Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:31
Metody gazowników z Czakramu w Trzciance
Autor Wiadomość
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
  Wysłany: 07-11-2009, 12:10   Metody gazowników z Czakramu w Trzciance

Moja sigma została sprofanowana gazem przez debili z czakramu w Trzciance.
Ja rozumiem, ze mikser można wpakować
Ja rozumiem za mały reduktor i "brak bumklapki"

ALE ODCINANIA KONTROLKI "CHECK ENGINE" NIE ROZUMIEM i za to bym dziadów.... pomijając słowa niecenzuralne i groźby karalne to nic bym....

Odcięcie działa bardzo "sprytnie bo tylko na gazie, efekt taki, że nie kontrolka zachowuje sie normalnie do momentu przełączenia na gaz. Wszystko po to żeby nie montować emulatora wtrysków. Musze jeszcze srawdzić czy odcina pompę paliwa , czy wtryskiwacze.
Odkryłem to dzisiaj wyciągając ECU na wymianę kondensatorów.

Mam pytanie czy emulator w Stagu 300 radzi sobie w sigmie, czy dodatkowy trzeba montować - pytam bo mam emulator a planuję staga jeszcze w tym roku wsadzić i nie wiem czy jest sens ten emu wstawiać.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3551
Skąd: Gniezno
Wysłany: 07-11-2009, 14:50   

Stag 300 potrzebuje dodatkowy emulator wtrysków.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 07-11-2009, 16:37   

Ok dzięki.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19-12-2009, 01:03   

no niestety - nowy gaz montuję sobie sam. Mam niemiłe doświadczenia z wszelkiego typu warsztatami.. niestety.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 20-12-2009, 12:16   

Staga też sam będę montował, liczę na pomoc w ustawieniu od Łukasza. Teorię już obcykaną mam. 2 kolektor dolotowy mam , tylko zamówić zestaw i montować. Ale niestety garażu brak więc czekam na cieplejsze dni bo przy -12 to nie robota.
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20-12-2009, 17:46   

to fakt - ja mam pomysł jak to zrobić idealnie
nawiercić przydyszach wtrysków i magic jety zaraz przy dyszach osobno pod kolektorem - to będize jeździło jak benzyna albo lepiej :]
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 20-12-2009, 18:25   

Zajc3w napisał/a:
ALE ODCINANIA KONTROLKI "CHECK ENGINE" NIE ROZUMIEM
Zajc3w napisał/a:
Odcięcie działa bardzo "sprytnie bo tylko na gazie, efekt taki, że nie kontrolka zachowuje sie normalnie do momentu przełączenia na gaz. Wszystko po to żeby nie montować emulatora wtrysków.
przepiękne rozwiązanie, nie wiem co wy z tymi emulatorami...
zadaniem emulatora jest oszukanie komputera że niby wtryskiwacze pracują (a nie pracują) i dlatego komputer nie wykrywa tegoż i nie zgłasza błędu.
Na benzynie - kontrolka działa
Na gazie - działa emulator - komputer jest "oszukiwany" - kontrolka nie świeci - kierowca czuje się lepiej
lub
Na gazie - odłączana kontrolka - kierowca czuje się źle - czuje się oszukiwany przez zły warsztat LPG
komputer wtrysku ma za zadanie sterować wtryskiem BENZYNY oraz wykrywać niewłaściwą pracę czujników (czy tez wtryskiwaczy) podczas jazdy na BENZYNIE
skoro na LPG wtryskiwacze nie pracują właściwie (ECU o tym wie i świeci lub jest "okłamywany i nie świeci) - co za różnica w pozbyciu się CE? Może lepsza jest metoda tańsza?
wojtas021180 napisał/a:
Stag 300 potrzebuje dodatkowy emulator wtrysków
myślę że STAG300 będzie działał równie dobrze bez emulatora :wink:
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20-12-2009, 22:01   

