[2.5 TD] Świecąca się kontrolka oleju. |
Autor |
Wiadomość |
matek6
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 5 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 24-11-2009, 16:00 [2.5 TD] Świecąca się kontrolka oleju.
|
|
|
Witam. Czy ktoś mi pomoże rozwiązać problem z zapalającą się pomarańczową kontrolką (na zdjęciu jest czerwona ale w rzeczywistości pomarańczowa)ZDJĘCIE Jak silnik jest zimny nie świeci dopiero w czasie jazdy jak temperatura silnika osiagnie 60-65 stopni wtedy sie zapala i świeci do momentu zgaszenia silnika. Jak rozgrzanego się uruchomi to po minucie znów się zapala czy to może świadczyć o złej jakości (lepkości) wlanego oleju w silniku? Będę wdzięczny za pomoc pozdrawiam |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 24-11-2009, 16:29
|
|
|
Ja też witam. Ta kontrolka to zbyt niski poziom oleju. Sugeruję dolać. A zapala na pracującym bo wtedy pompa ciągnie olej do silnika i w misce go mniej. A jak zgasisz to olej spływa do miski i go więcej. Proste. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
matek6
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 5 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 24-11-2009, 16:43
|
|
|
Stan oleju jest milimetr ponad maksimum na miarce. |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 24-11-2009, 17:39
|
|
|
O bagnetach oleju to już kiedyś było. Każdy miał inaczej. To zrób tak - zlej olej i wlej jeszcze raz. Ma być o ile pamiętam siedem litrów. Jak się okaże, że w silniku było mało to dolej do siedmiu i natnij sobie nową skalę na bagnecie. A jak jest OK to znaczy, że szlag trafił czujnik od lampki. Ale nie sądzę. A tak nawiasem to wszystko to jest na forum, wystarczy trochę czasu i chęci. Na moim bagnecie jak jest max to brakuje jeszcze ponad litra i leję centymetr wyżej. Nie wywaliło simeringów, nie leje nigdzie. Lampka też błyska jak jest na środku skali. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
matek6
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 5 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 24-11-2009, 17:48
|
|
|
Dziękuje bardzo za odpowiedź. Jestem po raz pierwszy na tym forum dlatego nie używałem szukajki następnym razem obiecuje, że poszukam najpierw za nim cokolwiek napisze. |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 24-11-2009, 19:43
|
|
|
matek6 napisał/a: | Dziękuje bardzo za odpowiedź. Jestem po raz pierwszy na tym forum dlatego nie używałem szukajki następnym razem obiecuje, że poszukam najpierw za nim cokolwiek napisze. |
Wyluzuj z tą "szukajką"trochę dziwne zwyczaje tu panują ale da się wytrzymać
Jak dodasz gazu to też świeci czy tylko na wolnych obrotach?Pytam bo mam przeczucie że to coś z układem olejowym a dokładnie mówiąc po chłopsku silnik Ci się kończy zwłaszcza jak kontrolka świeci na wolnych obrotach i przy rozgrzanym silniku. Puki co to śmigaj i nie panikuj...możesz zmienić olej na gęstszy lub w ostateczności jak nic to nie pomoże- wymienić panewki na wale i korbowodach. |
|
|
|
 |
behemot
Forumowicz bubu

Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 88 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-11-2009, 21:01
|
|
|
Ale jemu sie pali od poziomu nie od ciśnienia. Nieraz warto dokładnie czytac posty
[ Dodano: 24-11-2009, 21:04 ]
A jak jest na przechyłach. Wiem ze podczas ostrych podjazdów lubi sie zapalać |
_________________ Stokrotka |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 24-11-2009, 22:31
|
|
|
behemot napisał/a: | Ale jemu sie pali od poziomu nie od ciśnienia. Nieraz warto dokładnie czytac posty
[ Dodano: 24-11-2009, 21:04 ]
A jak jest na przechyłach. Wiem ze podczas ostrych podjazdów lubi sie zapalać | |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24-11-2009, 22:43
|
|
|
