Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ4A 1.6] Colcik cosik oslabl ?? :/
Autor Wiadomość
DjKwaku
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 13:40   [CJ4A 1.6] Colcik cosik oslabl ?? :/

Witam

mam Colta 98 rok 1,6 silniczek od jakiegos czasu autko cos slabo ciagnie do przodu :/ nie wiem co sie stalo na poczatku jak kupilem auto to jak sie wciskalo gaz to lecial do przodu jak glupi :) (a dokladniej jak sie weszlo w 3,5-4 tys obrotow i wyzej ) wtdy autko naprawde mialo konkretnego buta ... a od jakeigos czasu mizernie mu to wychodzi chodzi jak by glosniek i jest slabszy ... ogolnie leje mu ciagle to samo paliwo na stacji Orlen paliwko 98 oktanow (na pocatku lalem tez 95 ale przeszedlem na 98 bo u nas troche ;ipne to paliwo )

pare dni temu byl wymieniany rozrzad filtr oleju filtr powietrza i olej (mial byc tez filtr paliwa ale mechanior dostal jakis dziwny filtr ktory nie pasowal )

Spalanie autka od poczatku takie samo ... jak go troche butuje (tzn gaz do dechy ) to spala kolo 9-10 L na setke ... jak trzymam go na wolneijszych obrotach to spalanie 8-9 L
chyab troszke za duzo ale i tak mi to odpowiadalo puki mial buta ;) a teraz nic a nic
jaka moze byc tego przyczyna ??? oleju nie wciaga ani grama nic nigdzie nie wycieka autko odpala normalnie bez problemow nie skacza mu obroty nic konkretnego sie nei dzieje tylko oslablo i tyle ....

za 2-3 tygodnie mysle pojechac gdzies na komputer zeby wszystko sprawdzili

Ps. ile wyciagacie od zera do setki swoimi coltami ??? nie sprawdzalem wczesniej ale teraz to kolo 11-12 sekund !! cos za duzo
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 18-11-2009, 23:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hoodzix
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 13:51   

DjKwaku napisał/a:
ogolnie leje mu ciagle to samo paliwo na stacji Orlen paliwko 98 oktanow (na pocatku lalem tez 95 ale przeszedlem na 98 bo u nas troche ;ipne to paliwo )

Moja dziewczyna miala raz podobnie w CJ0 z 97' silnik 1,3. Mial wyraznie slabsze przyspieszenie a przy wyzszych obrotach wyl niemolosiernie a nie jechal. Jak wypytywalem dziewczyne to powiedziala ze zauwazyla to po jednym z tankowan na jakiejs stacji paliwa 95. Potem wlalismy na innej stacji troszke benzyny (chyba 98) i prawie jak reka odjal. Nie jestem mechanikiem i moje pojecie teoretyczne tez jest raczej dosc slabe ale mi sie kojarzy z takimi rzeczami jak:
-tankujesz niestety cos co ma tylko napisane 98
-jezdzisz ciagle na rezerwie i ten syf w baku zapycha (chyba mozliwe nie?)
-moze wtryskiwacze sie zapchaly? (jejku jesli w tym miejscu napisalem glupote to mnie nie pokrojcie forumowicze :? )
Ja bym zrobil tak, zatankowal 98 na innej stacji przynajmniej do polowy baku i troszke pojezdzil. Ale jak juz pisalem jestem TOTALNYM AMATOREM i mozliwe ze glupoty gadam... Pozdrawiam
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 14:06   

Czy te problemy zaczęły się po wymianie rozrządu?
 
 
DjKwaku
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 15:17   

nie problemu zaczely sie troche przed ... z miesiac moze nawet 2 ....

na poczatku lalem ze 2-3 razy 95 paliwko na Orlenie .... pomyslalem ze zaleje sobie 98 przeciez nasze 95 to pewnie kolo 90 :) wiec zawsze cos lepszego sie przyda

tankowalem kilak razy 98 bylo ok i po jakims czasie tak mi sie wydawalo ze troche oslablo auto ... na bank gdy zatankowalem Orlena 98 na stacji we wroclawiu .. wtedy naprawde poczulem ze auto slabo jedzie i widocznie tamto paliwo jest lipne ... wyjezdzilem zatankowalme znowu 98 orlena ale juz na stacji obok siebie i jakos tak moc nie wrocila ....

nigdy nie jezdze do rezerwy ... (tzn no na pcatku jak kupilem auto i nie wiedzialem ile moge wyjezdzic na pelnym baku to sprawdzilem kiedy "zyd" zie zapali i wlalem 46 litrow ( heh fest mi tam zostalo ze 4 litry ;D ) no ale autko jezdzilo normalnie i tankowalem jeszcze z 10 razy po tym i ciagle bylo normalnie ....

mozliwe ze filtr paliwa ? moze sie zapchal te paliwko we wrocku cos mu zaszkodzilo .... mam jeszcze grubo ponad polowe baku .... wiec zatankuje najwczesniej za tydzien moze 2 .. pojade do olawy do shela .. slyszalem ze tam dobre paliwko

ale co radzicie ? wylac cale paliwo i wlac nowe ? jest jakas mozliwosc sprawdzenia baku czy nie ma tam syfu itd zeby wszystko wyczyscic ??


