Przesunięty przez: Gene 30-12-2009, 09:55 |
Pajero 1.8 GDI |
Autor |
Wiadomość |
TFJ
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: Limassol
|
Wysłany: 29-12-2009, 18:36 Pajero 1.8 GDI
|
|
|
Widziałem dzisiaj Pajero 1.8 GDI, 1998 r, 80.000 km, automat. Zastanawiam się nad jego kupnem, ale słyszałem też, żeby trzymać się z daleka od Pajero z tym właśnie silnikiem, bo jest awaryjny, a jego najsłabszym punktem są wałki rozrządu.
Samochód mi się podoba, żonie też, ale nie chciałbym się wpędzić w koszty napraw.
Co o tym myślicie? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-12-2009, 19:17
|
|
|
TFJ napisał/a: | Zastanawiam się nad jego kupnem, ale słyszałem też, żeby trzymać się z daleka od Pajero z tym właśnie silnikiem, bo jest awaryjny, a jego najsłabszym punktem są wałki rozrządu. |
Poczytaj forum, z zadnymi walkami rozrzadu nie ma absolutnie problemow.
NIe wiem kto wymysla jakies mity o tych silnikach...w wiekszosci osoby ktore za duzo maja wolnego czasu w przerwach od podstawowki
Grunt to okresowe serwisowanie bo ten silnik lubi miec dobra opieke=> czyli co 15 000km wymiana dobrego najlepiej syntetycznego oleju i filtrow itd (jak w kazdym aucie)
Jazda na dobrej benzynie z renomowanych stacji. Reszta jak w normalnym samochodzie.
Jesli silnik jest zadbany to nie wazne czy to jest GDI czy TDI czy FSI bedzie bezawaryjny i zawsze bedziesz mogl na nim polegac.
Wiekszosc jakich kolwiek usterek to wina wlasnie zaniedban ze strony wlasciciela, jak w przypadku kazdego silnika...
I pamietaj jesli chcesz w przyszlosci przerobic auto na gaz to nie kupuj GDI, bo ten silnik nie lubi gazu...z reszta jak kazdy z bezposrednim wtryskiem benzyny.
Rozumiem ze mowa o Pajero Pinin
Grunt w suv'ie to kwestia napedow i zawieszenia. Tutaj sie bardziej skup. Silnik jesli jest z historia (czyli faktury przegladow lub ksiazka serwisowa) to nie masz o co sie bac
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 29-12-2009, 20:48
|
|
|
Tyle że spalanie w Pinin na GDI jest niestety dość spore... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
TFJ
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: Limassol
|
Wysłany: 30-12-2009, 08:25
|
|
|
Robson86 napisał/a: | Rozumiem ze mowa o Pajero Pinin |
Tutaj jest ten samochód: http://www.bestcypruscar....n=1&car_id=5254
Niestety nie sądzę, żebym zobaczył jakąkolwiek książkę serwisową, czy coś podobnego. Tutaj gdzie jestem niestety nie zwracają na to zbyt dużej uwagi. Za to olej wymieniają co 3.000 km (jakaś paranoja), często nie wymieniając filtra (jeszcze większa paranoja).
Co jeszcze powinienem sprawdzić, zanim podejmę ostateczną decyzję? |
|
|
|
 |
zuk21
Forumowicz
Auto: Pajero Pinin 2.0 GDI 5D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 52 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30-12-2009, 09:16
|
|
|
Poczytaj więcej w dziale Pajero Pinin. Jest kilka postów, które warto przeczytać.
Co do awaryjności tych silników, to tak jak pisał Robson86, zależy jak go ktoś traktował, w jakim teraz jest stanie i jak Ty go będziesz traktował. Warto sprawdzić napędy i zawieszenie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-12-2009, 10:05
|
|
|
TFJ moim zdaniem powinienes z zona fizycznie obejrzec auto. Pinin szczegolnie 3d jest autem malym. To moze miec znaczenie przy dalszej eksploatacji. Praktycznie brak bagaznika i jak dobrze pamietam 4 osobowa kabina to sprawy na ktore warto zwrocic uwage. No i niestety wspomniane juz przez kolege spalanie. Male autko ale potrafi szczegolnie ze skrzynia automatyczna spalic tyle benzyny co moje 2 tonowe Pajero. Wynik ponizej 10l na 100 km uznac trzeba za spory wyczyn.
Generalnie na zdjeciach calkiem fajursko sie prezentuje. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
valdi.kasia
Mitsumaniak valdi_sport
Auto: PAJERO SPORT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 31 Skąd: kraków
|
Wysłany: 30-12-2009, 10:39
|
|
|
Własnie się rozgłądam za pajero i znalazłem z silnikien GDI.
Temat chciałem skonsultować z paroma znajomymi.
Uslyszałem : nie kupuj
-jak coś ci nawali to ja sie tego nie podejme
-elektronika lubi nawalić.
Odbiłem od tematu.
Ci co maja te silniki i faktycznie o nie dbają pewnie są zadowoleni. Gorzej jak coś nawali i nikt nie bedzie chciał w to łap włożyc. |
_________________ waldek
 |
|
|
|
 |
TFJ
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 3 Skąd: Limassol
|
Wysłany: 30-12-2009, 13:51
|
|
|
Gene, wielkość tego samochodu i jego bagażnika nie ma dla mnie znaczenia, to ma być nasze drugie autko, którym można od czasu do czasu wyskoczyć za miasto. Spalanie to też problem drugorzędny, tu gdzie mieszkam benzyna jest tańsza niż w Polsce i z powodu ograniczonej przestrzeni pokonuje się jakieś 6-10 tys. km. rocznie.
Bardziej martwi mnie to, co słyszałem o tym silniku. Zwłaszcza, że zupełnie nie znam historii tego samochodu. |
|
|
|
 |
|