moim Mitsu
Autor Wiadomość
auxtech 
Forumowicz

Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: września
Wysłany: 03-11-2009, 20:17   [CA1A 1.3] Problem z moim Mitsu

Witam wszystkich. Na wstępię wypada sie przedstawiac a wiec o to jestm Ja :D CA1A. DO rzeczy. Problem wygląda tak: Mitsu nie chce palić. Po otrzymaniu dawki pewnego specyfiku do komory ssącej powietrze (w miejscu filtra) odpalił i było ok. do czasu... Po kilku km (około 2) zapaliła sie kontrolka check engine. Jednakl nadal moge go normalnie odpalac i gasic. Problem pojawia sie ponownie kiedy silnik wystygnie... znowu przestaje odpalac. Po kolejnych tych samych zabiegach odpali i tak w kółko. Dodam jeszcze ze jak juz odpali to po chwili sam wchodzi na wysokie obroty około 3-4 tys i nie chce zejsc. do tego świeci sie ten check engine. Czasami jak mu przygazuje to prycha i kicha. Wyciągałem kompa i oglądałem kondensatory - na oko wszystko ok. Troche zawory grają marsza ale wątpie zeby to miało aż taki wpływ. Jesli ma ktoś jakies ciekawe pomysły to prosze o podopowiedz. Pompka paliwa 100% sprawna. świece wyczyszczone.
Ostatnio zmieniony przez karolgt 04-11-2009, 11:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 03-11-2009, 21:46   

Jeśli zapaliła się kontrolka, to znaczy że komputer wykrył błędne działanie jakiegoś podzespołu. Warto odczytać kody błędów. Będzie coś więcej wiadomo gdzie szukać przyczyny problemu. Bardzo dużo zależy od prawidłowego działania różnych czujników.
_________________
E33 1991
EA5W 1997
 
 
auxtech 
Forumowicz

Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: września
Wysłany: 03-11-2009, 22:12   

No a jak sprawdzić te błędy? :?
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 03-11-2009, 22:32   

na stronie Krzyżaka znajdziesz dużo wiadomości na temat miśków. Temat o diagnozie błędów komputera wtrysków.
_________________
E33 1991
EA5W 1997
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-11-2009, 08:36   

czujnik temperatury silnika umarl
 
 
auxtech 
Forumowicz

Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: września
Wysłany: 04-11-2009, 12:04   

Dziś rano po uruchomieniu silnika i rozgrzaniu wyregulowałem zawory i wymieniełem swiece. jest lepiej ale nadal zle. Silnik ma bardzo dużą mieszanke. Mocno kopci na czarno (zapach paliwa z rury a nie oleju) i nowe świece są juz czarne jak sadza.... co to moze byc??

[ Dodano: 04-11-2009, 12:08 ]
Widze ze Krzyzak znasz sie na mitsu to moze wiesz czy w moim colcie CA1A błędy komputera bede mógł zdiagnozować tak samo jak w opicie u Ciebie na stronce?? Z tym problemem ze ja mam 4 piny w miejscu podłączenia diody... a do tego dojde... chodzi tylko o to czy numerycznie błędy sa te same co w Twojej tabeli??
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-11-2009, 13:17   

bledy beda te same, dodatkowo moze byc blad MAP sensora - czyli tego pudeleczka, co 1.3 ma zamiast przeplywomierza
natomiast odczyt bledow zalezny od rocznika 92 i 93 jeszcze dioda sie da (tez nie wszystkie) a potem to juz tylko zwieranie 1 pinu zlacza JOBD z masa (opisane na forum)
 
 
auxtech 
Forumowicz

Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: września
Wysłany: 04-11-2009, 13:24   

ok wielkie dzięki. ja mam rocznik 92 wiec pewnie sie bedzie dało tak jak piszesz.. dam znac jak odczytam blędy
 
 
auxtech 
Forumowicz

Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: września
Wysłany: 04-11-2009, 14:29   [CA1A 1.3] Sonda lambda... a dokładnie jej brak

Witam ponownie. Chyba juz wiem jaki jest powód wszystkich problemów związanych z moim mitsu. Kupiłem go jako uszkodzonego a dokładnie twierdzili ze pompka paliwa. Pompka wymieniona. Odkręcam pokrywe kolektorow wydechowych, patrze, szukam sondy no i jej nie ma... a kolektor pospawany w miejscu gdzie ona powinna byc. Normalnie magiki w dzisiejszych czasach takie ze szok. Teraz prośba do Was. Jesli ktos ma CA1A 1.3 12v czy moze mi wlepic fotki albo wysłac mi na maila jak wygląda w Was sonda i gdzie jest ona podłączona w kolektorze no i gdzie jest podłączona elektrycznie tzn który przewód. Z góry wielki dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez karolgt 04-11-2009, 16:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 04-11-2009, 16:42   

auxtech, sonda lambda nie jest w kolektorze a w portkach.

_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
auxtech 
Forumowicz

Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: września
Wysłany: 04-11-2009, 19:43   

czerwona linia na rysunku to sonda?? :|
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 04-11-2009, 19:46   

auxtech napisał/a:
czerwona linia na rysunku to sonda?? :|
To prowadzi do miejsca zamontowania sondy, sonda to ten coś z numerem 18.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
auxtech 
Forumowicz

Auto: Colt ca0 1.3 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: września
Wysłany: 04-11-2009, 20:51   

no, no rozumiem. sprawdziłem. jest. znowu wracam do pkt wyjścia :( jutro bede próbował zczytac błędy kompa...
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 04-11-2009, 20:53   

auxtech, scaliłem temat z twoim drugim tematem. Kontynuuj tutaj.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-11-2009, 08:31   

lambde masz na rurze wydechowej - tuz za plecionka a przed katalizatorem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.