Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
SSC Aero
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-01-2010, 20:07   SSC Aero

Witam Mitsumaniaków, w tym temacie chciałbym przedstawić najszybszy samochód świata, który z roku na rok bije kolejne rekordy oraz nie może z nim konkurować Bugatti Veyron, dotyczy to prędkości maksymalnej, od 0-100km/h Bugatti ma lepszy czas.



SSC Ultimate Aero TT – supersamochód produkowany przez amerykańską firmę Shelby Super Cars, od 2007 r. najszybszy samochód świata.

Został zaprojektowany jako bezpośredni rywal dla Bugatti Veyrona, miał osiągać prędkość ponad 407 km/h oraz przyspieszać od 0 do 60 mil na godzinę (0-96 km/h) w czasie 2,78 s (wersja Ultimate Aero TT). SSC Aero powstał przy współpracy Jeroda Shelby'ego oraz Athana Aridasa, który przez siedem lat pracował nad jego designem. Jest to najszybszy produkowany seryjnie samochód, osiągający prędkość 412 km/h; wynik ten zmierzono 13 września 2007 w West Richland. W rezultacie, 9 października 2007 SSC Aero został uznany przez Księgę Rekordów Guinnessa za najszybszy produkowany seryjnie samochód świata.

Dostępna jest także wersja Ultimate Aero, o lepszych osiągach od bazowego Aero. Według różnych źródeł, powstać ma jedynie 25 sztuk modelu. Podstawowa wersja Aero, której produkcji zaprzestano w 2008 roku kosztowała 239 000 USD, wariant Ultimate Aero to już wydatek rzędu 620 000 USD (stan na rok 2008).

Prototyp (2004)

SSC Aero SC/8T prototyp #001 został skonstruowany w 2004 roku. Wyposażony był w pochodzący z Chevroleta Corvette ZR1 silnik połączony z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów G-64 (używana w samochodzie Dodge Viper). Prototyp ważył około 2800 funtów. Prototyp #001 został sprzedany w roku 2008 na aukcji Barett-Jackson Palm Beach za 172.000 USD.

2006

W nadwoziu Aero zastosowano otwierane pionowo drzwi, znane z samochodów takich jak: Mercedes-Benz SLR McLaren, Saleen S7, McLaren F1 czy Ferrari Enzo. Do wykonania karoserii użyto włókien węglowych oraz tytanu, przyczyniło się to do niskiej masy standardowej wersji Aero (1233 kg). Wersja Ultimate Aero jest jeszcze lżejsza, wagę zmniejszono do 1179 kg poprzez usunięcie klimatyzacji, systemu nawigacji, car-audio, wyświetlacza video/DVD oraz czujników cofania. Elementy te umieszczono na liście opcjonalnego wyposażenia.

Bazową wersję Aero napędza doładowana mechanicznie jednostka V8 o pojemności 6,2 l (387,4 cali sześciennych) generująca moc 787 HP przy 6600 obr./min i moment obrotowy równy 998 Nm (736 ft-lb) przy 5800 obr./min. Wariant Ultimate Aero otrzymał silnik o większej pojemności i mocniejszym doładowaniu, co zaowocowało mocą 1183 HP przy 6950 obr./min oraz 1113 Nm (821 ft-lb) osiąganymi przy 6200 obr./min (na paliwie 104-oktanowym).

Podczas testów w tunelu aerodynamicznym zmierzono, że Ultimate Aero, przy odpowiednim przełożeniu skrzyni biegów, teoretycznie jest w stanie osiągnąć prędkość 437 km/h (273 mph). Dla bazowego Aero zmierzono teoretyczną prędkość 380 km/h.

2007

W Aero zastosowano ten sam silnik co przed rokiem, Ultimate Aero otrzymał natomiast motor o pojemności 6,35 l (387,2 cali sześciennych), jego moc szacowana jest na 1183 HP przy 6950 obr./min, a moment obrotowy na 1483 Nm (1094 ft·lbf) przy 6150 obr./min, sprężarka mechaniczna została zastąpiona przez dwie turbosprężarki. Samochód przystosowany jest do jazdy na 91-oktanowej benzynie. Sześciobiegowa skrzynia biegów została przygotowana do osiągnięcia 437 km/h, jednak do tej pory nie udało się oficjalnie odnotować takiej prędkości.

