Elektryka-po dodaniu gazu światła mocniej świecą |
Autor |
Wiadomość |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-03-2009, 12:29 Elektryka-po dodaniu gazu światła mocniej świecą
|
|
|
Witam, prawie kupiłem Lancera ale zauważyłem dziwną przypadłość(jak w temacie) to samo z nawiewem, po dodaniu gazu pracuje szybciej, tzn w miare przyspieszania nie wzrasta ciagle a jednorazowo do momentu odpuszczenia gazu. Takich akcji nie mam nawet w Polonezie, co najwyżej w rowerze na dynamo i w 126p. Walnięty regulator napięcia czy może coś z alternatorem? Ewentualne ceny... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24332 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-03-2009, 14:08
|
|
|
99% regulator napiecia
1% konczace sie szczotki |
|
|
|
 |
robaluch.
Nowy Forumowicz
Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 5 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 08-02-2010, 20:51
|
|
|
witam,
to moj pierwszy post, więc witam wszystkich serdecznie.
mam problem, jak w temacie. światła świecą mocniej w momencie dodawania gazu, natomiast przy jeździe na wolnych obrotach prawie ich nie widać. napiszę po kolei diagnozy elektryków:
1. wymiana akumulatora. przyżądy wskazywały że ładowanie jest zbyt niskie przy obciążeniu (12v) ---- nie pomogło.
2. przeczyszczenie styków, zmiana klem przy aku, przeczyszczenie mas ------ nie pomogło
3. wymiana szczotek wraz z regulatorem napięcia ---- rzecz dokonana dzisiaj no i niestety dalej to samo...
nie wiem już do jakiego fachowca jechać, każdy stawia inną diagnozę, każdą z nich wypróbowałem i nic. usłyszałem też o diodach w alternatorze, natomiast wtedy świeciła by się kontrolka aku, a nic takiego nie ma miejsca. dodam, że wszystko dzieje się w Tomaszowie Lubelskim a do domu daleko...(Gdynia) i nie chcę ryzykować dalekiej trasy przy świeczkach zamiast świateł. proszę o podpowiedzi i z góry dziękuję!:)
p.s zapomnialem dodać. autko to lancer 98, 1.3 GL
[ Dodano: 09-02-2010, 14:59 ]
nie ma odpowiedzi jak dotąd, więc napiszę jak problem rozwiązano, może się komuś przyda na przyszłość otóż jest problem z komputerem, tzn alternator wysyła prawidłowy sygnał do komputera, ale komputer odsyła błędny sygnał i stąd zmiany napięcia. ponoć tego problemu nie ma w alternatorach dwu pinowych. mój jest cztero pinowy i wystarczyło odpowiednio obejść przewód odpowiedzialny za przepływ sygnału z kompa do alternatora. od tego czasu mam stałe napięcie przy wysokich jak i przy niskich obrotach i światełka świecą jak należy:)
dokonał tego elektryk z Zamościa - Wojtek. dobry fachowiec, polecam. w razie namiarów priv. |
|
|
|
 |
kojot128
Forumowicz
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2006 Posty: 104 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-03-2011, 11:19
|
|
|
i jak ci sie jeździ z tym obejściem kompa |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 18-03-2011, 02:41
|
|
|
kojot128, marne szanse na odpowiedż, ponieważ niedługo minie rok od momentu gdy kolega logował się ostatni raz |
|
|
|
 |
kojot128
Forumowicz
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2006 Posty: 104 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-03-2011, 10:35
|
|
|
własnie widze, a problem jest pilny |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-03-2011, 12:32
|
|
|
To napisz do niego prywatną wiadomość, powinien dostać informację na emaila. |
|
|
|
 |
kojot128
Forumowicz
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2006 Posty: 104 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-03-2011, 12:40
|
|
|
napisałem i cisza |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-03-2011, 13:00
|
|
|
A może podmienić by w tym alternatorze regulator napięcia na zwykły który nie potrzebuje komunikacji z kompem.
Tylko ciekawi mnie jaki sygnał komp otrzymuje od alternatora, bo jeśli jest to zwykłe napięcie ładowania to można by takie odseparować diodą prostowniczą albo z wyjścia ładowania albo z diod wzbudzenia.
Jeśli by tak było to mogło by to działać. |
|
|
|
 |
kojot128
Forumowicz
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2006 Posty: 104 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-03-2011, 13:07
|
|
|
Chcę taki teścik zrobić że odepne te piny które prowadzą do kompa albo tylko powrotny i zobaczę jak jest z ładowaniem jak będzie ok to znaczy ze coś komp wypuszcza złe sygnały... tylko pytanie wtedy dlaczego i czy można takie coś zastosować na stałe bez uszczerbku dla auta |
|
|
|
 |
|