Wiecej Mocy |
Autor |
Wiadomość |
NovyScot
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI Sport
Kraj/Country: UK
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 12 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-11-2009, 17:19 Wiecej Mocy
|
|
|
Zastanawiam sie jakie sa szanse aby w Carismie GDI dodac kilka konikow wiecej.
Jesli nie da sie w GDI to moze wrzucic do niej silnik od Lancera, i teraz pytanie czy da sie to zrobic? w miare bezproblemowo.
Cari mi sie podoba i nie chcialbym jej zmieniac, natomiast brakuje jej mocy. 125KM to absolutne minimum jak na ten samochod :/ |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-11-2009, 17:23
|
|
|
NovyScot napisał/a: | Zastanawiam sie jakie sa szanse aby w Carismie GDI dodac kilka konikow wiecej. |
szczerze? sprzedaj i kup cos mocniejszego, bo koszty przerobki przewyzszaja sama roznice mocy jaka bys osiagnal. Silniki wolnossace nie sa podatne na podwyzszenie mocy (i to sie tyczy kazdego samochodu wyposazonego w wolnossaca jednostke napedowa).
NovyScot napisał/a: | Jesli nie da sie w GDI to moze wrzucic do niej silnik od Lancera, i teraz pytanie czy da sie to zrobic? w miare bezproblemowo. |
jak wyzej, latwiej byloby wlozyc silnik od volvo 1,9 turbo o mocy 175km bodaj, ale po co. Koszt silnika, przerobek ukladu hamulcowego,skrzyni biegow itd bedzie wiekszy niz sobie to wyobrazasz. Poza tym nie bedzie to przerobka bezproblemowa.
NovyScot napisał/a: | Cari mi sie podoba i nie chcialbym jej zmieniac, natomiast brakuje jej mocy. 125KM to absolutne minimum jak na ten samochod :/ |
przy odpowiedniej technice jazdy moc 125km w tym aucie jest nawet wystarczajaca
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2009, 17:25
|
|
|
Bezproblemowo to mozesz wstawic 2.0t z volvo s40 pod warunkiem, ze masz cale auto jako dawce. Jesli chodzi o wstawienie silnika z lancera to pewnie bedzie przy tym tyle samo klopotu co wstawienie silnika np z imprezy. Bo rozumiem, ze mowisz o silniku z evo? A jesli chodzi o tuning tego co masz to nie wiem jak te silniki reaguja na modyfikacje.
Robson sa silniki wolnossace ktore bardzo dobrze daja sie tuningowac. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 21-11-2009, 17:40
|
|
|
a dlaczego koniki a nie moment obrotowy za przyspieszanie odpowiada moment obrotowy
moc* = (moment obrotowy** x obroty na minutę) / 9549 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-11-2009, 18:33
|
|
|
dylson napisał/a: | Robson sa silniki wolnossace ktore bardzo dobrze daja sie tuningowac. |
przyklady silnikow i przyklady tych latwych przerobek?
Druga sprawa jest taka ze w aktualnym temacie jest mowa o konkretnym silniku a nie "silnikach ktore latwo mozna dubnac"
Wg mnie latwo to sie da przerobic silnik turbodoladowany za pomoca chociazby "chipa" (czyli zmiany oprogramowania).