tomusn, Nie rozumiesz podstawowej rzeczy , odcięcie kontrolki , pozbawia Cie WSZYSTKICH informacji które są ważne , jeśli takowe mają zapalić lampkę Check engine - to po pierwsze , po drugie , komputer wykrywając błąd zmienia nieco charakterystykę silnika na bardziej bezpieczną przez to mniej wydajną,i spalasz więcej paliwa.. Po trzecie w końcu dobra instalacja , "oszukuje" komputer na tyle ,że jedziesz dalej "na benzynie" , bez żadnego problemu w pozostałej części silnika - czasem trzeba też "oszukać" charakterystykę sondy lambda , która z powodu innej charakterystyki spalania, inaczej reaguje dla silnika. i też nie można jej ogłupiać dokłądnie , tylko dopasować charakterystykę ,żeby ecu znał proporcje mieszanki i umiał dostosować ilość paliwa ( w tym przypadku gazu) do warunków pracującego silnika.. i tak funkcjonuje dobra instalacja gazowa.. I niech mówi kto co chce , ale z takim gazem można jeździć tyle samo co na benzynie i nie będzie problemów , bo to jest dobre.. i wcale dużo nie kosztuje - reszta to niszczenie silnika i tyle.

I wiem ze są tacy którym wystarczy przód tył i żeby drzwi nie odpadły.. Ale nie miejsce dla nich na tym forum.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 20-12-2009, 22:25   

VirMan napisał/a:
tomusn, Nie rozumiesz podstawowej rzeczy
... skąd wiesz?
VirMan napisał/a:
odcięcie kontrolki , pozbawia Cie WSZYSTKICH informacji które są ważne , jeśli takowe mają zapalić lampkę Check engine
na benzynie - działa, więc nie pozbawia
VirMan napisał/a:
po drugie , komputer wykrywając błąd zmienia nieco charakterystykę silnika na bardziej bezpieczną przez to mniej wydajną,i spalasz więcej paliwa..
jakiego paliwa?, jaką charakterystykę?
VirMan napisał/a:
Po trzecie w końcu dobra instalacja , "oszukuje" komputer na tyle ,że jedziesz dalej "na benzynie" , bez żadnego problemu w pozostałej części silnika - czasem trzeba też "oszukać" charakterystykę sondy lambda , która z powodu innej charakterystyki spalania, inaczej reaguje dla silnika. i też nie można jej ogłupiać dokłądnie , tylko dopasować charakterystykę ,żeby ecu znał proporcje mieszanki i umiał dostosować ilość paliwa ( w tym przypadku gazu) do warunków pracującego silnika.. i tak funkcjonuje dobra instalacja gazowa.. I niech mówi kto co chce , ale z takim gazem można jeździć tyle samo co na benzynie i nie będzie problemów , bo to jest dobre.. i wcale dużo nie kosztuje - reszta to niszczenie silnika i tyle.
nie wiem co ma ECU do gazu, ale spoko... może poczekam na wyjaśnienie

nie przesadzajcie z demonizowaniem gazowników, wiem, że myślicie, że oni tylko czyhają żeby Wasze przepiękne maszynki pozbawić czerwonej lampeczki :wink:
jednak uważam, że robią co mogą, żeby Wam troszkę mniej z kieszeni zeszło. Jeżeli ktoś uważa, że nie jest to warte tych paru(set czy tys) złotych, to można gaz wywalić i mieć spokój święty
nie chce się spierać, ale nie przesadzajcie
ps. też mam emulatory - lambdy 0.0V- 0.8V i wtryskiwaczy, i tu ciekawostka: podczas normalnej jazdy, CE nie zgłasza błędu, jednak wystarczy zatrzymanie na światłach i już red devil daje po oczach... i świeci przez następne kilka kilometrów lub gaśnie i nie świeci, aż do następnych "wolnych obrotów". Wnioskować można że jest tylko jakiś pojedynczy zły odczyt ECU i podczas dalszej jazdy z emulatorów idzie sygnał poprawny, jednak ECU nie pozwala zgasić lampki.
może bym coś z tym zrobił, ale w mojej ocenie nie wpływa to na pracę silnika na gazie, a dodam, że na benzynie żadnego błędu nie zgłasza
także powodzenia w walce
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20-12-2009, 22:43   

