[II 2.2] Problem ze (sprzęglem?) |
Autor |
Wiadomość |
markyz [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2009, 23:35 [II 2.2] Problem ze (sprzęglem?)
|
|
|
Witajcie,
Od jakiegoś czasu na biegach od 3 do 6 tego przy obrotach od 2 do 3 tys przy mocniejszym wcisnieciu pedału gazu obroty skaczą gwałtownie o jakieś 500 a nastepnie zatrzymuja sie na chwile lub wrecz opadaja o jakies 200 a samochod przyspiesza raczej liniowo w tym czasie. Serwis narazie słabo zorientowany ale podejrzenia padaja na sprzęgło. I tu oczywiście zonk bo tarcza sprzęgła nie podlega gwarancji Autko nie było tuningowane w żadnym zakresie. Jazda 99.9% droga - z tego 80% trasa. Efekt objawił się po akcji serwisowej zmiany oprogramowania turbiny (nie wiem czy ma to jakieś znaczenie). I co Wy na to? Co Waszym zdaniem jest przyczyną problemu.
pozdr
No i poczytałem troche forum i dowiedzialem sie ze nie jestem odosobnionym przypadkiem Czy komus udało się ten proble slizgajacego sprzegła naprawic gwarancyjnie? Jezeli nie to jaka jest najlepsza alternatywa do wydania 4tys zl w serwisie?
pozdr ponownie |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 14-11-2009, 10:09
|
|
|
Miałem identyczny problem już od przebiegu ok. 11 tys. km. Zauważyłem to gdy przy próbie przyspieszania tempomatem na 5-6 biegu tempomat odlączał się. od 1-4 auto normalnie. Machnąłem w końcu na to ręką (service też mnie zlał) i zamontowałem wzmocnione sprzęgło stąd:
http://www.verstaerkte-ku...roducts_id=1791
Teraz auto śmiga jak bajka bez uślizgu a ma 195 KM po zmianie mapy
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
markyz [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2009, 12:52
|
|
|
Serwis twierdzi, że Mitsubishi nie miało podobnych przypadków ale coś jest na rzeczy bo jak widac nawet na naszym forum jest kilka podobnych przypadkow - choć oczywiście tunningowanych autek. Oto co znalażlem na niemieckojęzycznym forum (niestety mój niemiecki nie jest dobry a raczej jest niedobry ) problem 1 i problem 2. Wyglada ze skrzynia nie jest dopasowana do przenoszenia takiego momentu w Outku. U mnie problem wystąpił dopiero po 60tys km bo autko ma fabryczny setup ale nawet przy rozsądnym tuningu sprzeglo nie powinno padac tak szybko. |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-11-2009, 13:01
|
|
|
Serwis wie na temat silnika 2.2 w Pl. Ja problemy ze swoim miaLem już od 11 tys. km a mapę zmieniłem przy przebiegu 40 tys. km. Tak więc auto nie było wtedy modyfikowane. W Niemczech było bardzo wiele przypadków podobnych do moich i twoich. MMC Deutschland podchodziło do każdej sprawy indywidualnie i niektórym wymienili wszystko na gwarancji. Tak jak pisałem nie mam czasu jeździć i się użerać z ASO w Warszawie więc załatwiłem to we własnym zakresie.....
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
markyz [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2009, 10:19
|
|
|
Serwis potwierdził że problem tkwi w sprzęgle. Niestety nie podlega to gwarancji. Koszt naprawy to 5500zł. No coż to tyle jezeli chodzi o autoryzowany serwis - bye bye |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 20-11-2009, 15:38
|
|
|
A ja dzisiaj odkryłem ciekawą rzecz w warunkach gwarancji mojego autka (auto kupione w Szwecji). Wg zapisów gwarancji nie podlega tylko i wyłącznie tarcza sprzęgła. Nie ma wzmianki o innych podzespołach. Tak więc jeśli tu chodzi o wysprzęglik, docisk czy inny element to gwarancja musi to pokryć. Sprawdź to proszę...... Mnie już nie zalezy bosprzęgło mam wzmocnione Sachsai auto chodzi jak ta lala
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
markyz [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2009, 00:03
|
|
|
A mnie tez juz to lotto podjęłem decyzje i kupuje sprzęgło takie jak podałeś w załączniku. Powiedz mi tylko prosze czy łożysko tez dokupowałeś i gdzie (czy jest w komplecie?)
