Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Ustawienie zaworów - pomoc
Autor Wiadomość
cyganz 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 52
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12-01-2010, 11:02   [CJ1A 1.3] Ustawienie zaworów - pomoc

Witam, czy ktoś może mi powiedzieć który na poniższym zdjeciu jest zaworem wydechowym a ktory ssacym ?

zdjęcie ze strony Krzyżaka
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 12-01-2010, 11:18   

cyganz, (niestety nie widze fotki) w twoim silniku stojac naprzeciw auta masz od siebie w rzedzie 4x zawory wydechowe. A za nimi (blizej podszybia) 8x zaworow ssacych.
Regulujesz na cieplym:
- ssace 0,2mm
- wydechowe 0,25mm.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
cyganz 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 52
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12-01-2010, 12:09   

a gdzie znajde litere T szukam i nie umie zlokalizować, gdzie on się znajduje ? najlepiej prosze o zdjecie jakies gdzie to jest :)
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2010, 13:12   

cyganz napisał/a:
a gdzie znajde litere T szukam i nie umie zlokalizować, gdzie on się znajduje ? najlepiej prosze o zdjecie jakies gdzie to jest :)
Na dolnej osłonie rozrządu. Znacznik na kole pasowym musi się pokryć ze znacznikiem "T" na pokrywie rozrządu. W takim położeniu ustawiasz luźne zawory (część zaworów będzie sztywna i tych nie będziesz w stanie ruszyć). Następnie wykonujesz jeden obrót wału i ustawiasz pozostałe zawory.
 
 
cyganz 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 52
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12-01-2010, 13:38   

zaraz pojde szukac :)

[ Dodano: 12-01-2010, 17:27 ]
ustawilem zawory, ale cos za glosno slychac je... czy jak ustawiam szczelinomierzem i jak robie gora dol to ma byc slychac taki metaliczny dzwiek ?
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 13-01-2010, 07:33   

Mogles zostawic za duzy luz.
Mogles regulowac nie te co trzeba.
Walem obracales?

Pisalem Ci na PW zebys na starcie sprawdzil "dobra suwmiarka" jaka w rzeczywistosci grubosc maja listki.
Spotkalem sie juz ze szczelinomierz wyprodukowany w CHRL mial przeklamanie 0,05mm juz na listku 0,3mm :!:
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
cyganz 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 52
Skąd: Gliwice
Wysłany: 13-01-2010, 12:22   

kręciłem walem do takiego momentu az sprezyna bedzie calkiem na gorze, wtedy wkladalem szczelinomierz i dokrecalem, regulowalem wszsytkie zawory po kolei i zrobilem błąd tak jak mowiles KaWu, czy ktos moze mi wyslac fotke z zaznaczonymi zaworami ktore trzeba regulowac ? i co zrobic z tymi zaworami ktorych nie powinno sie ruszac a je ruszylem ?
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2010, 12:49   

Powinieneś kręcić wałem do momentu pokrycia się znaczników na kole pasowym i dolnej obudowie rozrządu - bez żadnego zgadywania i ustawiania najluźniejszych pozycji dźwigienek zaworowych!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-01-2010, 13:36   

Ja tam nie wiem, może i się nie znam, ale zdawało mi się ze zawory reguluje się w następujący sposób:
--> na 1 cylindrze - kiedy mijają się zawory na 4tym cylindrze
--> na 4tym cylindrze - kiedy mijaja sie zawory na 1 cylindrze
--> na 3 cylindrze - kiedy mijaja sie zawory na 2gim cylindrze
--> na 2gim cylindrze - kiedy mijaja sie zawoty na 3cim cylindrze
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-01-2010, 14:40   

KaWu napisał/a:
Pisalem Ci na PW zebys na starcie sprawdzil "dobra suwmiarka" jaka w rzeczywistosci grubosc maja listki.


Możesz udostępnić to PW na Forum :?:
Myślę że temat wart dodania do FAQ i może być przydatny dla potomnych.

EOT
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-01-2010, 02:24   

Ja myślę, że przede wszystkim to podane wartości dotyczą rozgrzanego silnika ;) I prawdopodobnie tu był podstawowy błąd.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2010, 07:55   

Maretzky85 napisał/a:
Ja myślę, że przede wszystkim to podane wartości dotyczą rozgrzanego silnika ;) I prawdopodobnie tu był podstawowy błąd.
Też o tym myślałem, choć zakładałem, że KaWu o tym wyraźnie napisał, to cyganz tak właśnie zrobił. Oczywiście wersja z szczelinomierzem z hipermarketu też może być przyczyną problemu.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 14-01-2010, 10:39   

Marcin-Krak napisał/a:
KaWu napisał/a:
Pisalem Ci na PW zebys na starcie sprawdzil "dobra suwmiarka" jaka w rzeczywistosci grubosc maja listki.


Możesz udostępnić to PW na Forum :?:
Myślę że temat wart dodania do FAQ i może być przydatny dla potomnych.

EOT


Chodzi o to, że dość często tanie szczelinomierze mają przekłamania na listkach (made in China).
Mam w pracy czym zmierzyć i sobie porównałem 3 komplety i są dośc znaczne rozbierzności już na małych grubościach.
Ale też nie ma nigdzie na szczelinomierzu napisane jaki jest błąd pomiaru - więc reklamowac raczej nie możemy :)
Z praktyki polecam szczelinomierze firmy Format. Raczej nie sa drogie a naprawde odpowiadaja gruboscia podanym na listkach.

A co do problemu autora tematu to sie wyjasnilo.
Regulowal wszystkie zawory przy jednym polozeniu walu i stad m.in te problemy za luznych dzwigienek.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 14-01-2010, 14:13   

Cytat:
Pisalem Ci na PW zebys na starcie sprawdzil "dobra suwmiarka" jaka w rzeczywistosci grubosc maja listki.

Dokładnie! ja swój (Frame) mierzyłem mikrometrem i ten co odpowiadał za zawór wydechowy różnił się i to dość znacznie od nominału...Dlatego zawory wydechowe ustawiałem nieco ciaśniej niż ssące. Generalnie szczelinomierz ma się przesuwać z lekkim oporem, ale nie może się nigdzie blokować.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
cyganz 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 52
Skąd: Gliwice
Wysłany: 15-01-2010, 18:46   

musze sie pochwalic, ze od tej regulacji, jak nigdy w zime za 1szym razem nie odpalal, dusil sie, gasl, to teraz chodzi wrecz idealnie, odpala za 1szym razem, nie szarpie wszystko chodzi jak z fabryki :) i chyba cos ze spalaniem sie poprawilo, znacznie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.