Zeby wykrzesac pare koni z silnika wolnossacego przede wszystkim trzeba bawic sie w dopieszczanie i poprawianie fabryki oraz zmiane na ostre walki, planowanie głowicy, kompletny sportowy wydech, metalowy katalizator, sportowe filtry powietrza, inny dolot, polerowanie kanałów ssących i obróbka głowicy, wydajniejsze wtryskiwacze, mocniejsza pompa paliwa, odpowiednio napisany program sterujący pracą silnika - na seryjnych ''gratach' w środku, da przyrost mocy i momentu powiedzmy jakieś 15-20%. Problem w tym, że koszt całej operacji wyniesie równowartośc samochodu, a osiągi faktycznie będą lepsze ale w górnym zakresie prędkości obrotowej silnika - z której w codziennej jeździe w zasadzie nie korzystasz. poszczegolnych elementow jak uklad wydechowy. Ale i tak to nie sa nawet zblizone wartosci do wartosci osiaganych w silnikach turbodoladowanych (chodzi o efekty przerobek) gdzie mozna tylko przy pomocy chipa podniesc moc o 30% wzwyz...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2009, 19:07
|
|
|
Robson86 napisał/a: | Silniki wolnossace nie sa podatne na podwyzszenie mocy (i to sie tyczy kazdego samochodu wyposazonego w wolnossaca jednostke napedowa). |
Robson86 napisał/a: | ruga sprawa jest taka ze w aktualnym temacie jest mowa o konkretnym silniku a nie "silnikach ktore latwo mozna dubnac" |
Niby o konkretnym ale wypowiedziales sie ogolnie o wolnossacych silnikach benzynowych. A ktore da sie latwo tuningowac? Np te ktore wystepowaly w kilku wariantach mocy albo maja totalnie zle wykonany np wydech. Moge dac przyklad mojej maximy ktora seryjnie ma 193km i 255nm. Byly wersje tego silnika ktore mialy 230km i 295nm (wiem jakie elementy trzeba zmienic zeby to osiagnac). Do tego jak kazdy nissan maxima bardzo dobrze reaguje na zmiane wydechu na luzniejszy. Krotko mowiac 240km i 300nm jest spokojnie do osiagniecia. Oczywiscie tak jak napisales auto z turbina latwiej zmodzic ale te wolnossace tez sie da. Kwestia jest tylko taka czy producent wykonal wszystkie elementy tak, ze latwiej jest cos zepsuc niz poprawic czy odwrotnie. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-11-2009, 19:12
|
|
|
dylson napisał/a: | ale te wolnossace tez sie da |
wszystko sie da, ale czy rowniez sie to oplaca to drugie pytanie...
W silniku wolnossacym wg mnie nie ma co grzebac, lepiej sprzedac i kupic mocniejszy badz turbodoladowany.
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2009, 19:43
|
|
|
Ogolnie tuning jest nieoplacalny i nie wazne czy to ten mechaniczny czy wizualny. A o wyzszosci turbo nad wolnossakiem mozna ksiazki pisac. Jedni wola to drudzy co innego. Mi osobiscie do dupowozenia bardziej odpowiada wolnossak. Np takie v6 daje mi 250nm od najnizszych obrotow co jest bardzo przyjemne. I uwierz mi dobicie d tych 240km i 300nm nie musi byc strasznie drogie. Ale to jak napisalem wczesniej zalezy od silnika. Bo dla jednego silnika 70km z litra to juz nielada wyczyn a dla drugiego maly pryszcz. I tym pierwszym bedzie sie dalo jezdzic tylko gora a ten drugi ciagle bedzie mial duzy moment w calym zakresie. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-11-2009, 21:40
|
|
|
dylson napisał/a: | Mi osobiscie do dupowozenia bardziej odpowiada wolnossak |
ja mam dokladnie takie samo zdanie jak Ty, nie lubie silnikow z turbosprezarkami, wg mnie moc moze byc tylko z pojemnosci i tyle Poza tym lubie liniowy (naturalny) przyrost mocy wolnossace rulez podsumowujac
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 21-11-2009, 22:11
|
|
|
silnik od t4 wcale tak bezproblemowo nie wejdzie kolektory z tyłu mocowania z drugiej strony z tego co wiem spod tez inaczej wygląda, jeżeli chciałbyś mógłbyś zmienić głowice + tłoki i wstawić zwykła dohc bez pionowych kanałów dolotowych, dół silnika jest ten sam tłoki maja inny kształt, do tego wymiana ecu później można by było pokombinować żeby go troszkę dmuchnąć, z kolei nie wiem jakie skutki by były jakby gdi lekko dmuchnąć przy użyciu jakiejś malej turbinki bądź kompresora ja jeszcze jakiś czas temu nad tym myślałem ale chyba kupie sobie po prostu drugi samochód oczywiście wolnossący V6 3,5 litra a co to będzie to zgadujecie aha żeby dmuchnąć gdi potrzebował byś go na pewno lekko odprężyć są takie płyty specjalne, do tego kolektory dolotowy metalowy i wylotowy taki żeby można było turbo podpiąć do tego pułapki olejowe na odmy tzw sandwich żeby poprowadzić olej do sprężarki, dodatkowo chłodnica oleju, intercooler, przewody, zawory upustowe, przeprogramowanie ecu, modyfikacja wydechu, to tylko silnik, i nie ma żadnej gwarancji jak długo pociągnie,a reszta? |
|
|
|
 |
NovyScot
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI Sport
Kraj/Country: UK
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 12 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-11-2009, 16:39
|
|
|
"przy odpowiedniej technice jazdy moc 125km w tym aucie jest nawet wystarczajaca
Pozdroo"
Wedlg mnie, i mojego stylu jazdy 125KM w Cari jest absolutnym minimum jakie mozna bylo zaladowac do tego samochodu.
