Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Świecąca się kontrolka oleju.
Autor Wiadomość
matek6 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: Sztum
Wysłany: 24-11-2009, 16:00   [2.5 TD] Świecąca się kontrolka oleju.

Witam. Czy ktoś mi pomoże rozwiązać problem z zapalającą się pomarańczową kontrolką (na zdjęciu jest czerwona ale w rzeczywistości pomarańczowa)ZDJĘCIE Jak silnik jest zimny nie świeci dopiero w czasie jazdy jak temperatura silnika osiagnie 60-65 stopni wtedy sie zapala i świeci do momentu zgaszenia silnika. Jak rozgrzanego się uruchomi to po minucie znów się zapala czy to może świadczyć o złej jakości (lepkości) wlanego oleju w silniku? Będę wdzięczny za pomoc pozdrawiam
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 24-11-2009, 16:29   

Ja też witam. Ta kontrolka to zbyt niski poziom oleju. Sugeruję dolać. A zapala na pracującym bo wtedy pompa ciągnie olej do silnika i w misce go mniej. A jak zgasisz to olej spływa do miski i go więcej. Proste.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
matek6 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: Sztum
Wysłany: 24-11-2009, 16:43   

Stan oleju jest milimetr ponad maksimum na miarce.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 24-11-2009, 17:39   

O bagnetach oleju to już kiedyś było. Każdy miał inaczej. To zrób tak - zlej olej i wlej jeszcze raz. Ma być o ile pamiętam siedem litrów. Jak się okaże, że w silniku było mało to dolej do siedmiu i natnij sobie nową skalę na bagnecie. A jak jest OK to znaczy, że szlag trafił czujnik od lampki. Ale nie sądzę. A tak nawiasem to wszystko to jest na forum, wystarczy trochę czasu i chęci. Na moim bagnecie jak jest max to brakuje jeszcze ponad litra i leję centymetr wyżej. Nie wywaliło simeringów, nie leje nigdzie. Lampka też błyska jak jest na środku skali.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
matek6 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: Sztum
Wysłany: 24-11-2009, 17:48   

Dziękuje bardzo za odpowiedź. Jestem po raz pierwszy na tym forum dlatego nie używałem szukajki następnym razem obiecuje, że poszukam najpierw za nim cokolwiek napisze.
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 24-11-2009, 19:43   

matek6 napisał/a:
Dziękuje bardzo za odpowiedź. Jestem po raz pierwszy na tym forum dlatego nie używałem szukajki następnym razem obiecuje, że poszukam najpierw za nim cokolwiek napisze.

Wyluzuj z tą "szukajką"trochę dziwne zwyczaje tu panują ale da się wytrzymać :wink:
Jak dodasz gazu to też świeci czy tylko na wolnych obrotach?Pytam bo mam przeczucie że to coś z układem olejowym a dokładnie mówiąc po chłopsku silnik Ci się kończy zwłaszcza jak kontrolka świeci na wolnych obrotach i przy rozgrzanym silniku. Puki co to śmigaj i nie panikuj...możesz zmienić olej na gęstszy lub w ostateczności jak nic to nie pomoże- wymienić panewki na wale i korbowodach.
 
 
 
behemot 
Forumowicz
bubu


Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 88
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 24-11-2009, 21:01   

Ale jemu sie pali od poziomu nie od ciśnienia. Nieraz warto dokładnie czytac posty

[ Dodano: 24-11-2009, 21:04 ]
A jak jest na przechyłach. Wiem ze podczas ostrych podjazdów lubi sie zapalać
_________________
Stokrotka
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 24-11-2009, 22:31   

behemot napisał/a:
Ale jemu sie pali od poziomu nie od ciśnienia. Nieraz warto dokładnie czytac posty

[ Dodano: 24-11-2009, 21:04 ]
A jak jest na przechyłach. Wiem ze podczas ostrych podjazdów lubi sie zapalać
:oops:
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 24-11-2009, 22:43   

Witaj na forum.Kiedy zmieniałeś olej i na jaki? Czy zmieniałeś też filtr olejowy?Warto też sprawdzić czujnik olejowy->> gdzie on jest to :dontknow: Czy aby pewny jesteś że masz odpowiedni bagnet namierz kogoś w okolicy z tym samym modelem i chwila prawdy.Wcześniej już pisałem z własnego doświadczenia NIE WLEWAJ MINERALNEGO sorki że "krzyczałem" ale to tylko dla podkreślenia. A z szukaniem na forum to chyba Administratorów musimy poprosić o bardzo szczegółową instrukcje :wink:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 24-11-2009, 23:17   

