Dziwne zachowanie przy szybkim ruszaniu |
Autor |
Wiadomość |
Adam1971
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI po lifcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 65 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-06-2010, 18:42 Dziwne zachowanie przy szybkim ruszaniu
|
|
|
Czym to może być spowodowane jak szybko ruszam na 1 czy 2 mam dziwne wrażenie że przód się podnosi i zaczyna go nosić na lewo i prawo. Trzeba mocniej trzymać kierownicę i kontrować. Amortyzatory były sprawdzane przy przeglądzie przód 76 i 75% tył 69 i 68%.
Czy też macie podobne wrażenia?
A może jest to czymś innym spowodowane. |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 29-06-2010, 21:00
|
|
|
Mi się takie coś nie zdarzyło. Chyba że się nie rozumiemy
miałem coś takiego że jak ruszałem "dynamicznie" ze skrzyżowania to jak jakby zamiast pisku opony i kręcenia po asfalcie koło podskakiwało (przynajmniej miałem takie wrażenie) Przy skręcaniu w prawo prawe koło, co do lewego nie jestem pewien. Nie było efektu podnoszenia przodu, noszenia na lewo i prawo ani nie było potrzeby trzymać mocniej kierownicy. Amortyzatory w bardzo podobnym stanie |
|
|
|
 |
Adam1971
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI po lifcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 65 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-06-2010, 09:29
|
|
|
Ja mogę ruszyć z piskiem opon. Tylko potem jak na 2 dostaje kopa to przód zachowuje się tak jak samochód z napędem na tył w zimie. Nosi go na lewo i prawo. Tak jakby tracił przyczepność z przodu. A jak jeszcze to zrobię pod górkę odczucie jest jeszcze gorsze. No jest takie wrażenie jakby przód się podnosił jak w łodzi motorowej. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-06-2010, 10:21
|
|
|
Adam1971, jakie masz koła/opony |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Adam1971
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI po lifcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 65 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-06-2010, 14:13
|
|
|
Kupiłem z mniejszymi oponami nie wiem dlaczego takie były założone. 195/50/15 chyba powinny być 195/60/15 i jeszcze do tego wielosezonowe M+S. Myślisz że od tego może tak być? Ale w czasie jazdy na koleinach itp samochód dobrze się trzyma. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-06-2010, 14:23
|
|
|
Może to być sprawa opon, jednakże bardziej asfaltu na jakim się poruszasz, sprawdzałeś, czy na dobrym asfalcie jest tak, że auto traci sterowność przy danaymicznym ruszaniu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Adam1971
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI po lifcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 65 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-06-2010, 14:43
|
|
|
Często próbuję i to w różnych warunkach i jest to samo. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2010, 15:16
|
|
|
albo masz 300KM pod maska albo padniete z tylu sprezyny,
przypadkiem jadac autem dosc szybko przy nierownosciach auto za bardzo nie podskakuje i wraca w dol kiwajac sie na boki? |
|
|
|
 |
Adam1971
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI po lifcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 65 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-06-2010, 17:50
|
|
|
Chciałbym mieć 300 kucyków.
Nie jechałem inną carismą i jest trudno porównać, mnie się wydaje że buja przy większych szybkościach.
Na przeglądzie powiedzieli mi że mam tylko wywaloną jakąś gumę na drążku czy stabilizatorze ale to tylko mówili że będzie mi pukać, ale mam ciszę.
Chociaż miałem kiedyś raz tylko takie zdarzenie z tyłu siedziało trzy osoby i wjechałem w jakieś delikatne wgłębienie najpierw była górka potem dołek (nie dziura) w ulicy i usłyszałem jakby koło prawe o coś przytarło przy karoserii. Ale to tylko raz się zdarzyło.
A jak można sprawdzić w warunkach domowych sprężyny. Czy na trzepaczkach mi to wyjdzie? |
|
|
|
 |
Cichanos [Usunięty]
|
Wysłany: 02-07-2010, 17:30
|
|
|
Jeżeli masz zajechane sprężyny to możesz to sprawdzić optycznie.
Tył przy zajechanych sprężynach powinnien mocno siedzieć. |
|
|
|
 |
panryjeq
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2010 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25-07-2010, 10:46
|
|
|
wg mnie problem tkwi wlasnie w oponach, sprawdz bierznik czy nie sa juz za bardzo zjechane |
_________________ Gabinet kosmetyczny Fordon dla Twojej Kobiety.
Regały pomagają w składowaniu.
Sklep sprzedający drabiny. |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 14-08-2010, 15:20
|
|
|
M@teusz607 napisał/a: | zamiast pisku opony i kręcenia po asfalcie koło podskakiwało |
Też miałem tak w kilku autkach takie właśnie odczucie amorki mam dobre, sprężyny -40 więc brak bujania a oponki jeszcze oki i też nieraz tak myślałem co to za efekt "sprężyny" |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
|