No dobrze - wyjaśniam - i wyjaśnię czemu wiem że nie wiesz.

w czasie pracy gazu , wtryskiwacze gazu dostaja impulsy elektryczne z komputera instalacji gazowej (nazwijmy go w skrócie GECU) ten z kolei wylicza je na podstawie impulsów z ECU. i tak, jesli ECU da impuls np 3,3 ms na wtryskiwacz 1 to po pełnym cyklu , czyli w następnym wtrysku paliwa wtryskiwacz 1 otrzyma poprzedni impuls z ECU zmodyfikowany o pewną mapę współczynników i bieżące odczyty z czujników dla lepszych instalacji. zazwyczaj jest to dla 3.3 ms -> 4,2 ms. ( dla normalnych wtrysków m chyba ze mamy valteki albo inny syf) i teraz jeśli ECU wykryje bład sondy lambda - bo o takim piszesz , ( czyli nie wie czy ma zbyt ubogą czy zbyt bogatą mieszankę ) ustawia wartość alternatywna z mapy awaryjnej i zgłasza błąd - niekoniecznie jest to wartość optymalna ( zwykle nie jest) i po to lambdę zrobili.

Wracając do mojej konkluzji - rozpisywać mi się dłużej nie chce bo idę spać. - jesli ecu ma jakieś błędy , to ustawia moment i czas wtrysku paliwa , również zapłon i inne badziewia (zależy od silnika) i to sumarycznie daje pracę silnika.. jesli mieszankę masz zbyt ubogą , to temperatura gazów wylotowych mocno rośnie i na dodatek atmosfera jest utleniająca , czyli w skrócie wypalasz wszystko od tłoka po tłumik końcowy.. jak zbyt bogata , to zapychasz katalizatory i dokładasz do interesu w paliwie.. i nic o tym nie wiesz , bo wyłączyłeś kontrolkę... Dobry GECU zwróci błąd do odpowiedniego wtryskiwacza do ECU , zebyś wiedział że coś nie tak... well to tyle w temacie , mam nadzieję że rozumując dalej i wnioskując samodzielnie dojdziesz do odpowiednich wniosków. I restart auta często nie pomoże, bo ECU pamięta błędy i na benzynie nie jeździ tak jak powinien.

ps , i uwzględnij ,że głupiutki 4g15 to nie to co 6g72 .. i ECU ma dużo więcej pola do popisu.. w polonezie nie będzie wielkiej różnicy czy dasz mieszalnik czy wtrysk , bo i tak jest jednopunktowy.. well mam nadzieję że wyczerpałem temat.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3551
Skąd: Gniezno
Wysłany: 20-12-2009, 23:41   

tomusn napisał/a:
wojtas021180 napisał/a:
Stag 300 potrzebuje dodatkowy emulator wtrysków
myślę że STAG300 będzie działał równie dobrze bez emulatora


tomusn, Nie jestem specjalistą w sprawie LPG ale wiem że stag nie radzi sobie z układem w MITSHUBISHI. Na stronie Autogaz jest coś takiego jak Emulator MITSHUBISHI. Link AC

[ Dodano: 21-12-2009, 00:29 ]
Jest to związane z Emulatorem do silników 6-cylindrowych z wtryskiem wielopunktowym o rezystancji wewnętrznej 100 Ω .
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21-12-2009, 11:11   

Panowie :) - jest prościej ;) emulacja wtrysków to proste oporniki 10W o oporności równej oporności wtryskiwaczy :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.