 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Buczenie na zgaszonym silniku |
Autor |
Wiadomość |
jacek63
Forumowicz
Auto: Lancer Sedan '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 53 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-11-2009, 20:58 Buczenie na zgaszonym silniku
|
|
|
Witam, dziś po raz pierwszy zaobserwowałem a raczej usłyszałem, że spod maski wydobywa się charakterystyczne buczenie połączone z pojawiającym się od czasu do czasu tykaniem. Po otwarciu maski wydaje mi się, że dźwięk pochodzi z okolicy alternatora lub prądnicy (to walcowate urządzenie przyczepione z prawej strony bloku silnika).
Nie wiem czy jest tak od nowości czy pojawiło się z czasem, ale dopiero teraz usłyszałem to przypadkowo. Z wnętrza pojazdu dźwięk jest niesłyszalny.
Dźwięk wydobywa się przy wyłączonym silniku po przekręceniu kluczyka do pozycji gotowości.
Czy to normalne i powszechne czy raczej jakaś wada konkretnego egzemplarza? |
|
|
|
 |
plbarti
Forumowicz

Auto: Sportback&Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 87 Skąd: biegun zimna
|
Wysłany: 27-11-2009, 21:14
|
|
|
w samochodzie innej marki też miałem takie buczenie na włączonym zapłonie , myślę że to jest normalne o ile ustaje po wyłączeniu zapłonu , jutro posłucham swojego miśka to powiem czy mój też tak ma , ale wg mnie po włączeniu zapłonu to zaczyna pracować pompa która do zadanego ciśnienia ma napompować paliwa do instalacji wtryskowej i otwiera się elektrozawór dopływu paliwa do silnika oraz "aparat zapłonowy" jest gotowy do pracy i wszystko to czeka na następny krok czyli rozrusznik, a te buczenie myślę że właśnie od zaworu pochodzi.
Sprawdziłem -na włączonym zapłonie "buczy", więc wszystko ok. |
Ostatnio zmieniony przez plbarti 29-11-2009, 16:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-11-2009, 21:59
|
|
|
jacek63, to buczenie to odgłos z przepustnicy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ktw
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 1 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-12-2009, 21:34
|
|
|
Ja dziś usłyszałem coś podobnego: bzyczenie (zwał jak zwał) i tykanie, a kluczyki były poza stacyjką. Na początku myślałem, że to jakieś rozprężenia materiału po wjeździe do garażu wynikające z różnicy temperatur, ale odgłosy te utrzymywały sie ponad 10 minut i były tak absorbujące, że też maskę podniosłem. Wcześniej raczej tego nie było. Jeżeli wczesniej można nazwać 1 miesiąc posiadania auta Dodatkowo spytam, jakie obroty na biegu jałowym macie w silniku 1.8, bo u mnie coś mi się wydaje, że za niskie (750, czasami mniej) i zastanawiam sie czy jedno z drugim nie ma powiązania |
Ostatnio zmieniony przez ktw 08-12-2009, 22:18, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2009, 21:47
|
|
|
ktw napisał/a: | Czas do servisu? |
wszystko jest ok, tykanie to tlumik, buczenie tak jak tomekrvf napisal,
przestancie sobie zawracac glowe takimi bzdetami |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 09-12-2009, 00:21
|
|
|
750 obr/min to wystarczające jest. W 1,5 jest tak samo. przy włączonej klimatyzaji może podskoczyć na chwilę i spadnie do 750. jeśli włączysz dodatkowy punkt poboru energii moze na chwlę zejść poniżej tej wartości, zanim alternator nie zacznie doładowywać i nie podciągnie obrotów. Tykane to tłumik, katalizator, ruły lub jego/ich tych osłony.
Póki nie kaszle, nie pryka i nie ma kataru, póty wszystko jest dobrze .
PS. Kurczę ja nawet nie pamiętam czy obroty na biegu jałowym nie są nabazgrane w instrukcji obsługi Nie zaglądałem do niej od 1,5 roku.
No i tak jak pisze arturro nie zawracajcie sobie dyńki bzdetami. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-12-2009, 00:33
|
|
|
ktw napisał/a: | Dodatkowo spytam, jakie obroty na biegu jałowym macie w silniku 1.8, bo u mnie coś mi się wydaje, że za niskie (750, czasami mniej) i zastanawiam sie czy jedno z drugim nie ma powiązania |
U mnie wolne obroty mają ~700, na masce mam przylepiona nalepkę i tam napisane jest że wolne obroty to 700 +- 100rpm. To nie jest Tdiesel z prawie 1000 obrotów |
|
|
|
 |
Lestat
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 579 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 10-12-2009, 12:14
|
|
|
Cytat: | To nie jest Tdiesel z prawie 1000 obrotów | Ponad 1000 |
_________________ Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic... |
|
|
|
 |
|
|