Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[GDI] rozładowany aku - problemy z obrotami
Autor Wiadomość
filemaster 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: Koszalin
Wysłany: 12-12-2009, 23:08   [GDI] rozładowany aku - problemy z obrotami

Witam serdecznie!
Mam problem z silnikiem. Ostatnio moja carisma GDI stała parę dni nie jeżdżona. Dzisiaj chciałem odpalić auto. Okazało się, że akumulator się rozładował. Temperatura na zewnątrz spadła do ok -4C. Akumulator jest mały, dużo mniejszy niż przewidziane miejsce. Z nim kupiłem już auto i jak do tej pory nie było problemów. Podjechał znajomy, użyczył prądu. Aku po chwili ładowania zaskoczył, samochód zapalił. Chodził równo. Trochę trwało zanim auto odmarzło - było całe pokryte lodem. Nie wiem czy akumulator nie rozładował się poprzez radio. Gdy już auto chodziło. Włączyłem na chwile radio. Grało, ale po zdjęciu panela nie przestawało. Zrobiłem później reset radia i było ok.
Teraz do sedna. Gdy zacząłem jechać i zbliżyłem się do pierwszego skrzyżowania - sprzęgło hamulec i auto zgasło. Tak było z każdym zatrzymaniem. Zrobiłem parę km, auto rozgrzało się. Złapało normalnie temperaturę i problem raz się pojawia, raz jest ok. Tzn gdy lekko popuszczam gaz i auto pomału schodzi do wolnych obrotów, nie gaśnie. Problem pojawia się gdy jadę i wcisnę sprzęgło, wtedy obroty spadają i auto gaśnie, później różnie z tym bywało w większości przypadków jednak gasł.
Dodam tylko, że przepustnica była czyszczona, obroty nie falują, przed rozładowaniem akumulatora wszystko było ok.
Pytanie, w czym może tkwić problem?
Może zwyczajnie "nauka obrotów" pomoże? Wydaję mi się jednak, że do tego potrzebna jest klima. Mam klimatronic i z tego co zaobserwowałem przy niskich temperaturach klima się nie włącza.
Dopiero w przyszłym tygodniu będę miał możliwość podjechania do warsztatu. Teraz auto stoi pod chmurą i jednak będzie mi potrzebne. Mam nadzieję, że akumulator wytrzyma nockę.
Pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-12-2009, 23:23   

filemaster napisał/a:
Może zwyczajnie "nauka obrotów" pomoże?
Po rozładowaniu akumulatora powinienes napierw tego spróbować, choż zależy to jeszcze od stnu, czyli "wytrzymałości" akumulatora (odzyskiwanie własności prądowej po jego obciążeniu)
filemaster napisał/a:
Mam klimatronic i z tego co zaobserwowałem przy niskich temperaturach klima się nie włącza.
climatronik odczytuje temp. zewn. i przy niskich temperaturach nie widzi potrzeby ciagłej pracy, tylko jak sie załaczy to się załączy w trybie ECO na bardzo krótko tylko po to aby kompresor utrzymał odpowiednią wartość sprężenia czynnika chłodzącego w układzie, wiadomo im wyzsza temp. tym wieksza częstość załaczeń.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 13-12-2009, 00:07   

kup nowe aku. sprawdz jaką masz pojemność teraz a jaką powineneś mieć. Ja tez jakiś czas jezdzialem na aku który był przy zakupie. często padał.
_________________

 
 
filemaster 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13-12-2009, 00:31   

"demeone", a gdy padał Ci ten aku, nie miałeś takiego problemu z obrotami?
Faktycznie, trzeba będzie kupić nową baterię bo co jak przyjdą mrozy po -15C.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 13-12-2009, 00:38   

filemaster napisał/a:
Faktycznie, trzeba będzie kupić nową baterię bo co jak przyjdą mrozy po -15C.

kupuj 62-65ah (nie mniej)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-12-2009, 10:08   

Zalecany akumulator to 64Ah, 640A prąd rozruchowy, wiec należy poszukać coś w tych okolicach, tak jak pisze Robson86, nalezy pamietac aby nie kupic za duzego aku, gduz alternator takze ma swoja wydajnosc pradowa i przy zbyt duzym aku bedzie go nie doładowywał, a przy zbyt małym aku będzie go wygotowywał
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
JD 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma GLX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2009, 12:14   

Panowie ja mam Carisme GLX z 97 roku i mam odrobinę podobny problem.
W piątek jak zwykle bezproblemowo jeździłem. W nocy piątek/sobota było ok -3 stopni C.
W sobotę gdy chciałem odpalić samochód przy pierwszych dwóch próbach jakby łapał zapłon, ale bardzo ciężko i natychmiast po paru obrotach gasł. Od tamtej pory nie chce zaskoczyć.
Akumulator to 55A, 550 AH - zgodnie z tym co pisaliście, to trzeba odrobinę mocniejszego, ale samochód stał już na niskich temperaturach i NIGDY nie było problemów z odpaleniem... BTW w nocy go oczywiście naładowałem, ale problem nadal istnieje.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-12-2009, 12:49   

większy do gdi trzeba do zwykłego to nie wiem ale można to sprawdzić po numerze vin
 
 
 
filemaster 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13-12-2009, 15:57   

Witam!
Auto dzisiaj ledwo odpaliło - Koszalin biały :-) . No więc wymieniłem ten akumulator, kupiłem 60 Ah, 450A R+, chyba wystarczający tym bardziej, że do tej pory jeździłem na 50 Ah i było ok. W każdym razie wszystko wróciło do normy.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.