Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] słabe ogrzewanie
Autor Wiadomość
COLTER80
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2008, 18:31   [CA4A 1.6] słabe ogrzewanie

Siła nadmuchu zimnego powietrza jest ok, tylko po przekręceniu gałki na ciepłe powietrze, dmucha minimalnie cieple/prawie zimne

Musze coś z tym zrobić bo jak przyjdą mrozy to masakra będzie.
Co to może być?

Silnik ładnie się nagrzewa.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2008, 18:59   

Moze byc zapowietrzony uklad chlodzenia albo nagrzewnica
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2008, 19:06   słabe ogrzewanie

Może też byc za mało płynu w układzie.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 05-10-2008, 20:21   

MARCIN--Ibiza napisał/a:
Siła nadmuchu zimnego powietrza jest ok, tylko po przekręceniu gałki na ciepłe powietrze, dmucha minimalnie cieple/prawie zimne
Obok kratek nawiewu na panelu środkowym jest taka wajcha którą można ustawić góra (niebieski) lub dół (biały). To przełącznik sterowania bajpasem zimnego powietrza. Ustaw go na dół (biały) i zobacz czy wtedy jest ciepło.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2008, 21:07   

Ja zeszłej zimy jedziłem z tym dinksem na niebieskim i dodatkowo z zepsutym termostatem.To była masakra.
 
 
marecki338 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 278
Skąd: bartoszyce
Wysłany: 05-10-2008, 22:19   

witam. masz do wymiany termostat. przycięty jest zapewne i nie zamyka obiegu silnika. koszt max 30 zł.
 
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2008, 22:32   Re: słabe ogrzewanie

MARCIN--Ibiza napisał/a:


Silnik ładnie się nagrzewa.


Wiec raczej nie termostat.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 06-10-2008, 06:02   

marecki338, czytaj ;)
MARCIN--Ibiza napisał/a:
Silnik ładnie się nagrzewa.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-10-2008, 11:05   

Ja miałem podobnie. Grzało coraz gorzej aż w końcu przestało w ogóle.

Zrób tak. Jak Będziesz miał ciepły silnik po jeździe otwórz maskę i obok zbiorniczka spryskiwaczy masz gumowe rurki które wchodzą w ścianę grodziową. Jedna wlotowa, druga wylotowa z nagrzewnicy. Sprawdź czy obie mają podobną temperaturę. Jeśli ta bliżej zbiorniczka jest zimna lub ledwo ciepła to masz zapchaną chłodnicę od nagrzewnicy. Czyli woda która wchodzi do chłodnicy nie ma możliwości przejścia przez chłodnicę a zatem sama chłodnica się nie nagrzewa i powietrze leci zimne.

Jak to naprawić? Kup płyn do czyszczenia układu chłodzenia (ok 11zł na 200ml). Spuść cały płyn z układu ( korek w chłodnicy, korek z lewej strony kolektora wydechowego, nie zapomnij o odpowietrzniku nad termostatem). Nalej do bańki wody i tego płynu i wlej to do układu. Na puszce było napisane aby przejechać się kilka kilometrów albo żeby pochodził chwilę na wolnych obrotach, ja dopiero po ok 20 km poczułem ciepłe powietrze, a po ok 30 - 35 leciało już takie jak przed awarią.

Następnie musisz spuścić wodę. Najlepiej jeszcze raz zalać go do pełna wodą, zrobić parę kilometrów i ponownie spuścić wodę. Powiem Ci że woda którą spuszczałem miała pełno małych kawałków osadu i troszkę "błota". Wyczyściłem jeszcze zbiorniczek wyrównawczy szczotką do butelek bo tam też się zbiera syf. Następnie trzeba nalać płynu do chłodnic i cieszyć się ciepełkiem. :)

Zrób to czym prędzej bo zaraz zaczną się przymrozki i woda którą nalejesz dla przeczyszczenia może zamarznąć.
_________________


 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2008, 11:27   

Cytat:
Obok kratek nawiewu na panelu środkowym jest taka wajcha którą można ustawić góra (niebieski) lub dół (biały). To przełącznik sterowania bajpasem zimnego powietrza. Ustaw go na dół (biały) i zobacz czy wtedy jest ciepło.


U mnie nawet jak jest ta wajha na niebieskim polu i ustawi sie pokretlem na cieple powietrze to da sie nagrzac samochod w miare dobrze chodz nie tak jak na bialym polu wiec szukalbym problemu dalej ;)
 
 
COLTER80
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2008, 18:59   

tresorex, dzieki za super opis.
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-10-2008, 12:55   

Spoko. Napisz później czy to to samo co u mnie i czy pomogło!
_________________


 
 
COLTER80
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2008, 17:24   

Zamowilem termostat, za 10zł wiec chyba bylo warto.
Najpierw to sprawdzę.
Nagrzewnice kompletną moge kupić za 40zł-oczywiscie sprawną :wink:

Bede tu oczywiscie opisywal postepy z pracy nad ogrzewaniem.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 09-10-2008, 14:37   

Jezeli ten termostat za 10 zl jest wloski to lepiej pozostan przy swoim starym.
Bo za jakis czas albo od razu moze nie dzialac (mowie to z autopsji).
 
 
COLTER80
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2009, 15:06   

londolut napisał/a:
MARCIN--Ibiza napisał/a:
Siła nadmuchu zimnego powietrza jest ok, tylko po przekręceniu gałki na ciepłe powietrze, dmucha minimalnie cieple/prawie zimne
Obok kratek nawiewu na panelu środkowym jest taka wajcha którą można ustawić góra (niebieski) lub dół (biały). To przełącznik sterowania bajpasem zimnego powietrza. Ustaw go na dół (biały) i zobacz czy wtedy jest ciepło.


Dopiero teraz doszedłem co było uszkodzone.

Okazało się, że właśnie linka od tej gałki, rozłączyła się po drodze.

Jest już OK, nie leci zimne, leci ciepłe ale nie jest to jeszcze "mocno ciepłe" powietrze, mimo nagrzanego silnika. Ale nie ma co marudzić, jest juz OK.
Dzieki za rady.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.