Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań
Autor Wiadomość
mskiba03 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-10-2009, 15:54   Kilka pytań

Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem carismy z 2000 roku. Silniczek to 1.9 TD z 90 konnym silnikiem. W związku z tym mam kilka pytanek.

1. Gdzie jest miejsce na fabryczna zmieniarkę CD i czy w każdym modelu był puszczane do niej kable.
2. Jak się ustawia zegarek i date na środkowym wyświetlaczu.
3. Nie działa mi przycisk display na radiu, cz mozliwe jest ze cos tam z tyl nie jest podlaczone? Czy raczej cos zepsute w radiu?/
4. Czytałem że jest sporo problemów z wybierakiem skrzyni biegow, czym to sie objawia? Wydaje mi sie ze u mnie biegi chodza dosyc czesto, jak patrzylem na auto od dolu to ta gumowa oslona przy drozku byla sparciala, w sumie prawie jej nie bylo, czy to gdzies tam jest ten wybierak? Co zrobic zeby lewarekod biegow chodzil delikatniej? Czy moze ten typ tak ma?
5. Jak ściąga się boczki z tylnych drzwi? Odkręciłem wszystkie śruby ale nie wiem jak dalej, czy są jakieś zatrzaski czy jak to się trzyma?
6. Nie wiem jakie były wlewane oleje, gdzie znajde informacje jakie oleje zaleca producent? Olej do silnika, olej do skrzyni, plyn hamulcowy?

Z góry dziękuje.
 
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 08-11-2009, 12:43   

kolego coś się pomyliłeś nie ma chyba 90km z 2000r i powiedź że masz silnik F8QT renówki ??? ostatni wyszedł z tego co mi wiadomo w 99r
olej skrzynia syntetyk olej silnik jeśli to renówka F8QT elf syntetyk problem z wybierakiem to cieknący olej przez niego symering puszcza karzda renówka ma to po ok 220 tys km w skrzyni renówki chodzi precyzyjnie lewarek chyba że jeździłeś jakimś benzyniakiem japońcem tam lewarki chodzą delikatniej
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 08-11-2009, 13:24   

Możesz mieć ten silnik bo niektóre programy podają że ten silnik był pakowany aż do roku 2001.

Co do wybieraków chodzi o http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30305
Ppiotr,
nie mogę się z tobą zgodzić nie każda renówka ma problem z cieknącym olejem ja w każdym razie nie spotkałem się z tym problemem a jeździłem od r 11 do espace gdzie 220k km było już dawno przekroczone nawet moja cari ma ponad tyle i również nie cieknie.


Co do oleju ja leje castrola magnatec 10w40 większość leje 5w40 jak nie jesteś pewien jaki olej przepłucz silnik. Większość olejów jest mieszalnych.
 
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 08-11-2009, 19:46   

jeśli chodzi o olej nie polecam magnateca renówka fabrycznie dedykuje elfa jeśli już tak nie chcesz elfa to poprubuj z innymi ale nie magnatec. dużo zrobiłm na nim km i problem zawsze że turbina przestaje dobrze kręcić po ok 4000 km a silnik też więcej się grzeje nie mówię tu o silniku reno ale na karzdy olej jest kupiec. Nie sprzedaję elfa aby go reklamować ale dobry olej z tych tańszych , a jeszcze na stronie castrola podają że olej wymienia się co 7000 km a mitsu podaje że 15000
A jeśli chodzi o te biegi to sprawa prosta możliwe że ktoś nie chcąc wydawać rzeczywiście pieniążków na tuleje to skręcił na śrubie mocniej i może dlatego lewarek chodzi ciężej też kiedyś tak zrobiłem. tyle że w tej skrzyni zobacz bo nie zawsze jest problem z tulejami nie raz jest problem z uchwytem wybieraka przy skrzyni tam się też wyrabia ale to do środka kolesia i rusza lewarkiem delikatnie a ty patrzysz gdzie luz i wszystko jasne.
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 10-11-2009, 19:38   

ja też leje Magnateca 10W40 i już ponad 50kkm zrobiłem (z wymianami oczywiście co 15kkm) i wszystko git. Wcześniej lałem Elfa i zawory mi klekotały na zimnym silniku a po zalaniu Castrola problem znikł
olej do skrzyni to ELF TRANSELF 75W80 3,4 l
płyn hamulcowy DOT-4 lub DOT-5
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 12-11-2009, 16:52   

kierluk średnio wymieniam olej co 3 mc
 
 
mskiba03 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-11-2009, 06:10   

kielurkk napisał/a:

olej do skrzyni to ELF TRANSELF 75W80 3,4 l


Czym się różnią te dwa oleje i ktory wybrac:
ELF TRANSELF NFJ 75W80 1L NASTEPCA TRJ SKLEP FV
Olej przekładniowy ELF Tranself NFP / TRX 75W80
??
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-11-2009, 08:48   

TRANSELF NFP (zastępuje: TRX, TRZ i TRP) 75W-80

Cytat:
Olej przekładniowy opracowany w Technologii Syntetycznej ELF dla potrzeb bardzo mocno obciążonych manualnych skrzyń biegów

Oficjalnie homologowany przez RENAULT do skrzyń typu Pxx, oraz Nissan skrzynie typu P

ZASTOSOWANIE:
* specjalnie opracowany dla rodziny skrzyń biegów Renault typ Pxx stosowanych w samochodach Vel Satis, Avantime, Espace IV (i Espace 2.0 i 1.9 dti), Laguna
2,2DT, dci i V6 i Megane/Scenic II Pk4.


TRANSELF NFJ (zastępuje TRJ oraz TRT) 75W-80

Cytat:
Olej przekładniowy opracowany w Technologii Syntetycznej ELF dla potrzeb bardzo mocno obciążonych manualnych skrzyń biegów.

Został oficjalnie homologowany przez RENAULT do skrzyń typu Jxx, TL4 i DX.

ZASTOSOWANIE:
* specjalnie opracowany dla rodziny skrzyń biegów Renault typ Jxx jak również skrzyń TL4 i NDX stosowanych w samochodach: Twingo, Clio, Modus, Megane (oprócz Megane/Scenic II Pk4), Laguna (oprócz 2,2DT, dci i V6), Espace (oprócz 2,0 i 1,9 Dti)
i modele Kangoo.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 29-11-2009, 13:44   

w 1.9 td jest skrzynia JC5-225 więc wybierz olej ktory jest do tego przystosowany

TRANSELF NFJ (zastępuje TRJ oraz TRT) 75W-80
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.