Chłopaki, nie mieszajcie. Silnik ok, to nie lampka od ciśnienia. Bagnety sam mierzyłem też ze cztery, każdy ma inaczej, wszystkie do 4D56 w rozrzucie dwuletnim. Czujnik od lampki o ile pamiętam jest w misce. Metoda, którą podałem była zalecana w identycznym przypadku na forum przez Zbyszkam2. Jeszcze jakieś pytania? Waldku, nie wiem czemu tak nie lubisz minerala? Ja mam dwie dwójki zalane Mobilem i nic się nie dzieje. Wymieniam co 10000 i jest Ok. A że mi turbo siorbie to inna sprawa. Ale moim zdaniem dobry mineral lepszy jak g..niany semisyntetyk z Biedronki. Te silniki to konstrukcja z czasów, jak syntetyków to pewnie jeszcze nie było. Owszem jak zrobię kapitalkę to wleję syntetyk a na razie mineral. Matek6 - lej olej taki jak dotychczas, wlej siedem litrów , narżnij bagnet i nie kombinuj.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-11-2009, 00:16   

Castrol Magnatec 10W40 to nie
Heilsberg napisał/a:
jak g..niany semisyntetyk z Biedronki

Heilsberg napisał/a:
nie wiem czemu tak nie lubisz minerala?

bo jesli był wcześniej zalany syntetykiem to już tak będę robił a po mineralnym (raz tylko był użyty :twisted: ) to totalnie stracił moc i zasłonę dymną za sobą zostawiał.Jeżdżę w teren i to czasami dość ostry teren,same góry stawiają swoje prawa :mrgreen: więc oleum zmieniam średnio co 7-8 tyś :-k a to że lampka błyska gdy na bagnecie w połowie to..... może wina mineralnego :roll: :idea:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 25-11-2009, 00:44   

Waldku, nie chciałem Cię urazić co do oleju, tak z ciekawości zapytałem. Ale wiesz jak jest - czasem ludzie "tylko syntetyk !!" a jak zobaczysz co leją to wolałbym z zielonej beczki z napisem BP. A przy okazji, po co lałeś mineral jak miałeś syntetyk? Ja tam zawsze leję to co było lane choć nie ukrywam, że też preferuję syntetyki. Ale nie dane mi było żadnego wozu mieć od nowości więc leję to co lane było tyle, że sprawdzonych firm. A czujnik w misce jest głupi na tyle, że nie odróżnia gatunków oleju i świeci jak go za mało po prostu. I taki bagnet - co mnie zresztą na początku też strasznie dziwiło - w końcu to dosyć istotny przyrząd by produkować go jak popadnie. Ale tak już jest, że co jeden to inaczej. A może to Turki z Reichu przekładają? Z 3.0 na 2.5 lub z 2,5 na 2,8. Kto wie?
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 25-11-2009, 12:10   

Heilsberg napisał/a:
Waldku, nie chciałem Cię urazić co do oleju,

spoko :occasion5: :occasion5: :occasion5:
Heilsberg napisał/a:
A przy okazji, po co lałeś mineral jak miałeś syntetyk?

Dałem się namówić :twisted: "mechanikowi"->> miał w beczkach i tym handlował
Heilsberg napisał/a:
a jak zobaczysz co leją to wolałbym z zielonej beczki z napisem BP

Jest to tylko pozorna oszczędność->>lać byle co aby było tłuste->olejek do opalania też jest tłusty :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Heilsberg napisał/a:
A może to Turki z Reichu przekładają? Z 3.0 na 2.5 lub z 2,5 na 2,8. Kto wie?

V kolumna->> zepsuje się to przyjadą po następny :roll: :wink:
Heilsberg napisał/a:
A czujnik w misce jest głupi na tyle, że nie odróżnia gatunków oleju i świeci jak go za mało po prostu.

Może jednak rozróżnia lepkość po rozgrzaniu a między mineralnym a pół czy też syntetykiem jest :shock: w tym temacie różnica :shock:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
matek6 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: Sztum
Wysłany: 25-11-2009, 16:27   

Dolałem 1,5 litra oleju i nadal się świeci :\ myślę, że to chyba czujnik??
 
 
behemot 
Forumowicz
bubu


Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 88
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 25-11-2009, 20:31   

tak to chyba czujnik, nie dolewaj już wiecej oleju
_________________
Stokrotka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.