Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
filtr stozkowy
Autor Wiadomość
MarcinNaw 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V glx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 82
Skąd: kraków
Wysłany: 21-02-2010, 16:35   filtr stozkowy

Witam koledzy
Mam do kupienia filtr stozkowy firmy HP RAID
Moje pytanie jest takie czy warto kupowac i zakladac je do mojej cari 1.6 1996r czy jest roznica w mocy a jak jest to jak duza?
Dodam ze filtr jest nowy i wydaje mi sie okazjonalna cena 10 euro

Dodaje zdjecie mam do wyboru jeden z nich...


http://img231.imageshack.us/i/img332.jpg/
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-02-2010, 16:50   

MarcinNaw, instalacja filtra stożkowego nie jest taka prosta jakby sie moglo wydawac, efekt moze byc gorszy od zamierzanego, niejedna osoba opisywala prawidlowy sposob montazu, etc., Jak go założysz bezpośrednio to jedynie uzyskasz efekt Placebo i sie lepiej poczujesz ze masz gadzet w aucie. Przez zła instalacje stożka mozna sobie zniszczyć silnik

Polecam lekture http://chojnacki.com.pl/i...w&id=6&Itemid=7

Cytat:
Współczesne silniki mają układy dolotowe opracowane na podstawie badań mających na celu uniknięcie negatywnych zjawisk falowych i rezonansów powstających w tym elemencie a mających wpływ na parametry pracy silnika. Tzw. ślepe kiszki jako typowe rozwiązania nie są niepotrzebnym elementem i radzimy ich nie usuwać a także zalecamy dużą ostrożność przy modyfikacji układu dolotowego poprzez montaż różnych rodzajów strumienic dolotowych i zawirowywaczy a także filtrów stożkowych. Ich stosowanie jest wymuszone w wyniku wprowadzenia coraz wyższych norm związanych z ekologią czyli emisją trujących związków. Dotyczy to szczególnie normy Euro-4 i Euro-5.
Zazwyczaj skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego, zwłaszcza w przypadku zamontowania stożka bezpośrednio przed przepustnicą powietrza. Poza tym taki montaż filtra powoduje jego wibracje przenoszące się z silnika co przyczynia się do przesiewania pyłu kwarcowego do wnętrza komory spalania i istotnie obniża trwałość silnika niszcząc: tłoki, pierścienie, gładź cylindrów i zawory z prowadnicami. Można przyjąć, że silnik z takim rozwiązanie straci ponad 50% swej trwałości.
Nie mniej czasami zastosowanie filtra stożkowego z prawidłowo dobraną pojemnością układu dolotowego powietrza oraz zapewnieniem dopływu zimnego powietrza przyczyni się do poprawy głównie mocy silnika w zakresie jego wysokich obrotów ale przynajmniej nie pogorszy mocy i momentu silnika na niższych obrotach. By to osiągnąć trzeba jednak zawzięcie wykonać parę wersji układu dolotowego z różnym umiejscowieniem filtra oraz dokonać pomiarów trakcyjnych dla ustalenia najlepszego rozwiązania. W dalszym ciągu jednak te filtry poprzez małą skuteczność filtrowania oraz przyczynianie się do przegrzewania komory spalania, szczególnie w tzw. jeździe miejskiej, nie są polecane przez firmę. Jeśli już jednak zdecydowaliście się na montaż filtra stożkowego lub wkładki sportowej - nie myjcie ich często. Wystarczy jeśli po przebiegu ponad 20000 km je umyjecie. Dzięki temu nieznacznie przypchane zapewnią zdecydowanie lepsze filtrowanie powietrza dostającego się do silnika.
Typowy przypadek skutków zastosowania Power Rury z filtrem stożkowym dla przebiegu i wielkości KM oraz Nm na przykładzie ROVERA 620 SI oraz SEICENTO SCHUMACHER jest podany na wykresie w rozdziale TESTY. Stwierdzenie, że stożki są przecież stosowane w samochodach wyczynowych jest prawdziwe. Nie mniej w wyczynie trwałość silnika i tak jest bardzo niewielka a wielkie prędkości obrotowe silnika oraz zdecydowanie większe zapotrzebowanie powietrza przy zdecydowanie mniejszym podciśnieniu w układzie dolotowym a także odpowiednio dobrane przełożenia skrzyń biegów umożliwią wykorzystanie takiego filtra, niestety w wąskim zakresie obrotów silnika. Decydując się jednak na radykalną formę tuningu silnika ze znacznym zwiększeniem stopnia sprężania, zastosowaniem innych wałków rozrządu, zmienioną elektroniką sterującą, zmodyfikowanym układem wydechowym, dla osiągnięcia maksymalnych założonych parametrów silnika, będziemy wręcz zmuszeni do rozwiązania układu dolotowego z zastosowaniem filtra stożkowego i w tym przypadku zastosowanie takiego filtra jest jak najbardziej oczekiwane i słuszne i wręcz niezbędne.
W rozdziale TESTY do obejrzenia pomiary porównawcze rozwiązań ze sportowymi filtrami.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MarcinNaw 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V glx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 82
Skąd: kraków
Wysłany: 21-02-2010, 17:40   

