 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9DI-D] diesle di-d |
Autor |
Wiadomość |
mich0906
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubichi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 5 Skąd: od kolegi
|
Wysłany: 05-04-2010, 17:36 [Cari 1.9DI-D] diesle di-d
|
|
|
interesuje mnie wyłącznie ten silnik 1,9 DI-D jego wady zalety, wytrzymałość, niezawodność, OPINIE ????? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-04-2010, 18:21
|
|
|
Może zainetersują Cię te tematy
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1742
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1741
Silnik ten jest od Renault, znany w tamtej marce jako 1.9dCi, jeżeli silnik jest regularnie serwisowany, eksploatowany na najwyższej jakości częściach, jeżdżony na bardzo dobrym paliwie, to praktycznie mozna go uznać za jednostke niemalże bezawaryjną.
Wada polega w osprzęcie tych silników, zawór EGR - trzeba regularnie dbać o jego czystość, róznego typu czujniki (recyrkulacji spalin, ciśnienia doładowania, etc.) elektrycznego osprzetu silnika sa wrażliwe, zwłaszcza na mycie silnika Karcherem, Boost control solenoid potrafi sie wysypać, siada cewka elektromagnetyczna.
Trzeba dbać o regularne wymine filtrów silnika (paliwo,powietrze).
No i koło żebate wałka rozrządu, klin potrafi sie zerwać przy szarpanięciu silnikiem, trzeba stosowac wysokiej klasy zamienniki przy wymianie rozrządu (pasek, rolka, pompa wody). Montaż tanich elementów rozrządu może skonczyć sie np zerwaniem koła pasowego pompy wody i kolizja silnika, tak samo przy wymianie rozrządu koniecznie trzeba wymienić pasek osprzętu.
Z ciekowaości zawsze mozesz wpisać w wyszukiwarce forumowej DI-d i poprzeglądać najczęściej występujące problemy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
shymo
Mitsumaniak

Auto: Carisma 2002 DID, 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Paź 2009 Posty: 53 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-04-2010, 21:26
|
|
|
Witaj,
Na przykładzie mojego uważam, że DID nie jest specjalnie awaryjny.
Aktualny przebieg to 327 000, osobiście jeżdżę od jesieni 09, ale znam historię od jego zakupu do firmy. Przy tym przebiegu specjalnie nie kopci i pali w granicach 6,5l/100km.
Oleju specjalnie nie bierze ponad normę, poci się naturalnie przy przepustnicy gaszącej.
Tankowany był gdzie się trafi, ja staram lać tylko paliwa premium.
Do 300 tys. jeździł na regularne przeglądy w ASO w Katowicach. Wymieniane części eksploatacyjne zgodnie z instrukcjami (m.in sprzęgło) + po 2 latach eksploatacji: EGR , katalizator, sterownik silnika - gwarancyjnie.
Turbina wysiadła przy ok. 220 tys przebiegu i została wymieniona na nową. Raz padł też alternator.
Po za jednym przypadkiem (uszkodziłem wahacz i skrzywiłem kolumnę) nigdy nie jechał na lawecie. Taka jest historia mojego egzemplarza. Silnik 115KM |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dario_P
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma `03 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 6 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 27-04-2010, 17:25
|
|
|
Witam,
Podłącze się do tematu . Stałem się szczęśliwym (mam nadzieję ) posiadaczem Carismy 1.9 DI-D 102 KM z 2003 r. Przez ponad rok byłem bardzo zadowolony ze swojego Colta, więc musiałem pozostać wierny marce , stąd wybór padł na Carismę...
Będę wymieniał rozrząd i mam trzy firmy do wyboru: Bosch, Dayco i Gates - który z tych trzech polecacie? Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi |
|
|
|
 |
RTW
Forumowicz
Auto: carisma/ Pajero II, III, IV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 38 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-04-2010, 20:08
|
|
|
Dario_P napisał/a: | Będę wymieniał rozrząd i mam trzy firmy do wyboru: Bosch, Dayco i Gates |
Silnik DID, to Renault F9Q orginały do tego silnika dostarcza min. Gates --> na pasku jest logo Renault i Gates
RTW |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 28-04-2010, 21:50
|
|
|
Dario_P, ja bym polecał Contitech. Gdzie zamawiasz rozrząd? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Dario_P
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma `03 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 6 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 29-04-2010, 06:48
|
|
|
andrew84 napisał/a: | Dario_P, ja bym polecał Contitech. Gdzie zamawiasz rozrząd? |
Mam taką zaprzyjaźnioną hurtownię motoryzacyjną AD Stenmot, która ma swoją siedzibę w Jeleniej Górze. Niestety posiadają tylko rozrząd tych trzech firm, które podałem. Pomyślę jeszcze czy zamawiać u nich, czy drożej (innej lepszej firmy) u kogoś innego . Wielkie dzięki za podpowiedzi... |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 29-04-2010, 07:39
|
|
|
Dario_P ja zamawiałem w tamtym roku rozrząd u Japaneze do Space Stara 1.9 DiD 102 KM. Kosztował odpowiednio: pasek Contitech (80 PLN), rolka Ruville(156PLN) i pompa wody Hepu (176PLN). Z tego co wiem paski Boscha nie bardzo są. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
heckler [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2010, 13:00
|
|
|
Jezdziłem przez 3 lata D-ID-em z 115km,więc tym mocniejszym.Oprócz przypadłości francuskiego rodowodu,czyli małych wycieków oleju było wszystko ok.pamiętaj o zalewaniu dobrym paliwem i tyle.Wymienić okresowo filtry,olej i cieszyć się z fajnego autka. |
|
|
|
 |
Gusek
Nowy Forumowicz
Auto: jeszcze brak....
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2010 Posty: 9 Skąd: Elblag
|
Wysłany: 11-08-2010, 15:40
|
|
|
Witam!
Wiem, ze porownywanie diesla z bendzyna moze byc niewymierne, ale jak 115 konny diesel wyapada w porownaniu do 122 konnego GDI? Pytam zarowno o osiagi, jak i o eksploatacje - awarie i kaprysy silnikow. |
|
|
|
 |
|
|