Problemy pojawiaja sie kiedy jedziesz powyzej 100mph jest lekkie wzniesienie w ty potrzebujesz przyspieszyc jeszcze do ok 120mph :/ niby przyspiesza ale co to za przyspieszanie
Dla przykladu Audi A4 2.0 FSI T i 200KM radzi sobie znacznie lepiej z takimi sytuacjami |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-11-2009, 17:02
|
|
|
NovyScot napisał/a: | Dla przykladu Audi A4 2.0 FSI T i 200KM radzi sobie znacznie lepiej z takimi sytuacjami | 2.0 TFSI to silnik wspomagany zintegrowana turbina, cisnienie paliwa jest rzedu 150bar, a wtryskiwacze sa tak skonstruowane aby paliwo bylo tak rozpylane by mieszanka paliwa byla "homogeniczna", nie wspominajac juz o sterowniku silnika, dlatego silnik w wersji bazowej 160KM wzrosl az do mocy 211KM, wiec z silnika Carismy GDI mozna wyciagnac co najwyzej najubozsze parametry rzedu 160KM, kosztem oczywiscie jego zywotnosci, druga sprawa przyspieszenie pod gorke ze 160km/h do 194km/h nie jest latwa nawet dla silnika o mocy 150KM, zreszta o jakich my tu predkosciach mowimy i jakich silnikach, jak chcesz jezdzic z takimi predkosciami powinienes zmienic sobie auto na conajmnije V40 z silnikiem 1.9 T4 198KM, ktory bez problemu mozesz podkrecic do mocy 320KM. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 22-11-2009, 17:28
|
|
|
NovyScot, Zastanawiam sie gdzie takie prędkości osiągasz na pewno nie w uk A nawet jeżeli w UK to takie przygody z prędkością mogą się skończyć dla ciebie zakazem prowadzenia auta na ternie UK nie mówiąc o więzieniu
mój znajomy z Bournemouth dostał sporą kare zakaz na 2 lata i wywalili go z pracy za to że był karany i miał problem ze znalezieniem pracy bo miał napaprane w papierach
I tak jego kariera w tym kraju się skończyła. |
|
|
|
 |
NovyScot
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI Sport
Kraj/Country: UK
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 12 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-11-2009, 17:46
|
|
|
pawelsonx
To nie jest istotnie gdzie osiagam takie predkosci. Drogi i autostrady w UK sa swietne.
Jestem dorosly, posiadam rowniez mozg wiem jakie sankcje sa za to przewidziane.
Nie umoralniaj ludzi bo nie o tym jest temat
[ Dodano: 22-11-2009, 17:48 ]
robertdg
wlasnie sek w tym ze cari mi sie podoba i nie chcialbym jej zmieniac :/ |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-11-2009, 18:14
|
|
|
NovyScot to ratuje Cie tylko i wylacznie SWAP na mocniejsza jednostke, polecam motor T4 volvo, ma kute bebechy, taniej Cie to wyniesie niz zrobienie i zlozenie silnika na zamowienie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|