Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJxA] Kłopoty: wysokie obroty i brak mocy - tylko gdy mokro
Autor Wiadomość
PJ 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 GLX'96
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 26-10-2009, 12:48   [CJxA] Kłopoty: wysokie obroty i brak mocy - tylko gdy mokro

Witam!

Od pewnego czasu dzieją się z moim Coltem dość niepokojące rzeczy. Mianowicie gdy pada deszcz i jest mokro to czasami, lecz nie zawsze samochód potrafi totalnie nie mieć mocy. Objawy chyba takie jakby nie palił na jeden, a może na dwa cylindry. Strasznie szarpie gdy dodaję gazu, a gdy wkręcam go na obroty to mimo, że wskazówka jest na czerwonym polu to on się ledwo 40km/h toczy. Myślałem, że to przerwany przewód zapłonowy (mimo, iż był prawie całkowicie przerwany to iskra przeskakiwała i było normalnie), więc go wymieniłem. Ale niestety dalej jest to samo. Sprawdzałem przewody w ciemności - nie świecą. Dzieje się tak tylko gdy jest morko, więc podejrzewam, że coś z elektryką, tylko gdzie poza kablami zapłonowymi można szukać przyczyny? Może padająca cewka. Zastanawiam się, że może jakiś czujnik jest wrażliwy na wilgoć i przez to podaje do komputera bzdurne sygnały. Dzisiaj padało i co prawda odpalił normalnie, ale silnik pracował z początku (gdy był zimny) z lekka nierówno. Co chwila pracował normalnie i po chwili wpadał w drgania. Poza tym nie wiem czy to jest normalne, że tuż po odpaleniu silnika zawsze ma 1800 obrotów, a gdy już się rozgrzeje normalnie spada do 900, no chyba, że właśnie występują wspomniane przeze mnie problemy. Wtedy potrafi utrzymywać wysokie obroty. Dodam, że gdy silnik się rozgrzeje to raczej objawy ustępują (pewnie wilgoć z okolicy silnika wyparowuje, tak to tłumaczę). Ja tak kombinuję, ale może ktoś ma jakiś pomysł?
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 18-11-2009, 18:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Arti_Ca0 
Forumowicz

Auto: Colt CJO 1.3 '97
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-10-2009, 17:40   

co do koncowki posta to obroty sa ok, silnik w miare jak nabiera temperatury to obroty spadaja (autossanie). a co do reszty to ja nie mam bladego pojecia...
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 26-10-2009, 18:44   

sprawdż i wymień przewody wysokiego napięcia, jeśli będą świecić .Prawdopodobnie to jest przyczyną twoich niedomagań .Wiedż do garażu -podnieś maskę na odpalonym silniku i puść mgiełkę z wody na przewody wysokiego napięcia np jakimś spryskiwaczem (np po płynie do mycia szyb).Oczywiście robisz to po ciemku -dlatego w garażu(gasisz światło) lub wieczorem po zmroku na dworze.Prawdopodobnie ujrzysz świecące punkciki .Jeśli tak to kable do wymiany ,jeśli nie to do elektryka samochodowego i niech szuka gdzie robi się przebicie .
Obroty są prawidłowe .
 
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 26-10-2009, 19:11   

obstawiam kable, mimo że "świecą w nocy" - miałem to samo w corsie
_________________

 
 
 
Cieniu 
Forumowicz
Cieniu


Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2009, 20:31   

Miałem taki sam problem. Wczoraj wymieniłem kable i dziś rano (po deszczowej nocy) wszystko było już ok.
_________________
"I'm just a musical prostitute..."
 
 
 
PJ 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 GLX'96
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 26-10-2009, 20:52   

Ja też jak wymieniłem pęknięty kabel to myślałem, że będzie ok i przez klika dni było, po czym znów niespodziewanie problem się powtórzył. Dodam, że wymieniłem 2 kable. Ale możliwe, że wymienię te pozostałe dwa, tylko, żeby się do nich dostać trzeba odkręcić cewki.
Cieniu: czy też strasznie Ci szarpał przy ruszaniu, nie miał mocy i wpadał w drgania?
 
 
Cieniu 
Forumowicz
Cieniu


Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2009, 21:20   

Dokładnie tak. Obroty zaraz po odpaleniu były niby w normie (około 1500/nim na zimnym), ale gdy już przestawał "ssać" i spadały do około 900, to zaczynały się jaja. "Obrotomierz pokazywał prawdę". Silnik wariował w przedziale obrotów od 500-600 do 900. Natomiast gdy ruszałem chwilę po odpaleniu, to pojawiały się takie mikro szarpnięcia. Te szarpnięcia to brak iskry na cylindrze(rach). Znikały po pełnym rozgrzaniu silnika. Brak mocy i szarpanie - w tym przypadku - są zwyczajnie następstwem braku "pracy" poszczególnych cylindrów i uciekającej iskry.

Wymień wszystkie przewody. Wiem, ze to (wbrew pozorom) spory wydatek, ale warto.

pozdro :)
_________________
"I'm just a musical prostitute..."
 
 
 
PJ 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 GLX'96
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 26-10-2009, 21:38   

No moje szarpnięcia bynajmniej nie są mikro. Takie małe szarpanie zdarzało się nieco częściej, ale w tych sytuacjach, o których wspomniałem to szarpało jak cholera :) .
 
 
Cieniu 
Forumowicz
Cieniu


Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2009, 21:49   

Napisałem mikro, bo głowy nie urywały :D . Jechać się dało. Powoli, ale jakoś szło :)
_________________
"I'm just a musical prostitute..."
 
 
 
PJ 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 GLX'96
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 26-10-2009, 22:47   

No to chyba inaczej rozumiemy szarpanie hehehe.
No nic, narazie te cewki odkręcę i kabelki obczaję tak jak mówicie.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-10-2009, 22:51   

PJ a cewki zapłonowe nie świecą po dodaniu gazu?
 
 
PJ 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 GLX'96
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 26-10-2009, 23:35   

Hugo napisał/a:
PJ a cewki zapłonowe nie świecą po dodaniu gazu?


A, no to będę musiał sprawdzić. Jutro obadam...

//edit:

Sprawdzałem dzisiaj, cewki się nie świecą po dodaniu gazu.
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 27-10-2009, 22:00   

kable wysokiego napięcia z ngk to wydatek jak u mnie 96 zl .Nie ma co zmieniać pojedyńczo -tylko komplet .
PJ iskra u ciebie może iść na masę i wtedy są te szarpnięcia .
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-10-2009, 23:04   

Miroslaw1305 napisał/a:
kable wysokiego napięcia z ngk to wydatek jak u mnie 96 zl .Nie ma co zmieniać pojedyńczo -tylko komplet
W 1.6 CJO masz 2 kable i 2 cewki zapłonowe, więc to wymienić to nie tak hop-siup (w sensie finansowym).
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 22-12-2009, 19:58   

Odświeżę kotleta. Mam podobne objawy, obstawiam kable. Hugo, Jaki koszt całej operacji ? W IC widze kable seiwa (czy jakoś tak) za 70zł. Oczywiście mowa o 1.6.

update:

psikałem wodą na kable podczas pracy silnika - iskier nie widać.

Jeśli nie kable, to co ? :?
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.