Witaj na forum.Kiedy zmieniałeś olej i na jaki? Czy zmieniałeś też filtr olejowy?Warto też sprawdzić czujnik olejowy->> gdzie on jest to Czy aby pewny jesteś że masz odpowiedni bagnet namierz kogoś w okolicy z tym samym modelem i chwila prawdy.Wcześniej już pisałem z własnego doświadczenia NIE WLEWAJ MINERALNEGO sorki że "krzyczałem" ale to tylko dla podkreślenia. A z szukaniem na forum to chyba Administratorów musimy poprosić o bardzo szczegółową instrukcje |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 24-11-2009, 23:17
|
|
|
Chłopaki, nie mieszajcie. Silnik ok, to nie lampka od ciśnienia. Bagnety sam mierzyłem też ze cztery, każdy ma inaczej, wszystkie do 4D56 w rozrzucie dwuletnim. Czujnik od lampki o ile pamiętam jest w misce. Metoda, którą podałem była zalecana w identycznym przypadku na forum przez Zbyszkam2. Jeszcze jakieś pytania? Waldku, nie wiem czemu tak nie lubisz minerala? Ja mam dwie dwójki zalane Mobilem i nic się nie dzieje. Wymieniam co 10000 i jest Ok. A że mi turbo siorbie to inna sprawa. Ale moim zdaniem dobry mineral lepszy jak g..niany semisyntetyk z Biedronki. Te silniki to konstrukcja z czasów, jak syntetyków to pewnie jeszcze nie było. Owszem jak zrobię kapitalkę to wleję syntetyk a na razie mineral. Matek6 - lej olej taki jak dotychczas, wlej siedem litrów , narżnij bagnet i nie kombinuj. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-11-2009, 00:16
|
|
|
Castrol Magnatec 10W40 to nie
Heilsberg napisał/a: | jak g..niany semisyntetyk z Biedronki |
Heilsberg napisał/a: | nie wiem czemu tak nie lubisz minerala? |
bo jesli był wcześniej zalany syntetykiem to już tak będę robił a po mineralnym (raz tylko był użyty ) to totalnie stracił moc i zasłonę dymną za sobą zostawiał.Jeżdżę w teren i to czasami dość ostry teren,same góry stawiają swoje prawa więc oleum zmieniam średnio co 7-8 tyś a to że lampka błyska gdy na bagnecie w połowie to..... może wina mineralnego |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 25-11-2009, 00:44
|
|
|
Waldku, nie chciałem Cię urazić co do oleju, tak z ciekawości zapytałem. Ale wiesz jak jest - czasem ludzie "tylko syntetyk !!" a jak zobaczysz co leją to wolałbym z zielonej beczki z napisem BP. A przy okazji, po co lałeś mineral jak miałeś syntetyk? Ja tam zawsze leję to co było lane choć nie ukrywam, że też preferuję syntetyki. Ale nie dane mi było żadnego wozu mieć od nowości więc leję to co lane było tyle, że sprawdzonych firm. A czujnik w misce jest głupi na tyle, że nie odróżnia gatunków oleju i świeci jak go za mało po prostu. I taki bagnet - co mnie zresztą na początku też strasznie dziwiło - w końcu to dosyć istotny przyrząd by produkować go jak popadnie. Ale tak już jest, że co jeden to inaczej. A może to Turki z Reichu przekładają? Z 3.0 na 2.5 lub z 2,5 na 2,8. Kto wie? |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25-11-2009, 12:10
|
|
|
Heilsberg napisał/a: | Waldku, nie chciałem Cię urazić co do oleju, |
spoko Heilsberg napisał/a: | A przy okazji, po co lałeś mineral jak miałeś syntetyk? |
Dałem się namówić "mechanikowi"->> miał w beczkach i tym handlował
Heilsberg napisał/a: | a jak zobaczysz co leją to wolałbym z zielonej beczki z napisem BP |
Jest to tylko pozorna oszczędność->>lać byle co aby było tłuste->olejek do opalania też jest tłusty Heilsberg napisał/a: | A może to Turki z Reichu przekładają? Z 3.0 na 2.5 lub z 2,5 na 2,8. Kto wie? |
V kolumna->> zepsuje się to przyjadą po następny Heilsberg napisał/a: | A czujnik w misce jest głupi na tyle, że nie odróżnia gatunków oleju i świeci jak go za mało po prostu. |
Może jednak rozróżnia lepkość po rozgrzaniu a między mineralnym a pół czy też syntetykiem jest w tym temacie różnica |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
matek6
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 5 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 25-11-2009, 16:27
|
|
|
Dolałem 1,5 litra oleju i nadal się świeci :\ myślę, że to chyba czujnik?? |
|
|
|
 |
behemot
Forumowicz bubu

Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 88 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-11-2009, 20:31
|
|
|
tak to chyba czujnik, nie dolewaj już wiecej oleju |
_________________ Stokrotka |
|
|
|
 |
|