[2.8 TD] włączanie przedniego napędu |
Autor |
Wiadomość |
RYSZARD
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: aaaa
|
Wysłany: 18-08-2009, 20:07 [2.8 TD] włączanie przedniego napędu
|
|
|
W skrzyni SS nie ciągną koła przednie . Lampki zielone migają, mechanik twierdzi iż to jest usterka elektryczna uszkodzony elektromagnes lub coś innego. Proszę o pomoc, czy to może być taka przyczyna? |
|
|
|
 |
Passenger
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero2,8TDi(SupSel)+Galloper
Dołączył: 27 Maj 2009 Posty: 24 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20-08-2009, 12:54
|
|
|
Lampki migają, jeśli wrzuca się "polecenie" dźwignią, ale napęd się nie "załącza". |
|
|
|
 |
tombo
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 2 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 10-11-2009, 19:53
|
|
|
u mnie jest tak ze jak właczam przod to potem jak go wyłacze na postoju i rusze to ciagle chodzi i musze tak powtorzyc to sie wyłaczy nie wiem dlaczego tak |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-11-2009, 11:27 Re: włączanie przedniego napędu
|
|
|
RYSZARD napisał/a: | W skrzyni SS nie ciągną koła przednie . Lampki zielone migają, mechanik twierdzi iż to jest usterka elektryczna uszkodzony elektromagnes lub coś innego. Proszę o pomoc, czy to może być taka przyczyna? |
Na prawym nadkolu masz dwie cewki do podciśnień, odepnij wtyczkę od prawej i sprawdź co się teraz będzie działo. Jak zadziała to mamy ten sam problem, IMO, elektryczny. |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 13-11-2009, 09:32
|
|
|
Passenger napisał/a: | Lampki migają, jeśli wrzuca się "polecenie" dźwignią, ale napęd się nie "załącza". |
A nie zaczął ostatnio chłeptać więcej paliwa ... bo coś mi się wydaje, że sprzęgiełka zapinają ale muszę to jeszcze sprawdzić na podnośniku.
[ Dodano: 15-11-2009, 19:50 ]
Może ktoś z klubowych specmechaniorów w przypływie dobrej woli opisał by przystępnie działanie załączania napędów w SuperSelect. Jakie znaczenia mają podciśnienia, czy tylko sterują kontrolkami czy mają wpływ na zapinanie sprzęgiełek. Jeśli się nie mylę to wał przedni pracuje cały czas a napęd na przód jest podawany po włączeniu reduktora? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-11-2009, 08:49
|
|
|
DiWhizZ w ES przedni wal pracuje zawsze i jedno kolo takze. Dlatego czesto uzywa sie okreslenia "spiety na sztywno". Tu wlasnie jest roznica w budowie skrzyn rozdzielczych. System SS ma miedzyosiowy blokowany mechanizm roznicowy. Przedni wal w pozycji 2H nie jest spiety, nie kreci sie. Dopiero wlaczajac wajcha (4H) w skrzyni rozdzielczej/reduktorze zapina sie naped na przednia os. Potem idzie zasilanie z czujnika na zaworek, który steruje silownikiem przy moscie i spina razem przednia poloske z dyferencjalem.
Kwestia sprzegielek to juz inna bajka. W systemie SS nie mialy zastosowania w ES bywaja i sa pozytecznym lecz upierdliwym ustrojstwem. Ja mam Easy Select bez sprzegielek i wszystko "robi" na stale. Kiedys myslalem nawet nad kupnem AVM'ow ale skoro japonce tak to u mnie wymyslili to nie bede motal. Przynajmniej do czasu posiadania gwarancji. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17-11-2009, 10:22
|
|
|
Gene napisał/a: | DiWhizZ System SS ma miedzyosiowy blokowany mechanizm roznicowy. Przedni wal w pozycji 2H nie jest spiety, nie kreci sie. Dopiero wlaczajac wajcha (4H) w skrzyni rozdzielczej/reduktorze zapina sie naped na przednia os. Potem idzie zasilanie z czujnika na zaworek, który steruje silownikiem przy moscie i spina razem przednia poloske z dyferencjalem. |
Dzięki Gene, ostatnio dyskutowałem z kimś na ten temat szukając rozwiązania. Dokładnie potwierdziłeś moje przypuszczenia. Jak sądzę po przerzuceniu lewarka w pozycję 4H idzie informacja na przekaźnik (chyba ten w okolicach konsoli radia?) a dalej na cewki od podciśnień, które sterują siłownikiem o którym napisałeś. Teraz muszę prześledzić całą drogę. W schematach znalazłem, że pomiędzy przekaźnikiem a cewkami jest zabezpieczenie bezpiecznikami 10A, tylko za cholerę nie mogę ich zlokalizować.
P.S. Oślepłem albo nie widzę opcji POMÓGŁ do Twojego posta? |
|
|
|
 |
LEWY
Mitsumaniak

Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 516 Skąd: Prabuty/Gdynia
|
Wysłany: 17-11-2009, 11:30
|
|
|
diWhizZ
nie widzisz pomógł,
bo to RYSZARDzałożył ten temat. |
_________________
 |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17-11-2009, 11:43
|
|
|
LEWY napisał/a: | diWhizZ
nie widzisz pomógł,
bo to RYSZARDzałożył ten temat. |
Ahhh ... Boryna, postać z powieści ;P ... RYSZARD pewnikiem kliknie na odpowiednią ikonkę |
|
|
|
 |
rogal16-91
Forumowicz Pajero 4x4

Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Majdan OBL
|
Wysłany: 22-11-2009, 20:53
|
|
|
spróbuj może po zapięciu 4H ruszyć dość gwałtownie a np u mojego taty w jego Pajero SS kontrolki od napędów nawet na 2H mrugają przednie koła |
_________________
 |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 23-11-2009, 10:04
|
|
|
rogal16-91 napisał/a: | spróbuj może po zapięciu 4H ruszyć dość gwałtownie |
już sprawdzałem, nie działa ... jako ciekawostka coś takiego na youtube |
|
|
|
 |
|