[MSS 1.3] [SILNIK] Ciśnienie oleju |
Autor |
Wiadomość |
Tomi_130
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi space star
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 8 Skąd: kraków
|
Wysłany: 13-12-2009, 14:23 [MSS 1.3] [SILNIK] Ciśnienie oleju
|
|
|
Witam, w moim miśku zaczęły stukać zawory, więc postanowiliśmy sprawdzić ciśnienie ole i okazało się że jest w przedziale od 4 do 6 atmosfer. Wydaje nam się że to za dużo, czy ktoś spotkał się już z takim przypadkiem, i wie jakie powinno być ciśnienie. |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 15-12-2009, 16:15
|
|
|
Witam
dziwne podejście do zaworów
chłopie jak masz ciśnienie i nic Ci nie mryga to po co ci to .No nie dziwił bym się jak by kontrolka od ciśnienia świeciła .Trzeba się cieszyć i git tylko miły dżwięk starych aut skasować bo nowszych to nie wada tylko kwestia regulacji
Pozdrawiam
W starym aucie miło posłuchać klawiaturki bo tamte auta mają silniki z duszą |
|
|
|
 |
Tomi_130
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi space star
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 8 Skąd: kraków
|
Wysłany: 15-12-2009, 20:55
|
|
|
Zawory są samoregulujące, niestety trzeba wymienić "blaszki". A ciśnienie sprawdzane było po to że istnieje możliwość zbyt małego ciśnienia, a wcale nie jest powiedziane że kontrolka musi się zapalić. Wydaje nam się że na wolnych obrotach ciśnienie powinno być 2,5 atmosfery, a nie 4 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 15-12-2009, 22:14
|
|
|
Tomi_130, miałem problem w colcie 1.3 ze zbyt wysokim ciśnieniem na zimnym silniku, czego skutkiem był wyciek spod uszczelki głowicy... Ciśnienie wtedy wynosiło 7 atm. Problem tkwił w pompie olejowej, chyba w jakimś zaworze (poprzedni właściciel wsadził tam niestety palce i tak się działo). Po naprawie wszystko było już ok. A ciśnienie maksymalnie powinny gdzieś oscylować w granicach 4 atm na wyższych obrotach... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Tomi_130
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi space star
Dołączył: 24 Cze 2009 Posty: 8 Skąd: kraków
|
Wysłany: 15-12-2009, 22:32
|
|
|
tak właśnie nam się wydawało , pamiętasz może czy wymienialiście zaworek w pompie czy go po prostu odblokowaliście itp. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 15-12-2009, 22:54
|
|
|
Problem wtedy tkwił w sprężynie na zaworku, była po prostu za twarda (wogóle nie dało rady ugiąć ją w palcach), zmieniliśmy na bardziej elastyczną i jak świętą ręką odjął. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
|