Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki podczas skrętów
Autor Wiadomość
rysiek50 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 1
Skąd: Mława
Wysłany: 30-11-2009, 22:08   Stuki podczas skrętów

Posiadam carismę 2000 DID 1,9 Od jakiegoś czasu słyszę przy skręcie w prawo lub w lewo stuki w przedniej lewej stronie auta. Bylem u mechanika i stwierdził iz to moze być poduszka amortyzatora lewego, dodam ze mechanik nie specjalizuje sie w naprawie tej marki samoch. Może Wy mnie nakierujecie co może jeszcze jej dolegać i ile to moze mnie kosztować ..Będę wdzięczny za podpowiedź....Aha i jeszcze dodam ze stuki występują podczas jazdy jak i na postoju .
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-11-2009, 23:13   

rysiek50, mozliwe ze jest to lozysko skretne kolumny McPhersona, tak jak Ci mowil mechanik, koszt jakies max 150zł za sztuke plus robocizna
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Lestat 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 579
Skąd: Katowice
Wysłany: 01-12-2009, 12:29   

Mogą być trzy przyczyny:
1) przegub (zewnętrzny bądz wewnętrzny) - jak sobie skrecisz kola to słychac jakby kolo tarlo nadkole - wymienic zewnetrzny to nie duzy problem - wewnetrzny juz wiekszy bo kwestia dostania sie do skrzyni biegow i wyjecia calej poloski - kosztow nie znam dla Carismy...ale jak wstukasz na allegro to powinno ci sie pokazac bez problemu
2) łozysko w piascie/zwrotnicy (nie wiem jak jest ten uklad zbudowany w Mitsu) skoro zarowno przy skrecie w lewo jak i w prawo slyszysz chrobotanie, a przy jezdzie na wprost?
3) to co wczesniej zostalo napisane łożysko mocowania amortyzatora
_________________
Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic...
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-12-2009, 13:14   

w pugu miałem takie objawy to był to drążek kierowniczy koszt naprawy jakieś gorsze we własnym zakresie :) Wyraźnie było czuć na ni drgania przy kręceniu kierownicą
_________________
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 01-12-2009, 18:50   

rysiek50, bratu w MSS stukało bardzo głośno podczas skręcania i było to jak koledzy wcześniej pisali łożyskowanie mocowania amortyzatora. W MSS jest ono oblane gumą, czy plastikiem już nie wiem, być może tak też jest w Cari... Do Space Stara takie łożysko kosztuje u JAPANEZE 40 PLN, a blacha mocująca ok 140 PLN.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-12-2009, 22:52   

Czy aby napewno:

ulrik napisał/a:
1) przegub (zewnętrzny bądz wewnętrzny)


moze sie tak zachowywac w takich warunkach:

rysiek50 napisał/a:
stuki występują podczas jazdy jak i na postoju


Wiec moze i sie nie znam, ale mi sie zawsze wydawalo ze przegub zewnetrzny strzela przy skretach przewaznie bardzo bliskich maksymalnym skretom oraz oczywiscie jak najbardziej przy maksymalnych skretach, a co do przegubu wewnetrznego, to przewaznie daje on efekt telepania autem na boki w zakresie predkosci powyzej 50 km/h srednio do 110km/h najmocniej odczuwalne podczas dynamicznego przyspieszania. Wiec jezeli:

rysiek50 napisał/a:
Bylem u mechanika i stwierdził iz to moze być poduszka amortyzatora lewego,


a takie tematy byly wielokrotnie przerabiane nawet na forum Carismy, np TU, ponadto znam mnostwo takich przypadkow z autopsji to moge raczej potwierdzic ze w tym moze tkwic problem, oczywiscie take rzeczy moze wymienic tylko ktos kto sie zna na rzeczy i ma odpowiednie do tego narzedzia, proba wymiany tego lozyska samodzielnie bez znajomosci pewnych zasad jak to sie wykonuje moze sie zle skonczyc, dlatego sprawa powinien zajac sie mechanik.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-12-2009, 01:20   

robertdg napisał/a:
mi sie zawsze wydawalo ze przegub zewnetrzny strzela przy skretach przewaznie bardzo bliskich maksymalnym skretom oraz oczywiscie jak najbardziej przy maksymalnych skretach
Totalnie zużyty stuka również podczas ruszania "na wprost".
robertdg napisał/a:
take rzeczy moze wymienic tylko ktos kto sie zna na rzeczy i ma odpowiednie do tego narzedzia, proba wymiany tego lozyska samodzielnie bez znajomosci pewnych zasad jak to sie wykonuje moze sie zle skonczyc
Np. urwaniem rąk lub głowy.
 
 
Lestat 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 579
Skąd: Katowice
Wysłany: 02-12-2009, 12:38   

robertdg napisał/a:
moze sie tak zachowywac w takich warunkach:

rysiek50 napisał/a:
stuki występują podczas jazdy jak i na postoju
Zgadza sie, nie doczytalem ze na postoju tez mu sie dzieja takie rzeczy....
_________________
Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-12-2009, 21:21   

Hugo napisał/a:
Totalnie zużyty stuka również podczas ruszania "na wprost".
mozliwe, ale nie w takich warunkach
rysiek50 napisał/a:
Aha i jeszcze dodam ze stuki występują podczas jazdy jak i na postoju
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.