Sprzęgło Cari 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
crash06
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 14 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 24-12-2010, 11:51 Sprzęgło Cari 1.6
|
|
|
Witam. Chciałbym wyregulować sobie sprzęgło (za wysoko bierze) proszę o pomoc jak dokonać regulacji... |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-12-2010, 12:38
|
|
|
crash06, to nie polonez, że sprzęgło regulujesz. Tutaj masz wysprzęglik. Sprzęgło prawdopodobnie do śmieci. Ewentualnie można ratować się wymianą płynu. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 25-12-2010, 16:35
|
|
|
jedyna regulacja jest przy pedale |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
astralss
Nowy Forumowicz astralss
Auto: Carisma 2000r. 1.6 103km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lis 2010 Posty: 3 Skąd: xxx
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-06-2011, 08:56
|
|
|
Nie bedzie pasować, jezeli auto zostało wyprodukowane po wrześniu 99r, bo od pażdziernika 99r były montowane 620 3105 00 LUK (pasuje tez do wersji 103KM) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Asmodeus1
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma MSX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 33 Skąd: Polska
|
Wysłany: 29-06-2011, 10:52
|
|
|
Witam,
mam Carisme MSX, i padł mi docisk. I teraz mam pytanie. Czy sprzęgło (komplet) będzie pasować z wersji standardowej? Z instrukcji wynika że dół silnika jest taki sam, skrzynia taka sama (nawet Laguna ma taką skrzynię). więc idąc tą drogą sprzęgło powinno być takie samo. Co więcej na allegro są komplety do wersji 1,8 i GDI za jakieś 400zł. i są komplety do GDI i MSX za 750 zł. Co więcej jest komplet firmy aisin gdzie sprzęgło jest dedykowane do 1,8 i MSX. I teraz mam mętlik, czy wydawać 750 zł czy może będzie pasowało to za 400 zł.
Proszę o pomoc. |
_________________ Posiadane auta
- Mitsubishi Carisma MSX
 |
|
|
|
 |
Duli
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.6 16V 4G18 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 18 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-10-2013, 22:02
|
|
|
Wybaczcie, że odkopuję temat, ale przyda się taka informacja. Sprzęgło LUKa o oznaczeniu 620 2215 00 jak najbardziej pasuje do wersji polift 1.6 16V 103KM. Także do silnika 1.6 to samo sprzęgło pasuje przed i po lifcie. Nie trzeba kupować tego LUK 620 3105 00. Można śmiało brać do starszej wersji i przy okazji oszczędzić sporo kasy, bo różnica w cenie jest bardzo duża. Właśnie na takim jeżdżę i mechanik nie mówił, że coś nie pasowało, to samo powiedzieli mi przez telefon w 2 sklepach, zaryzykowałem i opłaciło się. Dodatkowo, klekotanie przy puszczonym sprzęgle nie oznacza od razu padniętego któregokolwiek łożyska w skrzyni. Wystarczyła wymiana kompletu sprzęgła, wraz z łożyskiem oporowym i po wymianie tego drugiego ustało. Bałem się, że hałasuje któreś w skrzyni, ale na szczęście nie.
Oznaczenia, które wyszukałem:
LUK 620 2215 00
Aisin KM-046
Sachs 3000 842 501 |
_________________ LPG: Lovato Smart, Lovato RGJ 3.2L |
Ostatnio zmieniony przez Duli 21-10-2013, 23:59, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-10-2013, 22:52
|
|
|
Ja też na takim jeżdżę. Od dedykowanego różni się tylko ilością sprężynek a co za tym idzie, siła docisku tarczy przez docisk. W dedykowanej tarczy dociskowej sprężyny składają się z trzech blaszek każda a w tym tańszym z dwóch. Ale jeśli to słabsze sprzęgło dedykowane jest do wersji 99 konnej to 4 konie więcej nie zrobią dużej różnicy. |
|
|
|
 |
|