Carisma, muli ponizej 2,5tys obrotow |
Autor |
Wiadomość |
heer75
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 244 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 27-07-2012, 20:13 Carisma, muli ponizej 2,5tys obrotow
|
|
|
witam,
Carisma 1.8 SOHC, benzyna
Problem zaczal sie jakis czas temu.. duze spalanie, muł ponizej 2,5 tys obrotow, spadek mocy, mniejsza predkosc maks..
Wymienione swiece, sprawdzony uklad wydechowy, podpinanie pod kompa nie wykazalo nic poza bledem przeplywki (ktory po skasowaniu juz sie nie pojawil- poza tym byla sprawdzana organoleptycznie- nie jest uszkodzona), wyskoczyl tez blad czujnika temperatury ale to chyba nie ma zwiazku?
Ogolnie auto jezdzi jakby nie palilo na jeden gar.
Iskry sa wszedzie.
Powyzej 2,5tys obrotow dostaje kopa.. ale to tez nie jest "jak kiedys".
Mial ktos cos podobnego i potrafi doradzic co sprawdzic/gdzie tkwi przyczyna? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-07-2012, 21:11
|
|
|
fajkocewka |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
heer75
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 244 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 27-07-2012, 21:20
|
|
|
czyli wymienic trzeba wszystkie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-07-2012, 21:34
|
|
|
niekoniecznie, jedna może być uwalona...
Najszybciej podmienić na moment z innego auta cały komplet i sprawdzić czy jest różnica, jeśli jest, to wystarczy potem drogą eliminacji znaleźć winowajczynię |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
sniegu
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 755 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 27-07-2012, 22:49
|
|
|
Japaneze okolice 150 do 1.6 |
_________________ Definicja trzeźwości Śniega:
Człowiek jest trzeźwy tak długo jak długo potrafi leżeć na podłodze niczego się nie przytrzymując
Stadko
1. Tikacz 4 incydenty BYŁ
2.Cari 1 incydent JEST
3. Gal 2.0 v6 PRZYBYŁ
nowe kapcie:)
205/45/17"
Żadnej gleby
 |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-08-2012, 19:38
|
|
|
I jak pomogła ta wymiana cewek, bo u mnie Cari tez zaczęła mulic poniżej 2500 tys obr
Będę wdzięczny za szybka odpowiedz
Dziś wymieniłem świece Cari nie do poznania. Żadnego mulenia czy braku mocy wciskam pedał gazu to normalnie rakieta. A świece ostatnio były wymieniane 18-tyś km temu |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
heer75
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 244 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 07-08-2012, 10:36
|
|
|
wlasnie jeszcze nie:) szukam gdzie we wrocku mozna zdiagnozowac cewki. I jakos nie idzie, nie chca za bardzo:| Ktos moze doradzic jak to zrobic ew gdzie? Moze nie trzeba wymieniac obu.
Swiece mam nowe (wymianiane 3miesiace temu jakos) Denso..
Niby jedyne japonskie.. moze maja zrypana cieplote i dlatego tak sie dzieje? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-08-2012, 14:02
|
|
|
jesteś jedynym klubowiczem z WRO co ma carismę? podjedź na spot lokalny, tam gdzie się spotykają i podmienicie na moment. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
heer75
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 244 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 07-08-2012, 15:58
|
|
|
pewnie nie.. ale jestem niezlotowy;)
[ Dodano: 10-08-2012, 09:53 ]
bylem wlasnie w japanserwis we wroclawiu..
prosilem o sprawdzenie cewek ale gosc katygorycznie stwierdzil, ze to nie cewki bo:
- silnik chodzi, ze mozna szklanke postawic
- pali na wsztskie gary bo chodzi idealnie (gdyby cewka to by nie palil)
- przejechal sie ( zostawuajac swad gumy) i stwierdzil, ze nie przerywa..:|
Zrobil analize spalin,, wynik- jak z fabryki.
A auto wciaz muli..
Powiedzial, ze to moze sprzeglo.. i stad to szarpanie.
Ale czy z winy sprzegla dostawalo by mocy zawsze i idealnie od 2,5tys obrotow??
Jakos watpie z jego fachowosc. |
_________________
 |
|
|
|
 |
MKonrad
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8GDI 00' Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2011 Posty: 21 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-08-2012, 10:07
|
|
|
Witam, mam podobny problem.
Cari (2000r, po lift) czasem dostaje lekkiego przymulenia przy ok 2-2,5 tys. obr.
Poza tym odpala i pracuje ok.
Zrobiłem też pomiary Evoscanem - z konfiguracją od Arena, jednak nie umiem dopatrzeć sie w nich anomalii.
Chopper pójde za Twoją radą - kupie fajkocewke i będe wymieniał po kolei.