Czyli mam rozumiec kolego ze jak zakladac to nie samemu tylko u kogos kto umie i sie zna
Szczerze mowiac myslalem ze samemu to zrobie wyciagne stare wsadze nowe ale widze w takim razie ze to nie takie proste jak mi sie wydawalo
Czyli wniosek z tego taki ze samemu napewno nic nie zyskam wrecz przeciwnie tak mam to rozumiec?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-02-2010, 17:50   

MarcinNaw, Dokładnie tak, chyba ze zapewnisz filtrowi stały pobór chłodnego powietrza i tak go zamontujesz aby sie nie nagrzewal od komory silnika.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 21-02-2010, 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 21-02-2010, 18:32   

po zalozeniu stozka bedziesz mial zmiane mocy ale w dol
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 21-02-2010, 18:34   

MarcinNaw - wsadź wkład sportowy do oryginalnej puszki na filtr - masz wtedy pewne , że trochę ułatwisz silnikowi oddychanie i nic nie pogorszysz , bo na pewno nie zmieni się pojemność układu . Zawsze to coś da .
_________________

 
 
 
MarcinNaw 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V glx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 82
Skąd: kraków
Wysłany: 21-02-2010, 20:59   

Koledzy takie pytanko przygladalem sie dzis temu wszystkiemu i myslalem zdemontowac stara obudowe na filtr wraz z filtrem a na miejsce obudowy wsadzic wlasnie ten filtr
Wydaje mi sie ze jest tam ja tyle miejsca i cieple powietrze od silnika tam za bardzo nie dochodzi....
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-02-2010, 21:15   

MarcinNaw napisał/a:
Wydaje mi sie ze jest tam ja tyle miejsca i cieple powietrze od silnika tam za bardzo nie dochodzi....
pisałem wyżej to nie jest takie proste jak się wydaje, może jakbys umieścił filtr tuz za błotnikiem, zderzakiem, aby mial dostep do świezego chłodnego powietrza, a nie był narażony na zaciaganie wody/wilgoci w trakcie jazdy to moze by to zdalo egzamin, w komorze silnika nagrzeje sie ten filtr
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MarcinNaw 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V glx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 82
Skąd: kraków
Wysłany: 21-02-2010, 21:20   

Ok koledzy dzieki za rade w takim razie zrezygnyje z zakupu bo widze ze ktos taki jak ja nie da rady samemu tego zrobic zostane przy standardowym filtrze
Jeszcze raz dziekuje....
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-02-2010, 21:25   

Możesz kupić jeszcze sportową wkładke filtra, tak jak napisał Uwex
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MarcinNaw 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V glx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 82
Skąd: kraków
Wysłany: 21-02-2010, 21:30   

koledzy dzieki za pomoc ale zrezygnuje w takim razie nie bede nic kombinowal bo znajac moje szczescie i mnie to przekombinuje :D
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-02-2010, 21:34   

MarcinNaw, znam pare osób co jezdzi na takiej sportowej wkładce K&N i sobie chwali
http://moto.allegro.pl/it...wietrza_kn.html
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MarcinNaw 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V glx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 82
Skąd: kraków
Wysłany: 21-02-2010, 21:37   

dzieki kolego ale sie rozmyslilem co do tych filtrow jednak zostane przy orginale
punkcik dla ciebie za pomoc i wyjasnienie wszystkiego
dziekuje....
 
 
 
GORG 
Nowy Forumowicz
GORG


Auto: Colt CZC 1.5 ,Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 12
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21-02-2010, 22:45   

robertdg napisał/a:
MarcinNaw, znam pare osób co jezdzi na takiej sportowej wkładce K&N i sobie chwali
http://moto.allegro.pl/it...wietrza_kn.html


A co konkretnie uzyskali ???
Bo jestem zainteresowany takim zakupem i badam sprawę ...
Wszelkie uwagi i spostrzeżenia w stosunku do serii mile widziane :biggrin:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-02-2010, 22:51   

Silniczek lepiej się kreci, zmniejszyl spalanie, przyjemniej pracuje ogólnie rzecz biorąć, na forum jest user pitbu77 on jak sie nie myle posiada taka wkładke w swoim Galancie, wiec można bezpośrednio zapytać się jego o wrażenia.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.