Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma, muli ponizej 2,5tys obrotow
Autor Wiadomość
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 27-07-2012, 20:13   Carisma, muli ponizej 2,5tys obrotow

witam,
Carisma 1.8 SOHC, benzyna
Problem zaczal sie jakis czas temu.. duze spalanie, muł ponizej 2,5 tys obrotow, spadek mocy, mniejsza predkosc maks..

Wymienione swiece, sprawdzony uklad wydechowy, podpinanie pod kompa nie wykazalo nic poza bledem przeplywki (ktory po skasowaniu juz sie nie pojawil- poza tym byla sprawdzana organoleptycznie- nie jest uszkodzona), wyskoczyl tez blad czujnika temperatury ale to chyba nie ma zwiazku?

Ogolnie auto jezdzi jakby nie palilo na jeden gar.
Iskry sa wszedzie.
Powyzej 2,5tys obrotow dostaje kopa.. ale to tez nie jest "jak kiedys".

Mial ktos cos podobnego i potrafi doradzic co sprawdzic/gdzie tkwi przyczyna?
_________________

 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-07-2012, 21:11   

fajkocewka
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 27-07-2012, 21:20   

czyli wymienic trzeba wszystkie?
_________________

 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-07-2012, 21:34   

niekoniecznie, jedna może być uwalona...

Najszybciej podmienić na moment z innego auta cały komplet i sprawdzić czy jest różnica, jeśli jest, to wystarczy potem drogą eliminacji znaleźć winowajczynię :)
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
sniegu 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 755
Skąd: Wieluń
Wysłany: 27-07-2012, 22:49   

Japaneze okolice 150 do 1.6
_________________
Definicja trzeźwości Śniega:
Człowiek jest trzeźwy tak długo jak długo potrafi leżeć na podłodze niczego się nie przytrzymując :partyman:
Stadko
1. Tikacz 4 incydenty BYŁ
2.Cari 1 incydent JEST
3. Gal 2.0 v6 PRZYBYŁ
nowe kapcie:)
205/45/17"
Żadnej gleby :finga:
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 02-08-2012, 19:38   

I jak pomogła ta wymiana cewek, bo u mnie Cari tez zaczęła mulic poniżej 2500 tys obr
Będę wdzięczny za szybka odpowiedz

Dziś wymieniłem świece Cari nie do poznania. Żadnego mulenia czy braku mocy wciskam pedał gazu to normalnie rakieta. A świece ostatnio były wymieniane 18-tyś km temu
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 07-08-2012, 10:36   

wlasnie jeszcze nie:) szukam gdzie we wrocku mozna zdiagnozowac cewki. I jakos nie idzie, nie chca za bardzo:| Ktos moze doradzic jak to zrobic ew gdzie? Moze nie trzeba wymieniac obu.

Swiece mam nowe (wymianiane 3miesiace temu jakos) Denso..
Niby jedyne japonskie.. moze maja zrypana cieplote i dlatego tak sie dzieje?
_________________

 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-08-2012, 14:02   

jesteś jedynym klubowiczem z WRO co ma carismę? podjedź na spot lokalny, tam gdzie się spotykają i podmienicie na moment.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 07-08-2012, 15:58   

pewnie nie.. ale jestem niezlotowy;)

[ Dodano: 10-08-2012, 09:53 ]
bylem wlasnie w japanserwis we wroclawiu..
prosilem o sprawdzenie cewek ale gosc katygorycznie stwierdzil, ze to nie cewki bo:

- silnik chodzi, ze mozna szklanke postawic
- pali na wsztskie gary bo chodzi idealnie (gdyby cewka to by nie palil)
- przejechal sie ( zostawuajac swad gumy) i stwierdzil, ze nie przerywa..:|

Zrobil analize spalin,, wynik- jak z fabryki.
A auto wciaz muli..
Powiedzial, ze to moze sprzeglo.. i stad to szarpanie.
Ale czy z winy sprzegla dostawalo by mocy zawsze i idealnie od 2,5tys obrotow??

Jakos watpie z jego fachowosc.
_________________

 
 
 
MKonrad 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8GDI 00' Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-08-2012, 10:07   

Witam, mam podobny problem.
Cari (2000r, po lift) czasem dostaje lekkiego przymulenia przy ok 2-2,5 tys. obr.
Poza tym odpala i pracuje ok.
Zrobiłem też pomiary Evoscanem - z konfiguracją od Arena, jednak nie umiem dopatrzeć sie w nich anomalii.
Chopper pójde za Twoją radą - kupie fajkocewke i będe wymieniał po kolei.
Jeśli się uda - napiszę... Tak czy inaczej napiszę :D
_________________

 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-08-2012, 12:06   

heer75,
wymiana sprzęgła kosztuje więcej niż cewki, a po jego zmianie ciężko już powrócić do starych części ;)

Silnik będzie chodził, bo padająca cewka nie zawsze będzie skutkowała niepaleniem na jednym cylindrze. Iskra może dochodzić "uboższa" lub np. co druga.
Po drugie jak ruszasz z pedałem w podłodze, to logiczne jest, że tego zjawiska nie zaobserwujesz.