2008

W roczniku 2008 Ultimate Aero wprowadzono trzy zmiany:

* Nowy, w całości aluminiowy blok silnika
* Koła HRE Monoblok w standardzie
* System Azentek Atlas

Prędkość maksymalna jaką osiągać ma '08 Aero TT określana jest na 458 km/h (284.60 mph), nie została ona jednak do tej pory osiągnięta w testach.

2009

Nowy Ultimate Aero został wyposażony w mocniejszy o 15% silnik, który teoretycznie pozwolić mógłby na rozpędzenie się samochodu do 462 km/h. W celu zapewnienia lepszej wentylacji motoru oraz przeciwdziałaniu jego przegrzewaniu, zwiększono o prawie 20% dopływ powietrza, efekt uzyskano poprzez montaż wlotów powietrza wykonanych z włókna węglowego. Modernizacji uległa przednia część nadwozia oraz kabina pasażerska. W samochodzie zaczęto także montować system AeroBrake, sprawia on, że spoiler poprzez podniesienie się o prawie 20 centymetrów zwiększa opory aerodynamiczne przyczyniając się do zwiększenia siły hamującej.

Ultimate Aero EV

SSC ogłosiło chęć wdrożenia do produkcji modelu Ultimate Aero EV, supersamochodu z napędem elektrycznym. Moc jaką generować ma napęd wynosić będzie 500 KM (373kW) Gdy model wejdzie do produkcji, będzie to najszybszy samochód z napędem elektrycznym. Pierwszy prototyp miał ukazać się w lutym 2009 roku.

Pomiary prędkości

SSC ogłosiło pobicie rekordu prędkości osiągniętej przez produkowany seryjnie samochód dopuszczony do ruchu ulicznego, 13 września podano wynik 412,23 km/h, osiągnięty w West Richland. Podana wartość to średnia maksymalnych prędkości przejazdów trasy (w jedną i drugą stronę), zgodnie z zasadami Księgi Rekordów Guinnessa. Podczas pierwszego przejazdu zmierzono 414,26 km/h, w drugą stronę osiągnięto wynik 410,19 km/h, co wystarczyło do pobicia poprzedniego rekordu, ustanowionego przez Bugatti Veyrona, o 3,78 km/h. W rezultacie, 9 października 2007, Księga Rekordów Guinnessa przyznała SSC Ultimate Aero tytuł najszybszego samochodu świata.

Dane techniczne

SSC Aero

* Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,1 s
* Prędkość maksymalna: 380 km/h

SSC Ultimate Aero TT

Testów przyspieszenia/hamowania dokonała redakcja amerykańskiego czasopisma "Road & Track", poniżej znajdują się rezultaty. Ponieważ znana już była prędkość maksymalna pojazdu, testerzy nie dokonali jej pomiaru.

* Silnik: V8 6349 cm³ OHV bi-turbo, 2 zawory na cylinder
* Stopień sprężania: 8,98:1
* Moc maksymalna: 1200 KM (882 kW) przy 6950 obr/min (2007)
* Maksymalny moment obrotowy: 1483 N•m przy 6150 obr/min
* Maksymalna prędkość obrotowa silnika: 7200 obr/min
* Opony: przód: 9,5 x 19 / tył: 13 x 20
* Hamulce: przód: 356 mm / tył: 356 mm
* Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,78 s
* Przejazd 1/4 mili ze startu zatrzymanego (czas / prędkość maksymalna): 9,90 s przy 232 km/h
* Przeciążenie: 1,05 g

* Prędkość maksymalna: 13 września 2007 zmierzono uznaną przez Księgę Rekordów Guinnessa średnią maksymalnych prędkości przejazdu w obie strony trasy równą 412,23 km/h oraz najwyższą prędkość przejazdu wynoszącą 414,26 km/h.

Samochód jest ponad dwukrotnie tańszy w porównaniu z Bugatti Veyron, jest bardziej ekonomiczne w porównaniu z Bugatti, posiada 2-u krotnie mniejsza jednostkę napędową. Nie posiada wspomagania, ABS-u, klimatyzacji.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.