 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
przeglad instalacji lpg |
Autor |
Wiadomość |
arek 69 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2006, 20:38 przeglad instalacji lpg
|
|
|
niech ktos obcykany w temacie napisze cos o przegladzie instalacji,co robimy np.po 10.000km a na co zwracamy uwagę na bieżąco.jesli to mozliwe to moze jakies wskazowki :how to... np; wymiana filtra |
|
|
|
 |
matt81
Mitsumaniak RED DIAMOND

Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 94 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 29-08-2006, 20:19
|
|
|
W domowych warunkach przegląd instalacji gazowej własciwie ogranicza sie do kilku prostych czynnosci ,mianowicie: spuszczanie kondensatu z parownika co jakies 10tys km , wymiana filtra gazowego równiez co 10.000 km (nie wiem jaką masz istalacje ale jesli masz trzeciej generacji to nie mozna przegapic wymiany filtra fazy lotnej poniewaz moze zaskutkować niepotrzebną awarią listwy wtryskiwaczy gazowych), regulacje mieszanki proponuje robic w warsztacie w którym zakładałes gaz (przy pomocy analizatora spalin ) . warto sprawdzic stan płynu w chłonicy co jakis czas poniewaz przy instalacji LPG trzeba czasem zrobic dolewke . Duzy wpływ na ilosc spalanego gazu ma filtr powietrza jeżeli jest brudny i np. w okresie jesieni bądz zimy złapie wilgoć autko zacznie więcej palić gazu , dlatego tez warto zmienic filtr w zaleznosci od stopnia jego zabrudzenia (oceń sam ) Chyba to by było na tyle... Pozdrówka |
|
|
|
 |
arek 69 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2006, 07:48
|
|
|
super,a moglbys napisać jak te czynnosci wykonac co bym czegos nie spieprzył
instalka u mnie to sekwencja |
|
|
|
 |
Maryjon
Forumowicz
Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 201 Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
|
Wysłany: 30-08-2006, 09:53
|
|
|
Filtr w instalce II generacji sam zmieniałem. Średni co 8 kkm - czemu tak często? Stan filtra wskazywał na to aby go wymienić.(pogięty, porwany, prawdopodobnie nie filtrujacy już). A tankuje raczej na dobrych stacjach.
Natomiast przy sekwencji bym się nie podjął. Przede wszystkim z racji tego że utraciłbym gwarancję(2 letnia ale zawsze gwarncja).
Dodatkowo chyba sekwencje po wymianie filtrów trzeba ustawiać na anlizatorze. Dotyczy to zarówno wymian filtrów gazu, jak i powietrza. |
_________________ Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991 |
|
|
|
 |
matt81
Mitsumaniak RED DIAMOND

Auto: LANCER 1.6 16v 1995r 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 94 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 30-08-2006, 12:08
|
|
|
--------------------------------------------------------------------------------
super,a moglbys napisać jak te czynnosci wykonac co bym czegos nie spieprzył
instalka u mnie to sekwencja
Apropos wymiany filtra powietrza to śmiało możesz zmieniac sam nic nie ma prawa sie
przestawic .Natomiast jesli chodzi o wymiane filtra fazy lotnej to sprawa wygląda nastepująco teoretycznie nic równiez nie ma prawa sie przestawić po samodzielnej wymianie filtra ,mój kumpel juz 4 razy wymieniał samodzielnie w Golfie4 i wszystko jest ok. Z tym że nie mozna wykluczyc mozliwosci rozregulowania w 100% poniewaz jest to system w miare skomplikowany i teoretycznie mogą sie zmienic jakies wartosci . Jesli chodzi o samodzielną wymiane na gwarancji to oczywiscie zdecydowanie odradzam poniewaz tak jak wspomniał kolega Maryjon stracisz automatycznie gwarancje. U moich gazowników wymiana filtra fazy lotnej kosztuje 100pln , w sklepie filtr około 40 pln(w zaleznosci od typu). A tak mniej więcej wygląda filtr http://gaz-pol-stal.pl/ga...ndex.779ab.html , a wymiana jest bardzo prosta zakręcasz bultle odpalasz auto aby gaz w przewodach sie wypalił, nastepnie szukasz filterka(jest "wstrzelony" pomiędzy przewód gdzieś pod maską )odkręcasz opaski zaciskowe i tu !!!WAŻNE!!! sprawdz kierunek przelotu gazu przepływu gazu aby zamonowac identycznie nowy filtr(kierunek jest oznaczony strzałką na filtrze) nie zamontuj odwrotnie ma to duże znaczenie |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 02-09-2006, 01:00
|
|
|
U mnie wymienia sie filtr fazy ciekłej co 20000 a lotnej co 10 000 - w warsztacie mi to robią - i jak na razie wszystko jest ok - a jak sie ma kable i program to metodą prób i błędów można sie bawić w mapie wtrysków i bez problemu można sie nauczyć zasad ustalania i wtedy serwis można juz sobie darować. Tylko że zawsze można sie zapędzić i posadzić listwę. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
arek 69 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-09-2006, 12:04
|
|
|
no zgadza sie, narazie tez robie na gwarancji,wlasnie wwczoraj bylem po 10.000 wymiana dwóch filtrów i ustawienie :100pln. |
|
|
|
 |
Jurop [Usunięty]
|
Wysłany: 02-09-2006, 23:24
|
|
|
Arek a gdzie zakładałeś instalację?? |
|
|
|
 |
arek 69 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2006, 14:36
|
|
|
czolem Jurop
zakladalem w katowicach na placu Moto-mitsubishi.sekwencja- na wloskich czesciach.narazie spoko bez problemow.tzn. byl jeden: przy wchodzeniu na 2500-3000 obr. zaczynalo cos buczeć-kolektor.ale gumowa podkladka załatwila sprawę.narazie jeżdzę tam bo na gwarancji ale potem czemu nie gdzieś u nas na miejscu? |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-09-2006, 15:04
|
|
|
moim zdaniem przegladu instalacji gazowej nie da sie wykonac w domu.
