Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
22-04-2007, 18:15
[CJ4A 1.6] Czujnik temperatury wtrysku
Autor Wiadomość
lukamar
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2006, 18:57   [CJ4A 1.6] Czujnik temperatury wtrysku

Witam
Jakiś czas temu pisałem o moim problemie z silniczkiem krokowym - auto zdychało natychmiast po wrzuceniu luzu, nie można bylo go bez gazu odpalić. Czyszczenie przepustnicy i silniczka (bez rozkrecania go) pomogło, ale nie do końca. Samochód nie gaśnie gdy silnik jest ciepły. Wygląda to tak że po uruchomieniu zimnego silnika trzeba lekko potrzymac go na gazie ok minuty. Po tej chwili silnik przestaje gasnąc, obroty zjezdzają do ok. 600 rpm i w miarę jak silnik sie rozgrzewa dobijają do 800 i silnik potem rowno trzyma te 800 obrotów cały czas. Mój mechanik powiedział iż wskazuje to na walniety czujnik temp. wtrysku.
Jest jedno ale. Obroty trzymają się równo 800 o ile nie włączam żadnego odbiornika prądu - włączenie swiatel, wentylatora, ogrzewania szyby powoduje spadek obrotów do jakis 650-700. To samo sie dzieje jak krece kierownicą. Tu mechanik odsyła mnie do elektryka, ale radzi zaczac od tego czujnika.
Co o tym myślicie?
BTW czy czujnik temp. wtrysku to engine coolant temp. sensor? Czyli po prostu czujnik temp. silnika?
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 22-04-2007, 18:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-09-2006, 19:02   

lukamar napisał/a:
czujnik temp. wtrysku.


To jakiś nowy czujnik mechanik wynalazł:)

Z tego co opisujesz silniczek wogóle nie reguluje obrotów - jakby był martwy - ja tak miałem jak wymontowałem sobie silniczek do naprawy.
Na zimnym silniczek powinien podnieść obroty - nie podnosi
Po włączeniu odbiorników prądu - nie podnosi
Przy kręceniu kierownicą - też nie
I przy toczeniu auta pewnie też
Albo padnięty silniczek, albo niewłaściwa regulacja

EDIT: Jakby padnięty był czujnik temperatury silnika, auto miałoby trudności żeby wogóle odpalić, ale po rozgrzaniu silniczek krokowy regulowałby obroty
 
 
lukamar
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2006, 09:47   

A gdzie naprawiałes swój silniczek? Możesz polecić jakis warsztat w 3mieście? Niestety żaden ze znanych mi mechaników nie podejmuje się zadania. I jeszcze jedno pytanie - jak sprawdzić czy wymontowany silniczek jest sprawny? Znalazłem używany ale boję się, że też może być walnięty....
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24294
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-09-2006, 09:57   

Podjedź kiedyś do mnie - obadamy sprawę.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-09-2006, 10:02   

Gadaj z Japaneze o naprawie silniczka, a co do jego sprawdzenia:

SILENT napisał/a:
....silniczek ma wyprowadzenia:
1 2 3
4 5 6

uzwojenia sprawdzisz omomierzem wg schematu:
1-2
2-3
4-5
5-6
Pomiedzy tymi parami musi byc opor ok. 30 ohm...
1-3
4-6
Pomiedzy tymi parami musi byc opor ok. 60 ohm...


_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez wichura1 07-09-2006, 10:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lukamar
[Usunięty]

Wysłany: 07-09-2006, 10:03   

Krzyżak - Malbork czy Trójmiasto? Powiedz tylko gdzie i kiedy i co mam ze sobą zabrać...;)
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-09-2006, 10:07   

Malbork, Krzyżak ci sprawdzi, a jeżeli jest uszkodzony Japaneze naprawi szkoda kupować skoro za grosze można reanimować.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24294
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-09-2006, 10:09   

Może być Gdańsk, bo aktualnie tam przebywam (do piątku). Dziś może wpadnie Adams, to będzie silna grupa. Nie powinniśmy tak na ogólnym się umawiać (prędzej przez PW), ale - jak nic się nie zmieni, to dziś koło 19, na parkingu Praktikera - może być? Nic nie musisz zabierać - wszystko mam ze sobą.
 
 
lukamar
[Usunięty]

Wysłany: 09-09-2006, 13:18   

wichura1 napisał/a:
Gadaj z Japaneze o naprawie silniczka, a co do jego sprawdzenia:

SILENT napisał/a:
....silniczek ma wyprowadzenia:
1 2 3
4 5 6

uzwojenia sprawdzisz omomierzem wg schematu:
1-2
2-3
4-5
5-6
Pomiedzy tymi parami musi byc opor ok. 30 ohm...
1-3
4-6
Pomiedzy tymi parami musi byc opor ok. 60 ohm...




Dziaj sprawdzałem rezystancje wg. podanego schematu - jest dokładnie taka jaka powinna być - 31 ohm między sąsiadującymi pinami i 61 miedzy skrajnymi. Wczesniej jak sprawdzalismy z Krzyzakiem byla dużo wyższa, ale silnik był ciepły. Dzisiaj mierzyłem na zimnym no i jest ok. Czy to znaczy, że z silniczkiem jest jednak wszystko ok? Czy pomimo prawidłoego oporu na pinach może nawalać?
Mam namierzony uzywany silniczek, niby sprawny (sprawdze miernikiem) ale w tej sytuacji nie wiem czy jest sens go kupować.
Czujnik temperatury silnika tez niby w porządku.
Ale na zimnym jak nie odpalał tak dalej nie odpala...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24294
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-09-2006, 23:42   

Skoro masz takie wartosci, to ja bym silniczek zostawil.
Pozostaje regulacja obrotow (ale to - jak pisalem - najlepiej z MUTem) oraz sprawdzenie pompy paliwa (ew. jak testy z samostartem?).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.