 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 22-04-2007, 18:15 |
[CJ4A 1.6] Czujnik temperatury wtrysku |
Autor |
Wiadomość |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2006, 18:57 [CJ4A 1.6] Czujnik temperatury wtrysku
|
|
|
Witam
Jakiś czas temu pisałem o moim problemie z silniczkiem krokowym - auto zdychało natychmiast po wrzuceniu luzu, nie można bylo go bez gazu odpalić. Czyszczenie przepustnicy i silniczka (bez rozkrecania go) pomogło, ale nie do końca. Samochód nie gaśnie gdy silnik jest ciepły. Wygląda to tak że po uruchomieniu zimnego silnika trzeba lekko potrzymac go na gazie ok minuty. Po tej chwili silnik przestaje gasnąc, obroty zjezdzają do ok. 600 rpm i w miarę jak silnik sie rozgrzewa dobijają do 800 i silnik potem rowno trzyma te 800 obrotów cały czas. Mój mechanik powiedział iż wskazuje to na walniety czujnik temp. wtrysku.
Jest jedno ale. Obroty trzymają się równo 800 o ile nie włączam żadnego odbiornika prądu - włączenie swiatel, wentylatora, ogrzewania szyby powoduje spadek obrotów do jakis 650-700. To samo sie dzieje jak krece kierownicą. Tu mechanik odsyła mnie do elektryka, ale radzi zaczac od tego czujnika.
Co o tym myślicie?
BTW czy czujnik temp. wtrysku to engine coolant temp. sensor? Czyli po prostu czujnik temp. silnika? |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 22-04-2007, 18:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-09-2006, 19:02
|
|
|
lukamar napisał/a: | czujnik temp. wtrysku. |
To jakiś nowy czujnik mechanik wynalazł:)
Z tego co opisujesz silniczek wogóle nie reguluje obrotów - jakby był martwy - ja tak miałem jak wymontowałem sobie silniczek do naprawy.
Na zimnym silniczek powinien podnieść obroty - nie podnosi
Po włączeniu odbiorników prądu - nie podnosi
Przy kręceniu kierownicą - też nie
I przy toczeniu auta pewnie też
Albo padnięty silniczek, albo niewłaściwa regulacja
EDIT: Jakby padnięty był czujnik temperatury silnika, auto miałoby trudności żeby wogóle odpalić, ale po rozgrzaniu silniczek krokowy regulowałby obroty |
|
|
|
 |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2006, 09:47
|
|
|
A gdzie naprawiałes swój silniczek? Możesz polecić jakis warsztat w 3mieście? Niestety żaden ze znanych mi mechaników nie podejmuje się zadania. I jeszcze jedno pytanie - jak sprawdzić czy wymontowany silniczek jest sprawny? Znalazłem używany ale boję się, że też może być walnięty.... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24294 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-09-2006, 09:57
|
|
|
Podjedź kiedyś do mnie - obadamy sprawę. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-09-2006, 10:02
|
|
|
Gadaj z Japaneze o naprawie silniczka, a co do jego sprawdzenia:
SILENT napisał/a: | ....silniczek ma wyprowadzenia:
1 2 3
4 5 6
uzwojenia sprawdzisz omomierzem wg schematu:
1-2
2-3
4-5
5-6
Pomiedzy tymi parami musi byc opor ok. 30 ohm...
1-3
4-6
Pomiedzy tymi parami musi byc opor ok. 60 ohm...
|
|
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
Ostatnio zmieniony przez wichura1 07-09-2006, 10:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2006, 10:03
|
|
|
Krzyżak - Malbork czy Trójmiasto? Powiedz tylko gdzie i kiedy i co mam ze sobą zabrać...;) |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24294 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-09-2006, 10:09
|
|
|
Może być Gdańsk, bo aktualnie tam przebywam (do piątku). Dziś może wpadnie Adams, to będzie silna grupa. Nie powinniśmy tak na ogólnym się umawiać (prędzej przez PW), ale - jak nic się nie zmieni, to dziś koło 19, na parkingu Praktikera - może być? Nic nie musisz zabierać - wszystko mam ze sobą. |
|
|
|
 |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 09-09-2006, 13:18
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Gadaj z Japaneze o naprawie silniczka, a co do jego sprawdzenia:
SILENT napisał/a: | ....silniczek ma wyprowadzenia:
1 2 3
4 5 6
uzwojenia sprawdzisz omomierzem wg schematu:
1-2
2-3
4-5
5-6
Pomiedzy tymi parami musi byc opor ok. 30 ohm...
1-3
4-6
Pomiedzy tymi parami musi byc opor ok. 60 ohm...
|
|
Dziaj sprawdzałem rezystancje wg. podanego schematu - jest dokładnie taka jaka powinna być - 31 ohm między sąsiadującymi pinami i 61 miedzy skrajnymi. Wczesniej jak sprawdzalismy z Krzyzakiem byla dużo wyższa, ale silnik był ciepły. Dzisiaj mierzyłem na zimnym no i jest ok. Czy to znaczy, że z silniczkiem jest jednak wszystko ok? Czy pomimo prawidłoego oporu na pinach może nawalać?
Mam namierzony uzywany silniczek, niby sprawny (sprawdze miernikiem) ale w tej sytuacji nie wiem czy jest sens go kupować.
Czujnik temperatury silnika tez niby w porządku.
Ale na zimnym jak nie odpalał tak dalej nie odpala... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24294 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-09-2006, 23:42
|
|
|
Skoro masz takie wartosci, to ja bym silniczek zostawil.
Pozostaje regulacja obrotow (ale to - jak pisalem - najlepiej z MUTem) oraz sprawdzenie pompy paliwa (ew. jak testy z samostartem?). |
|
|
|
 |
|
|