Ponadto sam sobie odpowiedz, proponuje Ci wymianę sprzęgła czyli rozpinanie silnika i brudną robotę kanałową na długie godziny, a nie chce mu się wymienić fajki, która dostępna jest od góry silnika i przykręcona max dwiema śrubami (dwie fajki z czterech) - max 5-10 min na weryfikację i ostateczną diagnozę/eliminację tegoż zjawiska.
Wichura ostatnio gdzieś napisał prąd jest leniwy i płynie tam gdzie mu łatwiej, wygodniej

MKonrad i heer75,
obejrzyjcie dokładnie porcelanki świec oraz fajki wewnątrz (w kanaliki można zaświecić choćby latarką)
Na porcelance może być metaliczno-grafitowy ślad wyglądający na obtarcie, lub w fajce wewnątrz może być jakiś "paproch" i już iskra skoczy na bok (u mnie kiedyś w fajce był rdzawy nalot)

Można spróbować przeczyścić dokładnie i zobaczyć, czy czasem nie będzie różnicy, zanim faktycznie spróbujecie podmieniać fajki.

Pozdrawiam
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
MKonrad 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8GDI 00' Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-08-2012, 19:34   

Chopper miałeś rację. Jedna ze świec i jej fajkocewka były solidnie zaolejone- to na pewno mogło powodować przebicia.
Do wymiany jest uszczelka pod pokrywą zaworów.
Czy wraz z wymianą uszczelki konieczne jest zdjęcie kolektora dolotowego ??
(+uszczelka do niego) - tak usłyszałem

Po drugie 2 fajkocewki miały zielonawy nalot od wewnątrz i zewnątrz - nie wiem co to.
Dwie pozostałe były czyste.

Jeszcze raz wielkie dzięki!
_________________

 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 28-08-2012, 12:48   

a ja wymienilem kable, na nowe. Ngk.
I.. auto chodzi jeszcze bardziej kulawo:|
To mozliwe?
Jutro idzie na diagnoze cewek, w koncu.

Facet w sklepie zwrocil mi tez uwage na czujnik temperatury, ze to tez moze byc problem.
Zreszta blad czujnika wyskoczyl po podpieciu do kompa.

[ Dodano: 28-08-2012, 12:50 ]
mam jeszcze pytanko- bo nie moge znalezc jakos.. jaki olej idzie do skrzyni w Carismie 1.8 sohc, manual? 1997r.


zeby bylo zabawniej, dzis ni z gruchy ni z pietruchy zapalila sie kontrolka akumulatora.. i zgasnac nie chce:|
Wszystko gra i buczy.. tyle, ze sie swieci.
_________________

Ostatnio zmieniony przez heer75 28-08-2012, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 28-08-2012, 18:47   

Ja dołącze się do tematu ,ponieważ ostatnio moja Carusia zaczeła palić na trzy gary i okazało się że na jednym (pierwszy od skrzyni) jest pęknięty zewnętrzny izolator (stare uszkodzenie najprawdopodobniej błąd montażowy poprzedniego właściela ponad trzy lata temu) i tam było przebicie na W.N.Na pozostałych cylindrach otwory świec były zaolejone.
Proszę o opis jakie uszczelki muszę wymienić bo w sklepie pokazywano mnie uszczelkępod klawiaturę monolit dwa razy dzieloną i mam obawę czy ona uszczelni otwory świec jeśli jest jakaś inna to proszę określić jak ją nazwać czy to jest pod kolektor dolotowyi z jakiego materiału jest wykonana.
Pozdrawiam








0
0
_________________
Ross
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 28-08-2012, 21:26   

poza uszczelka glowna pamietaj tez o tych malych okraglych. Sa 4.
Nie daj sie nabrac na zakitowanie super silikonami bo to nic nie da (przerabiane)
BEdziesz mial olej w swiecach po krotkim czasie.
te 4 uszczelki (japonskie niby) 50zl.

[ Dodano: 29-08-2012, 11:00 ]
ok, u mnie:

- padnieta jedna cewka, druga za jakis czas
- regulator napiecia

Pytanie- czy regulator wymienic mozna sam czy razem z alternatorem?
Bo cos za duzo chcieli mnie zgolic wiec zastopowalem.. 450zl + robota.
Tym czasem widze na alle boszowski, nowy regulator za 145zl.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.