[E33A 2.0] Problem z ogrzewaniem |
Autor |
Wiadomość |
chudy-88
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant E33A 2.0+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 35 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: 22-11-2009, 00:18 [E33A 2.0] Problem z ogrzewaniem
|
|
|
Witam wszystkich.
Mam problem z ogrzewaniem w mitsubishi galant 2.0 + LPG 88r.
Wszystkie węże są cieple,płynu nie brakuje, a węże z chłodnicy(2 grube) na uruchomionym silniku są miękkie,czy to tak ma być?? Jak silnik jest ciepły i włączę ogrzewanie na maksa to czuć ciepło przez około 30 sekund a później leci zimne powietrze.Termostatu nie mam bo go wykręciłem aby zobaczyć czy to wina termostatu ze nie grzeje w kabinie.Wskaźnik temperatury jest prawie na pionowo.Co może być nie tak.Dodam że wymieniałem płyn w chłodnicy ale przed wymianą też tak było tylko że ciepłe powietrze w kabinie było czuć przez jakieś 5 sekund galanta posiadam dopiero od miesiąca.Z góry dziękuje za odpowiedz. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 22-11-2009, 13:24
|
|
|
Masz prawdopodobnie do wymiany nagrzewnicę. Możesz spróbować przepłukać układ chłodzenia. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-11-2009, 21:21
|
|
|
chudy-88, wedlug mnie problem tkwi w podpieciu parownika LPG, plyn nie cisnie sie przez nagrzewniczke tylko przez parownik, bo tak mu wygodniej, i zaloz termostat z powrotem, najlepiej nowy, bo niedogrzewasz silnika przez co beda ci sie dzialy rozne inne klocki typu wieksze spalanie etc., |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
chudy-88
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant E33A 2.0+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 35 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: 26-11-2009, 09:09
|
|
|
Parownik mam podłączony w taki sposób: z silnika idzie wąż jest trójnik z trójnika idzie do parownika i do nagrzewnicy, a powrót z nagrzewnicy do silnika też jest tak samo zrobiony. Termostat mam już założony nowy i dalej tak samo jest. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26-11-2009, 15:38
|
|
|
Do tej samej rurki z parownika wraca czy do drugiej ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 26-11-2009, 23:31
|
|
|
Gaz powinien być podłączony do rurki wracającej z nagrzewnicy. Wtedy nie traci się na "mocy" ogrzewania. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-11-2009, 00:05
|
|
|
chudy-88 napisał/a: | Parownik mam podłączony w taki sposób: z silnika idzie wąż jest trójnik z trójnika idzie do parownika i do nagrzewnicy, a powrót z nagrzewnicy do silnika też jest tak samo zrobiony. Termostat mam już założony nowy i dalej tak samo jest. |
No to mi wyglada na to ze ciecz wybiera sobie prostsza droge obiegu, przez parownik ktory podlaczony jest rownolegle, zmienilbym konfiguracje podpiecia parownika. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
chudy-88
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant E33A 2.0+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 35 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: 19-12-2009, 05:07
|
|
|
Czyli jak to podpiąć żeby było dobrze?? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-12-2009, 09:51
|
|
|
..................................................parownik|
..................................................|...............|
Przewod do nagrzewnicy --------+-----------|---------
...................................................................|....................Nagrzewnica
Przewód od nagrzewnicy ---------------------+---------
Mniej więcej tak. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
chudy-88
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant E33A 2.0+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 35 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: 19-12-2009, 16:53
|
|
|
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem.Przewód z silnika do parownika z parownika do nagrzewnicy z nagrzewnicy powrót do silnika.Czy tak to ma być połączone?? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-12-2009, 20:35
|
|
|
Przewód z silnika - trójnik i z trójnika do parownika i nagrzewnicy.
Powrót z nagrzewnicy - trójnik i dalej do parownika i silnika. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
chudy-88
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant E33A 2.0+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 35 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: 19-12-2009, 21:46
|
|
|
Tak właśnie mam to połączone i bardzo słabo grzeje. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-12-2009, 21:49
|
|
|
To może problem w takim razie tkwi w nagrzewnicy. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 19-12-2009, 22:03
|
|
|
a może jest nagrzewnica zapowietrzona Macie jakiś sposób na odpowietrzenie Tak jak np. w oplu jest tak ze trzeba odkręcić czujnik temp. i czekać aż bąbelki przestaną się pojawiać.. |
_________________
 |
|
|
|
 |
chudy-88
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant E33A 2.0+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 35 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: 20-12-2009, 02:23
|
|
|
Możliwe że to nagrzewnica.Bo jak samochód jest na biegu jałowym, i jest rozgrzany to przed włączeniem sie wentylatora leci cieple powietrze zaraz przy nawiewie w desce rozdzielczej, jak sie włączy wentylator to przez chwile czuć ciepłe powietrze z nawiewu z dalszej odległości.I jak samochód stoi odpalony na biegu jałowym przez pewien czas już rozgrzany, i jak go przegazuje to słychać takie bulgotanie pod deską rozdzielczą w okolicach nagrzewnicy, czy to tak ma być??A jak jadę moim galancikiem to czuci trochę mocniej te ciepłe powietrze z nawiewu, ale w całym samochodzie żeby sie nagrzało ty chyba bym musiał przyjechać jakieś 500km, a w golfie jakiego posiadam wystarczy przejechać jakieś 5km i czuć ciepło w całym samochodzie.Czyżby golfy miały leprze ogrzewanie od galantów?? Jeszcze jedno pytanie czy układ chłodzenia odpowietrza się sam, czy trzeba coś odkręci żeby sie odpowietrzył?? |
|
|
|
 |
|