Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Buczenie na zgaszonym silniku
Autor Wiadomość
jacek63 
Forumowicz

Auto: Lancer Sedan '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 53
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-11-2009, 20:58   Buczenie na zgaszonym silniku

Witam, dziś po raz pierwszy zaobserwowałem a raczej usłyszałem, że spod maski wydobywa się charakterystyczne buczenie połączone z pojawiającym się od czasu do czasu tykaniem. Po otwarciu maski wydaje mi się, że dźwięk pochodzi z okolicy alternatora lub prądnicy (to walcowate urządzenie przyczepione z prawej strony bloku silnika).

Nie wiem czy jest tak od nowości czy pojawiło się z czasem, ale dopiero teraz usłyszałem to przypadkowo. Z wnętrza pojazdu dźwięk jest niesłyszalny.

Dźwięk wydobywa się przy wyłączonym silniku po przekręceniu kluczyka do pozycji gotowości.

Czy to normalne i powszechne czy raczej jakaś wada konkretnego egzemplarza?
 
 
plbarti 
Forumowicz


Auto: Sportback&Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 87
Skąd: biegun zimna
Wysłany: 27-11-2009, 21:14   

w samochodzie innej marki też miałem takie buczenie na włączonym zapłonie , myślę że to jest normalne o ile ustaje po wyłączeniu zapłonu , jutro posłucham swojego miśka to powiem czy mój też tak ma , ale wg mnie po włączeniu zapłonu to zaczyna pracować pompa która do zadanego ciśnienia ma napompować paliwa do instalacji wtryskowej i otwiera się elektrozawór dopływu paliwa do silnika oraz "aparat zapłonowy" jest gotowy do pracy i wszystko to czeka na następny krok czyli rozrusznik, a te buczenie myślę że właśnie od zaworu pochodzi.


Sprawdziłem -na włączonym zapłonie "buczy", więc wszystko ok.
Ostatnio zmieniony przez plbarti 29-11-2009, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-11-2009, 21:59   

jacek63, to buczenie to odgłos z przepustnicy.
_________________

 
 
ktw 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 1
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-12-2009, 21:34   

Ja dziś usłyszałem coś podobnego: bzyczenie (zwał jak zwał) i tykanie, a kluczyki były poza stacyjką. Na początku myślałem, że to jakieś rozprężenia materiału po wjeździe do garażu wynikające z różnicy temperatur, ale odgłosy te utrzymywały sie ponad 10 minut i były tak absorbujące, że też maskę podniosłem. Wcześniej raczej tego nie było. Jeżeli wczesniej można nazwać 1 miesiąc posiadania auta :evil: Dodatkowo spytam, jakie obroty na biegu jałowym macie w silniku 1.8, bo u mnie coś mi się wydaje, że za niskie (750, czasami mniej) i zastanawiam sie czy jedno z drugim nie ma powiązania :idea:
Ostatnio zmieniony przez ktw 08-12-2009, 22:18, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2009, 21:47   

ktw napisał/a:
Czas do servisu?


wszystko jest ok, tykanie to tlumik, buczenie tak jak tomekrvf napisal,
przestancie sobie zawracac glowe takimi bzdetami :)
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 09-12-2009, 00:21   

750 obr/min to wystarczające jest. W 1,5 jest tak samo. przy włączonej klimatyzaji może podskoczyć na chwilę i spadnie do 750. jeśli włączysz dodatkowy punkt poboru energii moze na chwlę zejść poniżej tej wartości, zanim alternator nie zacznie doładowywać i nie podciągnie obrotów. Tykane to tłumik, katalizator, ruły lub jego/ich tych osłony.
Póki nie kaszle, nie pryka i nie ma kataru, póty wszystko jest dobrze :wink: .
PS. Kurczę ja nawet nie pamiętam czy obroty na biegu jałowym nie są nabazgrane w instrukcji obsługi :D Nie zaglądałem do niej od 1,5 roku.
No i tak jak pisze arturro nie zawracajcie sobie dyńki bzdetami.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-12-2009, 00:33   

ktw napisał/a:
Dodatkowo spytam, jakie obroty na biegu jałowym macie w silniku 1.8, bo u mnie coś mi się wydaje, że za niskie (750, czasami mniej) i zastanawiam sie czy jedno z drugim nie ma powiązania :idea:

U mnie wolne obroty mają ~700, na masce mam przylepiona nalepkę i tam napisane jest że wolne obroty to 700 +- 100rpm. To nie jest Tdiesel z prawie 1000 obrotów ;)
 
 
 
Lestat 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 DID '10
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 579
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-12-2009, 12:14   

Cytat:
To nie jest Tdiesel z prawie 1000 obrotów
Ponad 1000 ;-)
_________________
Nie wiem co napisać więc nie napiszę nic...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.