A potem Virusek i mam nadzieje na jeszcze wiekszy fun
pozdr |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-11-2009, 09:33
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | zamontowałem wzmocnione sprzęgło stąd: | ściągałeś od nich bezpośrednio ze strony? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 21-11-2009, 09:42
|
|
|
rezon napisał/a: | mitsu00 napisał/a: | zamontowałem wzmocnione sprzęgło stąd: | ściągałeś od nich bezpośrednio ze strony? |
Tak. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
markyz [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2009, 12:30
|
|
|
mitsu00 daj mi jeszcze info o łożysku? wymieniałeś? jeżeli tak to gdzie kupowałeś?
pozdr
PS
Pomogłeś więc masz ode mnie punkta |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 23-11-2009, 12:41
|
|
|
szczerze mówiąc to nie pamiętam. napisz do nich maila. ja oddałem wszystko do warsztatu i tyle. wymienili i jest git.
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 23-11-2009, 21:08
|
|
|
ja wymieniłem cały kpl. tz. łożysko, tarcza, docisk - jedno w tym wszystkim jest cholernie ważne!!!!!!!! NIE POZWÓLCIĘ NA WYMIANE TEGO SPRZEGŁA "RYŚKOWI ZZA PŁOTU" - dlatego że jest to sprzegło / docisk z samoregulatorem - do jego załorzenia jest potrzebny specjalny przyrząd , który rzadko który warsztat autoryzowany ma!!! = jest to nowość i nie wszyscy maja takowy trójramienny pazur tym bardziej że jest drogi w zakupie (ok. 1500zł) - także po zakupie sugeruję spacerek po warsztatach i podpytanie o ów magiczny napinacz sprężyny talerzowej - ja u siebie przez niewiedzę mechaników musiałem dwukrotnie wywalać skrzynie na wierzch - ale chyba jako pierwszy na forum to robiłem - także na mnie się nauczyli... |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 23-11-2009, 21:35
|
|
|
jmgmotocykle napisał/a: | ja wymieniłem cały kpl. tz. łożysko, tarcza, docisk - jedno w tym wszystkim jest cholernie ważne!!!!!!!! NIE POZWÓLCIĘ NA WYMIANE TEGO SPRZEGŁA "RYŚKOWI ZZA PŁOTU" - dlatego że jest to sprzegło / docisk z samoregulatorem - do jego załorzenia jest potrzebny specjalny przyrząd , który rzadko który warsztat autoryzowany ma!!! = jest to nowość i nie wszyscy maja takowy trójramienny pazur tym bardziej że jest drogi w zakupie (ok. 1500zł) - także po zakupie sugeruję spacerek po warsztatach i podpytanie o ów magiczny napinacz sprężyny talerzowej - ja u siebie przez niewiedzę mechaników musiałem dwukrotnie wywalać skrzynie na wierzch - ale chyba jako pierwszy na forum to robiłem - także na mnie się nauczyli... |
A jaki to komplet kupiłeś i gdzie? no i jeśli to nie tajemnica to ile cię to wyniosło?
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 23-11-2009, 21:49
|
|
|
nie pamietam f-my bo było to ok. rok temu... wiem że z niemiec to sprowadzałem (jakieś +15% w porównaniu do org. (wzmacniane)) za robotę zapłaciłem 1500zł brutto , reklamacja gratis - tyle że o reklamacje musiałem się kłócić - twierdzili że wadliwy element kupiłem - na szczęście trafiłem na artykuł w prasie technicznej na ten temat i im uświadomiłem że ponowny uślizg jest spowodowany błędnym montażem - samoregulator ma tą wadę że samoreguluje się tylko w kierunku zużywającego sie sprzęgła (wycieranie się tarczy i zacisku) a nie ma możliwości "samopowrotu" czyli jesli sprzężyna talerzowa nie bedzie napieta przy montażu to sprzęgło po naprawie może sie slizgać...jak to zwykle bywa z nowościami - są choroby tz. wieku dziecięcego... dobrze że ludzie (czyt.mechanicy) się szybko uczą...
[ Dodano: 23-11-2009, 21:52 ]
ps. sprzęgło mnie kosztowało 670 euro z przesyłką - f-my nie znam bo załatwiał mi sprawę zaprzyjażniony kolega - nie przywiązałem uwagi do marki dlatego nie wiem kto był jego producentem |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
markyz [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2009, 10:27
|
|
|
Dodatkowo do sprzęgła potrzebny jest centralny wysprzęglik który kosztuje w polsce 1250zł - u niemiaszaków kupiłem go za 221EUR czyli moje sprzegło jest już warte 760EUR |
|
|
|
 |
|