i 2 sprawa /. czy sonda lambda miala by tu cos do gadania ? wiem ze ona czesto odpowiedzialna jest za spalanie auta ale czy za jego moc tez ? bo pali mi od poczatku tyle samo nic konkretnego sie nie dzieje
 
 
hoodzix
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 15:45   

Na to co zrobic powinien odpowiedziec juz ktos kto sie naprawde na tym zna. Ja tylko podalem przykladowe mozliwosci aczkolwiek niekoniecznie dobre. Ale jesli nawet i trafilem to juz dalej niech wypowie sie osoba bardziej kompetentna. 8)
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 13-01-2008, 15:48   

wymien filtr paliwa bo moze byc niezle zasyfiony, do tego kup preparat do przeczyszczania wtryskow w silniku benzynowym ( wiem ze na orlenie maja ) , nazywa sie STP jest co cos takieg o

http://allegro.pl/item292...zy_benzyna.html

cos takiego posiada rowniez firma valvoline, i zalej jakiejs naprawde dobrej wachy .

to naprawde potrafi pomoc.

[ Dodano: 13-01-2008, 15:54 ]
lub cos takiego

http://allegro.pl/item292...em_cleaner.html
 
 
DjKwaku
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 16:03   

no zrobie tak zrobie :)

a jak myslicie .. to moze byc glownie wina filtru i paliwa czy moze cos jeszcze szukac ?? ogolnie nic sie w aucie nie dzialo ... wlalem paliwo z orlena i tak jak by wlasnie po tamtym paliwie we wrocku auto tak oslablo

a te plyny to sie do paliwa dolewa tak ?
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 13-01-2008, 16:23   

DjKwaku napisał/a:
czy sonda lambda miala by tu cos do gadania

Tak jak piszesz odpowiada za spalanie, a dokładnie za dobór mieszanki paliwowo-powietrznej. Jakby sonda padła zapaliłby się Check Engine i palił by raczej około 12-13l, choć mój kuzyn w Hultaju Atosie, 1000cm3, miał taki przypadek, że padła sonda i autko paliło mu 4 litry a nie 5-5,5 jak do tej pory. Z czujnikami raczej wszystko ok. Zrób tak jak pisze Rafal_Szczecin, wymień filtr paliwny i nalej dobrego paliwa. Z dodatkami na razie się wstrzymaj, bo jeśli nie będą wymagane i efekt będzie po wymianie filtrona, to lepiej go nie wlewać, takie przynajmniej jest moje zdanie.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
DjKwaku
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 16:37   

no a powiedziecie mi czy jest jakis sens wylewania calkowicie paliwa i wlania zupelnie nowego czy moze poprostu przejechac troche Km zostawic w baku z 5-10 L paliwa i zalac do pelna jakiegos lepszego ?? bo z tego co mi sie pamieta to pusty bak moze mi bardziej zaszkodzic niz pomoc ...
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 13-01-2008, 18:08   

DjKwaku napisał/a:
czy jest jakis sens wylewania calkowicie paliwa i wlania zupelnie nowego
Moim zdaniem nie ma takiej potrzeby , natomiast pomyślałem sobie że to może zbieg okoliczności z tym tankowaniem a utratą mocy :?:
DjKwaku napisał/a:
za 2-3 tygodnie mysle pojechac gdzies na komputer zeby wszystko sprawdzili
To było by (moim skromnym zdaniem) najlepsze rozwiązanie :doubt:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 13-01-2008, 18:09   

Wylać się mija z celem, bo paliwo to nie woda i nie kosztuje 60gr w kauflandzie ;) Wyjeździj to co masz, tylko tak żeby sie rezerwa zapaliła i zaraz na stacjęi pod korek. Pamiętaj o filterku.

[ Dodano: 13-01-2008, 18:13 ]
lipa40 napisał/a:
DjKwaku napisał/a:
za 2-3 tygodnie mysle pojechac gdzies na komputer zeby wszystko sprawdzili
To było by (moim skromnym zdaniem) najlepsze rozwiązanie :doubt:

Jeśli nie świeci Check Engine to komputer nic nie pokaże.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
DjKwaku
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 18:28   

we wroclawiu jest taka firma Jet-Tronik czy jakos tak sie to pisze :)

za 250zl podlaczaja pod kompa itd pokazuja wszystko co sie da .. ile autko ma konikow co jest ok a co w nim siedzi

jak tylko wymienie filtr zmienie paliwo i wleje tego plynu co to bylo podane wczesniej i nic sie nie zmieni wtedy pojade gdzies pod kompa zeby wszystko sprawdzili

bo autko teraz nie jezdzi tak jak powinno
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 13-01-2008, 18:31   

Z kompami w japońcu wcale nie jest tak łatwo, niejeden 'fachowiec' od ECU się poddał przy jakimś Mitsu czy Hondzie.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 13-01-2008, 18:39   

londolut napisał/a:
Jeśli nie świeci Check Engine to komputer nic nie pokaże.
A jeśli nie świeci , bo spaliła się żarówka :?: (tak tylko pytam)
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 13-01-2008, 18:42   

Może być, nie przecze ale wydaje mi się, że komp powie, że z czujnikami jest OK wszystko

[ Dodano: 13-01-2008, 18:43 ]
Aha, zakładam że świece i kable ok
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.