Jeśli się uda - napiszę... Tak czy inaczej napiszę |
_________________
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-08-2012, 12:06
|
|
|
heer75,
wymiana sprzęgła kosztuje więcej niż cewki, a po jego zmianie ciężko już powrócić do starych części
Silnik będzie chodził, bo padająca cewka nie zawsze będzie skutkowała niepaleniem na jednym cylindrze. Iskra może dochodzić "uboższa" lub np. co druga.
Po drugie jak ruszasz z pedałem w podłodze, to logiczne jest, że tego zjawiska nie zaobserwujesz.
Ponadto sam sobie odpowiedz, proponuje Ci wymianę sprzęgła czyli rozpinanie silnika i brudną robotę kanałową na długie godziny, a nie chce mu się wymienić fajki, która dostępna jest od góry silnika i przykręcona max dwiema śrubami (dwie fajki z czterech) - max 5-10 min na weryfikację i ostateczną diagnozę/eliminację tegoż zjawiska.
Wichura ostatnio gdzieś napisał prąd jest leniwy i płynie tam gdzie mu łatwiej, wygodniej
MKonrad i heer75,
obejrzyjcie dokładnie porcelanki świec oraz fajki wewnątrz (w kanaliki można zaświecić choćby latarką)
Na porcelance może być metaliczno-grafitowy ślad wyglądający na obtarcie, lub w fajce wewnątrz może być jakiś "paproch" i już iskra skoczy na bok (u mnie kiedyś w fajce był rdzawy nalot)
Można spróbować przeczyścić dokładnie i zobaczyć, czy czasem nie będzie różnicy, zanim faktycznie spróbujecie podmieniać fajki.
Pozdrawiam |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
MKonrad
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8GDI 00' Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2011 Posty: 21 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-08-2012, 19:34
|
|
|
Chopper miałeś rację. Jedna ze świec i jej fajkocewka były solidnie zaolejone- to na pewno mogło powodować przebicia.
Do wymiany jest uszczelka pod pokrywą zaworów.
Czy wraz z wymianą uszczelki konieczne jest zdjęcie kolektora dolotowego ??
(+uszczelka do niego) - tak usłyszałem
Po drugie 2 fajkocewki miały zielonawy nalot od wewnątrz i zewnątrz - nie wiem co to.
Dwie pozostałe były czyste.
Jeszcze raz wielkie dzięki! |
_________________
 |
|
|
|
 |
heer75
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 244 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 28-08-2012, 12:48
|
|
|
a ja wymienilem kable, na nowe. Ngk.
I.. auto chodzi jeszcze bardziej kulawo:|
To mozliwe?
Jutro idzie na diagnoze cewek, w koncu.
Facet w sklepie zwrocil mi tez uwage na czujnik temperatury, ze to tez moze byc problem.
Zreszta blad czujnika wyskoczyl po podpieciu do kompa.
[ Dodano: 28-08-2012, 12:50 ]
mam jeszcze pytanko- bo nie moge znalezc jakos.. jaki olej idzie do skrzyni w Carismie 1.8 sohc, manual? 1997r.
zeby bylo zabawniej, dzis ni z gruchy ni z pietruchy zapalila sie kontrolka akumulatora.. i zgasnac nie chce:|
Wszystko gra i buczy.. tyle, ze sie swieci. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez heer75 28-08-2012, 21:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 28-08-2012, 18:47
|
|
|
Ja dołącze się do tematu ,ponieważ ostatnio moja Carusia zaczeła palić na trzy gary i okazało się że na jednym (pierwszy od skrzyni) jest pęknięty zewnętrzny izolator (stare uszkodzenie najprawdopodobniej błąd montażowy poprzedniego właściela ponad trzy lata temu) i tam było przebicie na W.N.Na pozostałych cylindrach otwory świec były zaolejone.
Proszę o opis jakie uszczelki muszę wymienić bo w sklepie pokazywano mnie uszczelkępod klawiaturę monolit dwa razy dzieloną i mam obawę czy ona uszczelni otwory świec jeśli jest jakaś inna to proszę określić jak ją nazwać czy to jest pod kolektor dolotowyi z jakiego materiału jest wykonana.
Pozdrawiam
0
0 |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
heer75
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 244 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 28-08-2012, 21:26
|
|
|
poza uszczelka glowna pamietaj tez o tych malych okraglych. Sa 4.
Nie daj sie nabrac na zakitowanie super silikonami bo to nic nie da (przerabiane)
BEdziesz mial olej w swiecach po krotkim czasie.
te 4 uszczelki (japonskie niby) 50zl.
[ Dodano: 29-08-2012, 11:00 ]
ok, u mnie:
- padnieta jedna cewka, druga za jakis czas
- regulator napiecia
Pytanie- czy regulator wymienic mozna sam czy razem z alternatorem?
Bo cos za duzo chcieli mnie zgolic wiec zastopowalem.. 450zl + robota.
Tym czasem widze na alle boszowski, nowy regulator za 145zl. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|