Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaz do 2.0 mivec 147 KM 2011 r
Autor Wiadomość
tommymen 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 2
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11-11-2014, 08:29   Gaz do 2.0 mivec 147 KM 2011 r

WItam , ostatnio niose sie z zamiarem zalozenia instalacji gazowej do mojego outlandera 2.0 mivec 147 KM . Moze ktos juz przerabial ten temat i moglby sie podzielic spostrzezeniami ( jaka instalacja, koszty itp..) . Z gory dziekuje i pozdrawiam.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-11-2014, 16:33   

Najważniejszy jest kumaty i uczciwy gazownik bo taki na pewno zainstaluje odpowiednią instalację i właściwie ją wystroi. A czy zastosuje sterownik Staga, LPGTecha, KME czy jeszcze jakiś inny to nie ma większego znaczenia bo najczęściej mają porównywalne parametry i funkcje. Wtryski warto założyć dobre i najlepiej montowane pojedynczo czyli Hana, Barracuda, Matrix czy Tech Dragon. Z tańszych ale w listwie mogą być ACW01 lub Regi.
Z reduktorów polecam albo KME Tur, KME Silver lub Zavoli Zeta S. Jest jeszcze ACR01 ale wiele osób miało z nim problemy mimo tego wielu gaziarzy go montuje.
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 11-11-2014, 18:19   

Zakladaj gaz z wtryskiem fazy ciekłej - duzo prostsza instalacja (brak reduktora, nie ingerujesz w układ chlodzenia) i gniazda dolotowe sa chłodzone przez gaz.
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 11-11-2014, 18:33   

Komandor napisał/a:
Zakladaj gaz z wtryskiem fazy ciekłej - duzo prostsza instalacja (brak reduktora, nie ingerujesz w układ chlodzenia) i gniazda dolotowe sa chłodzone przez gaz.

Fajnie. Ale instalacja LPG z wtryskiem ciekłego gazu jest lekko licząc dwu lub nawet trzykrotnie droższa, niż zwykła instalacja sekwencyjna.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
tommymen 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 2
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11-11-2014, 20:10   

Ja sie martwilem ze moze ten silnik w ogole sie nie nadale na montaz gazu . Zalezy mi na tym poniewaz robimy duzo kilometrow , a opinie czytalem rozne opinie........
 
 
1plubas 
Forumowicz

Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 40
Skąd: w-wa
Wysłany: 13-11-2014, 16:59   

tommymen napisał/a:
Ja sie martwilem ze moze ten silnik w ogole sie nie nadale na montaz gazu . Zalezy mi na tym poniewaz robimy duzo kilometrow , a opinie czytalem rozne opinie........


Ten silnik to 4B11 i coś mi się wydaje, że LPG w tym przypadku to jest ryzykowne rozwiązanie- to mam w pamięci po lekturze Internetu).
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 13-11-2014, 19:34   

I dlatego wtrysk w fazie ciekłej jest bardziej bezpieczny
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
gwp 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 13
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-11-2014, 18:24   

Komandor napisał/a:
I dlatego wtrysk w fazie ciekłej jest bardziej bezpieczny


W poniedziałek rozmawiałem w ASO o instalacji LPG do takiego silnika.
Usłyszałem, że wskazane jest zastosowanie instalacji zasilającej silnik mieszanką LPG i 15% benzyny. Ma to zapobiec problemom z zaworami.
Czy ktoś ma tak skonfigurowaną instalację?
Jaka firma (Stag, BRC, inna) ma takie instalacje w swojej ofercie?
_________________
Pozdrawiam, Grzegorz
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-11-2014, 23:12   

Praktycznie większość dzisiejszych sterowników ma funkcję dotrysku benzyny ale jeśli instalacja jest właściwie zamontowana i skalibrowana to taki dotrysk jest nie potrzebny gdyż skład mieszanki paliwowej jest właściwy i nie ma czegoś takiego jak wyższa temperatura spalania dlatego najważniejszy w tym wszystkim jest dobry i uczciwy gazownik.
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 22-11-2014, 18:21   

To co niszczy silniki zasilane lpg, to uboga mieszanka paliwowa. Dlatego bardzo ważne jest prawidłowe skalibrowanie instalacji, a to nie każdy gazownik potrafi. Ponadto wypalanie gniazd zaworowych nie zachodzi błyskawicznie, tylko jest rozłożone w czasie, dlatego partacze gazownicy wciskają kit, że to nie ich wina tylko silnik nie przystosowany do lpg.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.