Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:03
[I 2.0] Wahacze tylne, naprawa/wymiana
Autor Wiadomość
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 15-09-2010, 19:11   [I 2.0] Wahacze tylne, naprawa/wymiana

Witam
Dzisiaj moja żona podjechała do ASO w celu ustawienia geometrii po małej stłuczce i się okazało że są "luzy na tylnych wahaczach". Oczywiście cena nowych wahaczy w ASO jest dość wysoka więc zacząłem zgłębiać temat. Wahacz na rysunkach technicznych wygląda jak wahacz, z jednej strony mocowanie na gumie, z drugiej strony łożysko piasty, od góry dwa ramiona i z dołu jedno. Niby wygląda na to że wszystko jest rozbieralne i wymienialne oddzielnie więc skąd potrzeba wymiany całego wahacza? Zakładam że mechanik w ASO ma jakąś praktykę i wie co mówi, więc dlaczego potrzeba wymienić cały wahacz?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 16-09-2010, 08:02   

elektryk napisał/a:
Zakładam że mechanik w ASO ma jakąś praktykę i wie co mówi, więc dlaczego potrzeba wymienić cały wahacz?
1. Bo wymiana całego wahacza jest zgodna z instrukcją naprawy. 2. Bo wymiana całego wahacza to zysk 50x większy od wymiany jego części. 3. Polityka niektórych producentów - w tym Mitsu - zakłada wymianę całych podzespołów zamiast ich części składowych i w firmowym obrocie nawet nie będzie ori części, a tylko zamienniki (nie pamiętam w jakiej marce pada czujnik temperatury powietrza za kilka złotych, a trzeba kupować cały kolektor za kilkaset). 4. Bo łatwiej wymienić cały wahacz niż wybijać/wyciskać (nie wiem jak w Outku) z niego tuleje. Kolejność odpowiedzi przypadkowa.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 16-09-2010, 15:26   Re: Wahacze tylne, naprawa/wymiana

elektryk napisał/a:
Witam
Dzisiaj moja żona podjechała do ASO w celu ustawienia geometrii po małej stłuczce i się okazało że są "luzy na tylnych wahaczach". Oczywiście cena nowych wahaczy w ASO jest dość wysoka więc zacząłem zgłębiać temat. Wahacz na rysunkach technicznych wygląda jak wahacz, z jednej strony mocowanie na gumie, z drugiej strony łożysko piasty, od góry dwa ramiona i z dołu jedno. Niby wygląda na to że wszystko jest rozbieralne i wymienialne oddzielnie więc skąd potrzeba wymiany całego wahacza? Zakładam że mechanik w ASO ma jakąś praktykę i wie co mówi, więc dlaczego potrzeba wymienić cały wahacz?


a ile tak z ciekawosci kosztuje ustawienie geometrii w ASO??
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 16-09-2010, 19:29   Re: Wahacze tylne, naprawa/wymiana

rezon napisał/a:
1. Bo wymiana całego wahacza jest zgodna z instrukcją naprawy.
2. Bo wymiana całego wahacza to zysk 50x większy od wymiany jego części.
3. Polityka niektórych producentów - w tym Mitsu - zakłada wymianę całych podzespołów zamiast ich części składowych i w firmowym obrocie nawet nie będzie ori części, a tylko zamienniki
4. Bo łatwiej wymienić cały wahacz niż wybijać/wyciskać (nie wiem jak w Outku) z niego tuleje. Kolejność odpowiedzi przypadkowa.
No więc tak,
Ad 1, instrukcja serwisowa pokazuje procedurę wymiany tulei
Ad 2, 3, ori tuleje to 1/2 ceny wahacza, tuleje są w katalogu, ale nie pytałem czy są dostępne od ręki
Ad 4, niby racja, dodatkowy koszt to robocizna wymiany.
Oficjalnie ASO tłumaczy się tym, że na wymianę tulei nie ma gwarancji, ale akurat ten argument mnie nie przekonuje, bo i tak będzie ciężko udowodnić że tuleje miały wadę a nie uszkodziły się na dziurawych drogach. Trzeba sobie po prostu przeliczyć i zaplanować wydatki, jak ma samochód posłużyć dla siebie dłużej to opłaca się oryginały, a jak kiepsko z kasą i auto w ciągu kilku lat ma być sprzedane to opłaca się nawet zamienniki.
Maddox napisał/a:
a ile tak z ciekawosci kosztuje ustawienie geometrii w ASO??
W Satal powiedzieli 150zł, z tego co pytałem to mniej więcej w innych zakładach podobna kwota.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.