Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] jak jest zimno to nie pali
Autor Wiadomość
cyganz 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 52
Skąd: Gliwice
  Wysłany: 08-12-2009, 17:37   [CJ1A 1.3] jak jest zimno to nie pali

Witam, mój Colt jak jest na dworze ~ 0 C nie chce zapalić w ogóle ! dopiero jak go na rozruszniku pomęczę we wbita dwójka to dopiero wtedy zapala, ps. bardzo mi piszczy pasek klinowy i na zimnym silniku strasznie szarpie jak już odpali, oraz bardzo kopci białym dymem a czasami tez z rury wydobywa się "woda" co to może być ? proszę o pomoc ponieważ idą mrozy a bardzo rano potrzebuje samochodu. A do tego wszystkiego odczuwam bardzo duzy spadek mocy :) Pozdrawiam !
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 08-12-2009, 19:02   

sprawdzenie i ewentualna wymiana -świece i kable wysokiego napięcia .
Jak na dworze zimno i wilgotno to pasek może zapiszczeć -jak Ci to przeszkadza to wymiana na nowy i prawidłowe naciągniecie .To że szarpie na zimnym może świadczyć o tym że kable na wysokim napięciu mają przebicie -do wymiany jak wyżej napisałem .Biały dym i woda o tej porze to normalka -to para wodna i woda ,która zbiera się w tłumiku -nic nie robimy chyba że ciepły garaż :doubt: :doubt: .Spadek mocy - tez przyczyna może być w niesprawnych kablach wysokiego (przebicie)
 
 
 
cyganz 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 52
Skąd: Gliwice
Wysłany: 09-12-2009, 09:02   

Dzieki za odpowiedz ! :) a możesz mi jeszcze napisać jak sprawdzić kable czy są dobre ?
 
 
Marino 
Mitsumaniak
żółte niepozorne


Auto: Colt CJ0 1.3 twenty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 320
Skąd: Łęczna
Wysłany: 09-12-2009, 16:35   

witam,
opisane przez Ciebie problemy są identyczne takie jak ja miałem, mam ten sam model auta i tez żółty i przerabiałem to w tamtym sezonie zimowym. Tak jak napisał Miroslaw1305, warto wymienić kable WN ale jeszcze bardziej warto przyjrzeć się w jakim stanie są styki w kopułce i jak wygląda palec rozdzielacza. Jeżeli czyszczenie tych elementów nie przyniesie rezultatu to wtedy obstawiam to co było u mnie, uszkodzona cewka. Podpytaj na regionalnym forum gdzie można zdiagnozować cewkę i jak ją podepną na oscyloskop wszystko będzie jasne. Ja osobiście obstawiałbym cewkę w tym konkretnym przypadku.
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 09-12-2009, 16:55   

Kiedy regulowałes zawory ?
Jeśli problem z zapalaniem występuje przy zimnym silniku a po lekkim nagrzaniu ustępuje przyczyną mogą byc zbyt małe luzy zaworowe.
 
 
 
dlamer
[Usunięty]

Wysłany: 09-12-2009, 16:56   

Witam,

Chciałbym się podłączyć do dyskusji, żeby się czegoś nauczyć.

Co ma temperatura otoczenia do cewki ? Moim zdaniem jeżeli cewka jest walnięta to jest zawsze walnięta a nie jak tylko jest 0 st. C. Co innego kable, kopułka i palec tu rzeczywiście temperatura i wilgotność może mieć znaczenie.


Czy kolega cyganz może jeszcze napisać jak auto się zachowuje jak już jest rozgrzany ?
 
 
cyganz 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 52
Skąd: Gliwice
Wysłany: 09-12-2009, 21:55   

kopułkę czyściłem ostatnio i nic to nie dało. od kupna nie ustawiałem zaworów czyli około roku, może to właśnie przez te zawory... a ile takie ustawianie zaworów kosztuje ?
 
 
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 10-12-2009, 18:14   

Jeśli po nagrzaniu silnika zapala poprawnie to przyczyną mogą byc te zawory. Regulacja nie powinna kosztowac wiecej niz 50 zł. Robiłem to pierwszy raz w życiu sam i zajęło mi to godzine. Mozna profilaktycznie uszczelkę pod pokrywą zaworów wymienić - ale ja nie wymieniałem i do tej pory nic nie cieknie.
pozdROW !
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-12-2009, 10:56   

przepraszam za OT ale....fajnie widzieć kolejnego żółtego na forum :D
co do problemu, kable + świeczki oraz kopułka + palec rozdzielacza, no i zawory do ustawienia.
_________________
7,60/100
 
 
 
Marino 
Mitsumaniak
żółte niepozorne


Auto: Colt CJ0 1.3 twenty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 320
Skąd: Łęczna
Wysłany: 15-12-2009, 21:13   

cyganz, i jak się zachowuje autko w czasie mrozów?? odpalasz z rana czy podskakuje? coś robiłeś przy nim?
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
cyganz 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 52
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16-12-2009, 10:17   

wlasnie pada u nas snig, pojechalem do szkoly, to normalnie odpalil raz troche nim trzeslo i sie udsil, potem jak puscilem gaz to zgasl :lol: i juz sie nie dalo go zapalic, musialem na rozruszniku go pomeczyc zeby wziął rozped, i jakos po 2minutach odpalil, musze sie na dniach wybrac do mechanika bo to jest niebezpieczne :) ps. zmienialem dwa paski dwa miesiace temu, ale i tak piszcza na zimnym silniku :( nie dawno tez wyczyściłem ta kopułkę okrągłą co wchodza do niej kable od swiec, bylo bardzo duzo bialego nalotu na tych czterech stykach malych, ale to nic nie dalo
 
 
prv87 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 1.3 CJ0 1997r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-12-2009, 18:02   

a palec rozdzielacza jak ? bop u mnie o to chodziło wlasnie
 
 
czarny avant 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 15
Skąd: PL
Wysłany: 16-12-2009, 18:24   

jak wymieniałeś pasek i nadal piszczy to masz albo zawąski pasek albo koło pasowe się wytarło tym że ciągle piszczał ci pasek !!!
 
 
 
cyganz 
Forumowicz


Auto: Colt 1.3 1997 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 52
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17-12-2009, 01:10   

prv87 napisał/a:
a palec rozdzielacza jak ? bop u mnie o to chodziło wlasnie

jutro zdemontuje i zobaczę, wyczyściłeś palec czy kupiłeś nowy ?
 
 
cadavar 
Mitsumaniak

Auto: COLT 1.3 GL 97 4G13/CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 32
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 17-12-2009, 10:54   

Jakie przewody zakupiliście do swoich Coltów, bo ja mam problem z doborem odpowiednich, albo za długie przewody, albo końcówki (fajki!). Chodzi mi o firmę i konkretny model. Z góry dzięki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.