Stuki podczas skrętów |
Autor |
Wiadomość |
rysiek50
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 1 Skąd: Mława
|
Wysłany: 30-11-2009, 22:08 Stuki podczas skrętów
|
|
|
Posiadam carismę 2000 DID 1,9 Od jakiegoś czasu słyszę przy skręcie w prawo lub w lewo stuki w przedniej lewej stronie auta. Bylem u mechanika i stwierdził iz to moze być poduszka amortyzatora lewego, dodam ze mechanik nie specjalizuje sie w naprawie tej marki samoch. Może Wy mnie nakierujecie co może jeszcze jej dolegać i ile to moze mnie kosztować ..Będę wdzięczny za podpowiedź....Aha i jeszcze dodam ze stuki występują podczas jazdy jak i na postoju . |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-11-2009, 23:13
|
|
|
rysiek50, mozliwe ze jest to lozysko skretne kolumny McPhersona, tak jak Ci mowil mechanik, koszt jakies max 150zł za sztuke plus robocizna |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Lestat
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 579 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 01-12-2009, 12:29
|
|
|
Mogą być trzy przyczyny:
1) przegub (zewnętrzny bądz wewnętrzny) - jak sobie skrecisz kola to słychac jakby kolo tarlo nadkole - wymienic zewnetrzny to nie duzy problem - wewnetrzny juz wiekszy bo kwestia dostania sie do skrzyni biegow i wyjecia calej poloski - kosztow nie znam dla Carismy...ale jak wstukasz na allegro to powinno ci sie pokazac bez problemu
2) łozysko w piascie/zwrotnicy (nie wiem jak jest ten uklad zbudowany w Mitsu) skoro zarowno przy skrecie w lewo jak i w prawo slyszysz chrobotanie, a przy jezdzie na wprost?
3) to co wczesniej zostalo napisane łożysko mocowania amortyzatora |
_________________ Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic... |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-12-2009, 13:14
|
|
|
w pugu miałem takie objawy to był to drążek kierowniczy koszt naprawy jakieś gorsze we własnym zakresie Wyraźnie było czuć na ni drgania przy kręceniu kierownicą |
_________________  |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 01-12-2009, 18:50
|
|
|
rysiek50, bratu w MSS stukało bardzo głośno podczas skręcania i było to jak koledzy wcześniej pisali łożyskowanie mocowania amortyzatora. W MSS jest ono oblane gumą, czy plastikiem już nie wiem, być może tak też jest w Cari... Do Space Stara takie łożysko kosztuje u JAPANEZE 40 PLN, a blacha mocująca ok 140 PLN. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-12-2009, 22:52
|
|
|
Czy aby napewno:
ulrik napisał/a: | 1) przegub (zewnętrzny bądz wewnętrzny) |
moze sie tak zachowywac w takich warunkach:
rysiek50 napisał/a: | stuki występują podczas jazdy jak i na postoju |
Wiec moze i sie nie znam, ale mi sie zawsze wydawalo ze przegub zewnetrzny strzela przy skretach przewaznie bardzo bliskich maksymalnym skretom oraz oczywiscie jak najbardziej przy maksymalnych skretach, a co do przegubu wewnetrznego, to przewaznie daje on efekt telepania autem na boki w zakresie predkosci powyzej 50 km/h srednio do 110km/h najmocniej odczuwalne podczas dynamicznego przyspieszania. Wiec jezeli:
rysiek50 napisał/a: | Bylem u mechanika i stwierdził iz to moze być poduszka amortyzatora lewego, |
a takie tematy byly wielokrotnie przerabiane nawet na forum Carismy, np TU, ponadto znam mnostwo takich przypadkow z autopsji to moge raczej potwierdzic ze w tym moze tkwic problem, oczywiscie take rzeczy moze wymienic tylko ktos kto sie zna na rzeczy i ma odpowiednie do tego narzedzia, proba wymiany tego lozyska samodzielnie bez znajomosci pewnych zasad jak to sie wykonuje moze sie zle skonczyc, dlatego sprawa powinien zajac sie mechanik. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-12-2009, 01:20
|
|
|
robertdg napisał/a: | mi sie zawsze wydawalo ze przegub zewnetrzny strzela przy skretach przewaznie bardzo bliskich maksymalnym skretom oraz oczywiscie jak najbardziej przy maksymalnych skretach | Totalnie zużyty stuka również podczas ruszania "na wprost". robertdg napisał/a: | take rzeczy moze wymienic tylko ktos kto sie zna na rzeczy i ma odpowiednie do tego narzedzia, proba wymiany tego lozyska samodzielnie bez znajomosci pewnych zasad jak to sie wykonuje moze sie zle skonczyc | Np. urwaniem rąk lub głowy. |
|
|
|
 |
Lestat
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 579 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 02-12-2009, 12:38
|
|
|
robertdg napisał/a: | moze sie tak zachowywac w takich warunkach:
rysiek50 napisał/a:
stuki występują podczas jazdy jak i na postoju | Zgadza sie, nie doczytalem ze na postoju tez mu sie dzieja takie rzeczy.... |
_________________ Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-12-2009, 21:21
|
|
|
Hugo napisał/a: | Totalnie zużyty stuka również podczas ruszania "na wprost". | mozliwe, ale nie w takich warunkach rysiek50 napisał/a: | Aha i jeszcze dodam ze stuki występują podczas jazdy jak i na postoju |
|
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|