o ile wymiana filtrow, czyszczenie parownika itp jest do zrobienia to regulacje trzeba powierzyc fachowcom, bo gaz regulowac sie powinno na analizatorze spalin (w przypadku instalacji mieszalnikowych) i na komputerze kontrolujac przy okazji cisnienie w instalacji. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
dager [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2006, 20:10
|
|
|
Kofi napisał/a: | moim zdaniem przegladu instalacji gazowej nie da sie wykonac w domu. | popieram , też jestem zdania że wszelkiego rodzaju regulacje na gazie powinni robic fachowcy |
|
|
|
 |
Jurop [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2006, 22:51
|
|
|
Arek to polecam Auto-Mix jak byś się tam kiedykolwiek wybierał to daj znać podjadę z Tobą i postarmy się załatwić tak żeby było zrobione wszystko na miejscu i wdodatku troszke taniej |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 04-09-2006, 00:05
|
|
|
Mi wymiana filtra 40 zeta a regulacja - zawsze za darmo - może juz z 50razy - powiedzieli mi że aż będę zadowolony - no i jutro znowu jadę chociaz jestem zadowolony - dawno już tam nie byłem i trzeba wpasć w odwiedziny.
Lecho Gaz Białystok |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
arek 69 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2006, 08:03
|
|
|
mega dzięksy Jurop.napewno skorzystam, zreszta myslę ze gdzies sie wkrotce spikniemy na jakms szybkim spociku |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 04-09-2006, 11:10
|
|
|
Kofi napisał/a: | to regulacje trzeba powierzyc fachowcom, bo gaz regulowac sie powinno na analizatorze spalin (w przypadku instalacji mieszalnikowych) i na komputerze kontrolujac przy okazji cisnienie w instalacji. |
No, na 100 warsztatow, 30 ma analizator, w 2 uzywaja, a w jednym wiedza po co
Poza tym, z analizatorem to bym nie przesadzal, czesto jest tak, ze doswiadczeni instalatorzy instalke ustawia b.dobrze, bezpiecznie dla silnika i zadowalajaco dla klienta i niekoniecznie idzie to w parze z 'wzorcowymi' odczytami z analizatora.
Nie mozna stwierdzic, ze nie da sie zrobic przegladu calego samemu, wszystko zalezy jaka instalacja, ale z jednym sie zgodze, trzeba wiedziec jak, bo juz wymieniajac filterek mozna sobie sposcic caly gaz z butli.
Karwoś napisał/a: | Mi wymiana filtra 40 zeta a regulacja - zawsze za darmo - może juz z 50razy - powiedzieli mi że aż będę zadowolony - no i jutro znowu jadę chociaz jestem zadowolony - dawno już tam nie byłem i trzeba wpasć w odwiedziny. |
50 razy regulowali? To biorac pod uwage wiek auta jestes u nich co 2 tygodnie, niezly wynik Ja przez poltora roku w warsztacie bylem 3 razy na montazu, przegladzie gwarancyjnym po 1kkm (regulacja) i 15kkm (tu byla wymiana filterka z regulacja), dodam, ze oba darmowe. Obecnie juz sporo przekroczylem zalecane terminy wymian filtrow i nie robie tego z oszczednosci, tylko dlatego, ze nie ma takiej potrzeby. A nie, bylem jeszcze raz, bo mi sie instalka przelaczyla w tryb awaryjny i chcialem zobaczyc co sie stalo, a bylem akurat blisko, podlaczenie do kompa, zczytanie bledow, kontrora regulacji (rowniez za darmo). Prins ma jedna 'wade', dosc szybko brudzi sie reduktor i co 60kkm zalecane jest przeczyszczenie (nie ma zaworka do spuszczania syfu), u mnie wlasnie brod spowodowal wyrzucenie bledu duzego cisnienia gazu w reduktorze i otwarcie zaworu bezpieczenstwa, przez ktory przy okazji ten brod zostal wydmuchany. Regulacje jest prosta, nie mam zadnych map, ustawia sie 2 parametrzy Ja w u siebie wszystko moge zrobic sam.
Ceny podajecie tez jakies kosmiczne, filterki fazy plynnej kosztuja 2-5 pln, a do takiego bedini to kawalek filca wystarczy uciac, faza lotna jest droszsza i w zaleznosci, czy macie jednorazowki, czy z wymiennym wlkadem, to tez nie jest jakis wielki wydatek, widzialem juz od 15 pln jednorazowki. Takze nie piszcie, ze regulacja za darmo, bo to filterek tak naprawde dostajecie za darmo. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
|
|