[CJ1A 1.3] Ustawienie zaworów - pomoc |
Autor |
Wiadomość |
cyganz
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 52 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 12-01-2010, 11:02 [CJ1A 1.3] Ustawienie zaworów - pomoc
|
|
|
Witam, czy ktoś może mi powiedzieć który na poniższym zdjeciu jest zaworem wydechowym a ktory ssacym ?
zdjęcie ze strony Krzyżaka |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 12-01-2010, 11:18
|
|
|
cyganz, (niestety nie widze fotki) w twoim silniku stojac naprzeciw auta masz od siebie w rzedzie 4x zawory wydechowe. A za nimi (blizej podszybia) 8x zaworow ssacych.
Regulujesz na cieplym:
- ssace 0,2mm
- wydechowe 0,25mm. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
cyganz
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 52 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 12-01-2010, 12:09
|
|
|
a gdzie znajde litere T szukam i nie umie zlokalizować, gdzie on się znajduje ? najlepiej prosze o zdjecie jakies gdzie to jest |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2010, 13:12
|
|
|
cyganz napisał/a: | a gdzie znajde litere T szukam i nie umie zlokalizować, gdzie on się znajduje ? najlepiej prosze o zdjecie jakies gdzie to jest | Na dolnej osłonie rozrządu. Znacznik na kole pasowym musi się pokryć ze znacznikiem "T" na pokrywie rozrządu. W takim położeniu ustawiasz luźne zawory (część zaworów będzie sztywna i tych nie będziesz w stanie ruszyć). Następnie wykonujesz jeden obrót wału i ustawiasz pozostałe zawory. |
|
|
|
 |
cyganz
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 52 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 12-01-2010, 13:38
|
|
|
zaraz pojde szukac
[ Dodano: 12-01-2010, 17:27 ]
ustawilem zawory, ale cos za glosno slychac je... czy jak ustawiam szczelinomierzem i jak robie gora dol to ma byc slychac taki metaliczny dzwiek ? |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 13-01-2010, 07:33
|
|
|
Mogles zostawic za duzy luz.
Mogles regulowac nie te co trzeba.
Walem obracales?
Pisalem Ci na PW zebys na starcie sprawdzil "dobra suwmiarka" jaka w rzeczywistosci grubosc maja listki.
Spotkalem sie juz ze szczelinomierz wyprodukowany w CHRL mial przeklamanie 0,05mm juz na listku 0,3mm |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
cyganz
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 52 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 13-01-2010, 12:22
|
|
|
kręciłem walem do takiego momentu az sprezyna bedzie calkiem na gorze, wtedy wkladalem szczelinomierz i dokrecalem, regulowalem wszsytkie zawory po kolei i zrobilem błąd tak jak mowiles KaWu, czy ktos moze mi wyslac fotke z zaznaczonymi zaworami ktore trzeba regulowac ? i co zrobic z tymi zaworami ktorych nie powinno sie ruszac a je ruszylem ? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2010, 12:49
|
|
|
Powinieneś kręcić wałem do momentu pokrycia się znaczników na kole pasowym i dolnej obudowie rozrządu - bez żadnego zgadywania i ustawiania najluźniejszych pozycji dźwigienek zaworowych! |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-01-2010, 13:36
|
|
|
Ja tam nie wiem, może i się nie znam, ale zdawało mi się ze zawory reguluje się w następujący sposób:
--> na 1 cylindrze - kiedy mijają się zawory na 4tym cylindrze
--> na 4tym cylindrze - kiedy mijaja sie zawory na 1 cylindrze
--> na 3 cylindrze - kiedy mijaja sie zawory na 2gim cylindrze
--> na 2gim cylindrze - kiedy mijaja sie zawoty na 3cim cylindrze |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-01-2010, 14:40
|
|
|
KaWu napisał/a: | Pisalem Ci na PW zebys na starcie sprawdzil "dobra suwmiarka" jaka w rzeczywistosci grubosc maja listki. |
Możesz udostępnić to PW na Forum
Myślę że temat wart dodania do FAQ i może być przydatny dla potomnych.
EOT |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-01-2010, 02:24
|
|
|
Ja myślę, że przede wszystkim to podane wartości dotyczą rozgrzanego silnika I prawdopodobnie tu był podstawowy błąd. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 14-01-2010, 07:55
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Ja myślę, że przede wszystkim to podane wartości dotyczą rozgrzanego silnika I prawdopodobnie tu był podstawowy błąd. | Też o tym myślałem, choć zakładałem, że KaWu o tym wyraźnie napisał, to cyganz tak właśnie zrobił. Oczywiście wersja z szczelinomierzem z hipermarketu też może być przyczyną problemu. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 14-01-2010, 10:39
|
|
|
Marcin-Krak napisał/a: | KaWu napisał/a: | Pisalem Ci na PW zebys na starcie sprawdzil "dobra suwmiarka" jaka w rzeczywistosci grubosc maja listki. |
Możesz udostępnić to PW na Forum
Myślę że temat wart dodania do FAQ i może być przydatny dla potomnych.
EOT |
Chodzi o to, że dość często tanie szczelinomierze mają przekłamania na listkach (made in China).
Mam w pracy czym zmierzyć i sobie porównałem 3 komplety i są dośc znaczne rozbierzności już na małych grubościach.
Ale też nie ma nigdzie na szczelinomierzu napisane jaki jest błąd pomiaru - więc reklamowac raczej nie możemy
Z praktyki polecam szczelinomierze firmy Format. Raczej nie sa drogie a naprawde odpowiadaja gruboscia podanym na listkach.
A co do problemu autora tematu to sie wyjasnilo.
Regulowal wszystkie zawory przy jednym polozeniu walu i stad m.in te problemy za luznych dzwigienek. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 14-01-2010, 14:13
|
|
|
Cytat: | Pisalem Ci na PW zebys na starcie sprawdzil "dobra suwmiarka" jaka w rzeczywistosci grubosc maja listki. |
Dokładnie! ja swój (Frame) mierzyłem mikrometrem i ten co odpowiadał za zawór wydechowy różnił się i to dość znacznie od nominału...Dlatego zawory wydechowe ustawiałem nieco ciaśniej niż ssące. Generalnie szczelinomierz ma się przesuwać z lekkim oporem, ale nie może się nigdzie blokować. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
cyganz
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 52 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 15-01-2010, 18:46
|
|
|
musze sie pochwalic, ze od tej regulacji, jak nigdy w zime za 1szym razem nie odpalal, dusil sie, gasl, to teraz chodzi wrecz idealnie, odpala za 1szym razem, nie szarpie wszystko chodzi jak z fabryki i chyba cos ze spalaniem sie poprawilo, znacznie |
|
|
|
 |
|