Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Chwilowa awaria?
Autor Wiadomość
Krogoth 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 52
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 16-12-2009, 10:48   [Cari 1.8 GDI] Chwilowa awaria?

Witam wszystkich!

Z gory przepraszam za brak polskich znakow ale pisze z PDA.

Kilka dni temu pozbylem sie swojej Mazdy 626 GF i zakupilem CArisme II 1.8 GDI Sport 103KW 2000r.

I tu niestety dostalem mala niespdzianke... otoz po 2 dniach w trakcie jazdy zapalila mi sie kontrolka check engine, a samchod niemal przestal reagowac na gaz... Gaz do dechy i jakos zjechalem na najblizsze miejsce parkingowe. Pod maska wszystko wyglada ok, silnik nie przegrzany itd... Odpalilem i wszystko znowu normalnie... Chociarz obroty na poziomie 600rpm to troche malo, pozniej wezme sie za nauke obrotow...

Co moglo byc przyczyna takiego zachowania? Moze ktos sie spotkal z czyms takim?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-12-2009, 11:46   

Krogoth, musisz zdjagnozowac usterke na kompie, trudno bedzie odgadnac co tutaj moze nawalac bo przyczyn moze byc kilka, to jest jak wrozenie z fusów, odczytaj bledy i wtedy napisz co i jak.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16-12-2009, 11:48   

Skoro zapalił się check to podpinaj diodkę albo jedź podpiąć do kompa u mechanika, na dieslach się nie znam :P ale zczytując błędy z kompa będzie najprościej i najszybciej dowiedzieć się o co chodzi... :wink: skoro dziwne obroty i to być może czujnik temperatury silnika
_________________
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 16-12-2009, 12:22   

avangarda napisał/a:
Skoro zapalił się check to podpinaj diodkę albo jedź podpiąć do kompa u mechanika, na dieslach się nie znam :P

to dobrze że piszesz ale temat jest o silniku benzynowym.

Tak jak poprzednicy piszą bez diagnozy się nie obędzie masz rocznik 00 to może się jeszcze załapie na zmostkowanie 1 i 4 pinu opis w faq (dotyczy 1.6 i 1.8 ale na ktrejs podstronie ktoś chwalił się że u niego w gdi również zachualło)jak nie wy mruga to tylko interfejs cie ratuje
 
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16-12-2009, 12:41   

pawelsonx napisał/a:
to dobrze że piszesz ale temat jest o silniku benzynowym
fakt silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, co nie nie zmienia sensu dalszej części zdania... :wink:
Więc kolego Krogoth podpinaj pod kompa i daj znać co tam wyjdzie
_________________
 
 
 
Krogoth 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-12-2009, 12:45   

Przeprowadziłem nauke obrotów, tyle że na pełnym obciążeniu i to już uspokoiło obroty, teraz tylko sporadycznie spada na 600. Puki co kontrolka się nie zapaliła ponownie, dałem mu trochę po tyłku żeby zobaczyć jak się będzie zachowywał na wysokich obrotach i wszystko ok, lata jak burza :) Niepokoi mnie tylko ten syfiasty olej... Pierwszy raz widzę żeby w jakimś samochodzie całkiem świerzy olej wyglądał jak smoła, ale wierząc forumowiczom to jednak standart w GDI :P
Ostatnio zmieniony przez Krogoth 17-12-2009, 12:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 16-12-2009, 12:59   

poszukaj temat o kablu vag ktoś przerobił żeby hulał pod evoscana
na stronie evoscana coś pisało o elm 327 ale czy hula to nie chciało mi sie wgryźć w temat
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 16-12-2009, 17:19   

Krogoth napisał/a:
Pierwszy raz widzę żeby w jakimś samochodzie całkiem świerzy olej wyglądał jak smoła,

kazdy silnik z bezposrednim wtryskie ma juz tak, ze po wlaniu swierzego oleju zaraz sie brudzi. Ale to dobrze swiadczy, bo spelnia pokladane w nim funkcje czyli "czysci silnik" z "szlamu"
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-12-2009, 17:28   

Koniec przepustnicy lub pompy wysokiego ciśnienia (w zależności od błędu, który wyskoczył ;) )
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krogoth 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-12-2009, 00:08   

Bartek napisał/a:
Koniec przepustnicy lub pompy wysokiego ciśnienia (w zależności od błędu, który wyskoczył ;) )



Ale kontrolka CE sama z siebie znikneła :P
 
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17-12-2009, 00:18   

Samo się nic nie robi, i tak się zapali prędzej czy później więc nie warto czekać :wink:
_________________
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-12-2009, 07:34   

Błąd został zapamiętany - to normalne przy końcu jednego z w/w zespołów. CE, silnik w trybie awaryjnym. Wyłączasz zapłon, włączasz i jedziesz dalej.....do kolejnego "wyskoczenia" któregoś parametru z ramek.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krogoth 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-12-2009, 10:12   

Nie spodziewalem sie ze Cari dostarczy mi tylu rozrywek w takim tępie... Lampka powróciła.
Ostatnio zmieniony przez Krogoth 17-12-2009, 12:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17-12-2009, 10:19   

:? to niech Cię zaholuje prosto do warsztatu... i będzie wszystko jasne.
Krogoth napisał/a:
Nie spodziewalem sie ze Cari dostarczy mi tylu rozrywek w takim tepie...

Ona Ci mówiła, że coś ją boli to jej nie słuchałeś, to się zbuntowała w końcu :P :P
_________________
 
 
 
Krogoth 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '00 GDI 1.8 HB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-12-2009, 10:40   

zworka na zlaczu wymrugala kod 78 czyli jakas bzdura :P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.