[Cari 1.8 GDI] Chwilowa awaria? |
Autor |
Wiadomość |
Krogoth
Mitsumaniak

Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-12-2009, 10:48 [Cari 1.8 GDI] Chwilowa awaria?
|
|
|
Witam wszystkich!
Z gory przepraszam za brak polskich znakow ale pisze z PDA.
Kilka dni temu pozbylem sie swojej Mazdy 626 GF i zakupilem CArisme II 1.8 GDI Sport 103KW 2000r.
I tu niestety dostalem mala niespdzianke... otoz po 2 dniach w trakcie jazdy zapalila mi sie kontrolka check engine, a samchod niemal przestal reagowac na gaz... Gaz do dechy i jakos zjechalem na najblizsze miejsce parkingowe. Pod maska wszystko wyglada ok, silnik nie przegrzany itd... Odpalilem i wszystko znowu normalnie... Chociarz obroty na poziomie 600rpm to troche malo, pozniej wezme sie za nauke obrotow...
Co moglo byc przyczyna takiego zachowania? Moze ktos sie spotkal z czyms takim? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-12-2009, 11:46
|
|
|
Krogoth, musisz zdjagnozowac usterke na kompie, trudno bedzie odgadnac co tutaj moze nawalac bo przyczyn moze byc kilka, to jest jak wrozenie z fusów, odczytaj bledy i wtedy napisz co i jak. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16-12-2009, 11:48
|
|
|
Skoro zapalił się check to podpinaj diodkę albo jedź podpiąć do kompa u mechanika, na dieslach się nie znam ale zczytując błędy z kompa będzie najprościej i najszybciej dowiedzieć się o co chodzi... skoro dziwne obroty i to być może czujnik temperatury silnika |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 16-12-2009, 12:22
|
|
|
avangarda napisał/a: | Skoro zapalił się check to podpinaj diodkę albo jedź podpiąć do kompa u mechanika, na dieslach się nie znam |
to dobrze że piszesz ale temat jest o silniku benzynowym.
Tak jak poprzednicy piszą bez diagnozy się nie obędzie masz rocznik 00 to może się jeszcze załapie na zmostkowanie 1 i 4 pinu opis w faq (dotyczy 1.6 i 1.8 ale na ktrejs podstronie ktoś chwalił się że u niego w gdi również zachualło)jak nie wy mruga to tylko interfejs cie ratuje |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 16-12-2009, 12:41
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | to dobrze że piszesz ale temat jest o silniku benzynowym | fakt silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, co nie nie zmienia sensu dalszej części zdania...
Więc kolego Krogoth podpinaj pod kompa i daj znać co tam wyjdzie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krogoth
Mitsumaniak

Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-12-2009, 12:45
|
|
|
Przeprowadziłem nauke obrotów, tyle że na pełnym obciążeniu i to już uspokoiło obroty, teraz tylko sporadycznie spada na 600. Puki co kontrolka się nie zapaliła ponownie, dałem mu trochę po tyłku żeby zobaczyć jak się będzie zachowywał na wysokich obrotach i wszystko ok, lata jak burza Niepokoi mnie tylko ten syfiasty olej... Pierwszy raz widzę żeby w jakimś samochodzie całkiem świerzy olej wyglądał jak smoła, ale wierząc forumowiczom to jednak standart w GDI |
Ostatnio zmieniony przez Krogoth 17-12-2009, 12:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 16-12-2009, 12:59
|
|
|
poszukaj temat o kablu vag ktoś przerobił żeby hulał pod evoscana
na stronie evoscana coś pisało o elm 327 ale czy hula to nie chciało mi sie wgryźć w temat |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16-12-2009, 17:19
|
|
|
Krogoth napisał/a: | Pierwszy raz widzę żeby w jakimś samochodzie całkiem świerzy olej wyglądał jak smoła, |
kazdy silnik z bezposrednim wtryskie ma juz tak, ze po wlaniu swierzego oleju zaraz sie brudzi. Ale to dobrze swiadczy, bo spelnia pokladane w nim funkcje czyli "czysci silnik" z "szlamu"
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-12-2009, 17:28
|
|
|
Koniec przepustnicy lub pompy wysokiego ciśnienia (w zależności od błędu, który wyskoczył ) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krogoth
Mitsumaniak

Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-12-2009, 00:08
|
|
|
Bartek napisał/a: | Koniec przepustnicy lub pompy wysokiego ciśnienia (w zależności od błędu, który wyskoczył ) |
Ale kontrolka CE sama z siebie znikneła |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 17-12-2009, 00:18
|
|
|
Samo się nic nie robi, i tak się zapali prędzej czy później więc nie warto czekać |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-12-2009, 07:34
|
|
|
Błąd został zapamiętany - to normalne przy końcu jednego z w/w zespołów. CE, silnik w trybie awaryjnym. Wyłączasz zapłon, włączasz i jedziesz dalej.....do kolejnego "wyskoczenia" któregoś parametru z ramek..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krogoth
Mitsumaniak

Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-12-2009, 10:12
|
|
|
Nie spodziewalem sie ze Cari dostarczy mi tylu rozrywek w takim tępie... Lampka powróciła. |
Ostatnio zmieniony przez Krogoth 17-12-2009, 12:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 17-12-2009, 10:19
|
|
|
to niech Cię zaholuje prosto do warsztatu... i będzie wszystko jasne. Krogoth napisał/a: | Nie spodziewalem sie ze Cari dostarczy mi tylu rozrywek w takim tepie... |
Ona Ci mówiła, że coś ją boli to jej nie słuchałeś, to się zbuntowała w końcu |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krogoth
Mitsumaniak

Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-12-2009, 10:40
|
|
|
zworka na zlaczu wymrugala kod 78 czyli jakas bzdura |
|
|
|
 |
|