Gaz do 2.0 mivec 147 KM 2011 r |
Autor |
Wiadomość |
tommymen
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11-11-2014, 08:29 Gaz do 2.0 mivec 147 KM 2011 r
|
|
|
WItam , ostatnio niose sie z zamiarem zalozenia instalacji gazowej do mojego outlandera 2.0 mivec 147 KM . Moze ktos juz przerabial ten temat i moglby sie podzielic spostrzezeniami ( jaka instalacja, koszty itp..) . Z gory dziekuje i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-11-2014, 16:33
|
|
|
Najważniejszy jest kumaty i uczciwy gazownik bo taki na pewno zainstaluje odpowiednią instalację i właściwie ją wystroi. A czy zastosuje sterownik Staga, LPGTecha, KME czy jeszcze jakiś inny to nie ma większego znaczenia bo najczęściej mają porównywalne parametry i funkcje. Wtryski warto założyć dobre i najlepiej montowane pojedynczo czyli Hana, Barracuda, Matrix czy Tech Dragon. Z tańszych ale w listwie mogą być ACW01 lub Regi.
Z reduktorów polecam albo KME Tur, KME Silver lub Zavoli Zeta S. Jest jeszcze ACR01 ale wiele osób miało z nim problemy mimo tego wielu gaziarzy go montuje. |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 11-11-2014, 18:19
|
|
|
Zakladaj gaz z wtryskiem fazy ciekłej - duzo prostsza instalacja (brak reduktora, nie ingerujesz w układ chlodzenia) i gniazda dolotowe sa chłodzone przez gaz. |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 11-11-2014, 18:33
|
|
|
Komandor napisał/a: | Zakladaj gaz z wtryskiem fazy ciekłej - duzo prostsza instalacja (brak reduktora, nie ingerujesz w układ chlodzenia) i gniazda dolotowe sa chłodzone przez gaz. |
Fajnie. Ale instalacja LPG z wtryskiem ciekłego gazu jest lekko licząc dwu lub nawet trzykrotnie droższa, niż zwykła instalacja sekwencyjna. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
tommymen
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11-11-2014, 20:10
|
|
|
Ja sie martwilem ze moze ten silnik w ogole sie nie nadale na montaz gazu . Zalezy mi na tym poniewaz robimy duzo kilometrow , a opinie czytalem rozne opinie........ |
|
|
|
 |
1plubas
Forumowicz
Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 40 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 13-11-2014, 16:59
|
|
|
tommymen napisał/a: | Ja sie martwilem ze moze ten silnik w ogole sie nie nadale na montaz gazu . Zalezy mi na tym poniewaz robimy duzo kilometrow , a opinie czytalem rozne opinie........ |
Ten silnik to 4B11 i coś mi się wydaje, że LPG w tym przypadku to jest ryzykowne rozwiązanie- to mam w pamięci po lekturze Internetu). |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 13-11-2014, 19:34
|
|
|
I dlatego wtrysk w fazie ciekłej jest bardziej bezpieczny |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
gwp
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013 Posty: 13 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21-11-2014, 18:24
|
|
|
Komandor napisał/a: | I dlatego wtrysk w fazie ciekłej jest bardziej bezpieczny |
W poniedziałek rozmawiałem w ASO o instalacji LPG do takiego silnika.
Usłyszałem, że wskazane jest zastosowanie instalacji zasilającej silnik mieszanką LPG i 15% benzyny. Ma to zapobiec problemom z zaworami.
Czy ktoś ma tak skonfigurowaną instalację?
Jaka firma (Stag, BRC, inna) ma takie instalacje w swojej ofercie? |
_________________ Pozdrawiam, Grzegorz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-11-2014, 23:12
|
|
|
Praktycznie większość dzisiejszych sterowników ma funkcję dotrysku benzyny ale jeśli instalacja jest właściwie zamontowana i skalibrowana to taki dotrysk jest nie potrzebny gdyż skład mieszanki paliwowej jest właściwy i nie ma czegoś takiego jak wyższa temperatura spalania dlatego najważniejszy w tym wszystkim jest dobry i uczciwy gazownik. |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 22-11-2014, 18:21
|
|
|
To co niszczy silniki zasilane lpg, to uboga mieszanka paliwowa. Dlatego bardzo ważne jest prawidłowe skalibrowanie instalacji, a to nie każdy gazownik potrafi. Ponadto wypalanie gniazd zaworowych nie zachodzi błyskawicznie, tylko jest rozłożone w czasie, dlatego partacze gazownicy wciskają kit, że to nie ich wina tylko silnik nie przystosowany do lpg. |
|
|
|
 |
|